Przystanek do wysiadania na pętli przy stadionie w Chorzowie.
Przystanek do wysiadania na pętli przy stadionie w Chorzowie.
W 2015 roku z powodu ogromnego tłoku na tej pętli uruchomiono przystanek do wysiadania (zawracały wtedy tam takie linie jak: 0,6,11,19,69 jak nie więcej). Moje pytanie brzmi tak: czy przystanek ten jeszcze istnieje, ponieważ czasami jak jadę 33 to się na nim zatrzymuje a czasami nie?
-
- Posty: 5907
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
-
- Posty: 5907
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Z tego co mi wiadomo, był to przystanek tymczasowy. Został wybudowany wtedy, gdy tramwaje nie kursowały przez chorzowski Rynek. Tramwaje kończące kurs przy Stadionie Śląskim zajmowały tyle miejsca, że następny podjeżdżający tramwaj musiał wysadzać ludzi przed pętlą/przystankiem. Ponieważ tego robić nie wolno, wybudowano przystanek tymczasowy, który miał być dawno zlikwidowany.Trampesar6 pisze:Pewnie zależy to od woli motorniczych.patryk644 pisze:To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?
Zazwyczaj motorowi zatrzymują się tam w sobotę i niedzielę, gdy pętli przy stadionie zatrzymuje się więcej linii tramwajowych (0, 23, 33). Gdy tramwaj linii 0, która jest obsługiwana przez pesy, stoi na przystanku, zajmuje tam cały peron. Jeżeli inny tramwaj podjedzie za pesę, wysiadający pasażerowie będą musieli zejść z bardzo wysokiego stopnia (dla starszych osób zbyt wysokiego). Dlatego niektórzy motorowi wolą się zatrzymywać przy dawnym przystanku do wysiadania, gdyż peron jest podwyższony, pasażerowie mogą bezpiecznie opuścić pojazd, a motorniczy nie musi ich kilka minut przetrzymywać w wozie, oczekując aż z peronu obok punktu odjedzie inny tramwaj.Trampesar6 pisze:Pewnie zależy to od woli motorniczych.patryk644 pisze:To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?
Więc rozumiem, że jak na pętli jest pusto to zatrzymują się jak kiedyś a gdy jest więcej tramwajów to pasażerów dowozi do przystanku tymczasowego.143R pisze:Zazwyczaj motorowi zatrzymują się tam w sobotę i niedzielę, gdy pętli przy stadionie zatrzymuje się więcej linii tramwajowych (0, 23, 33). Gdy tramwaj linii 0, która jest obsługiwana przez pesy, stoi na przystanku, zajmuje tam cały peron. Jeżeli inny tramwaj podjedzie za pesę, wysiadający pasażerowie będą musieli zejść z bardzo wysokiego stopnia (dla starszych osób zbyt wysokiego). Dlatego niektórzy motorowi wolą się zatrzymywać przy dawnym przystanku do wysiadania, gdyż peron jest podwyższony, pasażerowie mogą bezpiecznie opuścić pojazd, a motorniczy nie musi ich kilka minut przetrzymywać w wozie, oczekując aż z peronu obok punktu odjedzie inny tramwaj.Trampesar6 pisze:Pewnie zależy to od woli motorniczych.patryk644 pisze:To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
W tamtym tygodniu we wtorek gdy na pętle zachodnią zagląda tylko linia 33 to motorniczy wysadził ludzi na przystanku tym niby "tymczasowym", nawet jak na pętli nie było nikogo. Więc jak dla mnie też przystanek się przydaje.patryk644 pisze:Więc rozumiem, że jak na pętli jest pusto to zatrzymują się jak kiedyś a gdy jest więcej tramwajów to pasażerów dowozi do przystanku tymczasowego.143R pisze:Zazwyczaj motorowi zatrzymują się tam w sobotę i niedzielę, gdy pętli przy stadionie zatrzymuje się więcej linii tramwajowych (0, 23, 33). Gdy tramwaj linii 0, która jest obsługiwana przez pesy, stoi na przystanku, zajmuje tam cały peron. Jeżeli inny tramwaj podjedzie za pesę, wysiadający pasażerowie będą musieli zejść z bardzo wysokiego stopnia (dla starszych osób zbyt wysokiego). Dlatego niektórzy motorowi wolą się zatrzymywać przy dawnym przystanku do wysiadania, gdyż peron jest podwyższony, pasażerowie mogą bezpiecznie opuścić pojazd, a motorniczy nie musi ich kilka minut przetrzymywać w wozie, oczekując aż z peronu obok punktu odjedzie inny tramwaj.Trampesar6 pisze:Pewnie zależy to od woli motorniczych.patryk644 pisze:To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Przystanek się przydaje tylko kiedy tramwaje mają się zatrzymywać na tym pierwszym a kiedy na drugim?tramwajarze z19 pisze:W tamtym tygodniu we wtorek gdy na pętle zachodnią zagląda tylko linia 33 to motorniczy wysadził ludzi na przystanku tym niby "tymczasowym", nawet jak na pętli nie było nikogo. Więc jak dla mnie też przystanek się przydaje.patryk644 pisze:Więc rozumiem, że jak na pętli jest pusto to zatrzymują się jak kiedyś a gdy jest więcej tramwajów to pasażerów dowozi do przystanku tymczasowego.143R pisze:Zazwyczaj motorowi zatrzymują się tam w sobotę i niedzielę, gdy pętli przy stadionie zatrzymuje się więcej linii tramwajowych (0, 23, 33). Gdy tramwaj linii 0, która jest obsługiwana przez pesy, stoi na przystanku, zajmuje tam cały peron. Jeżeli inny tramwaj podjedzie za pesę, wysiadający pasażerowie będą musieli zejść z bardzo wysokiego stopnia (dla starszych osób zbyt wysokiego). Dlatego niektórzy motorowi wolą się zatrzymywać przy dawnym przystanku do wysiadania, gdyż peron jest podwyższony, pasażerowie mogą bezpiecznie opuścić pojazd, a motorniczy nie musi ich kilka minut przetrzymywać w wozie, oczekując aż z peronu obok punktu odjedzie inny tramwaj.Trampesar6 pisze:Pewnie zależy to od woli motorniczych.patryk644 pisze:To w takim razie dlaczego niektórzy się tam zatrzymują a inni nie?
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Jak pętla jest pusta to już zależy od motorniczego a jeśli stoi taka Pesa na "zerówce" to z reguły na tym końcowym ("tymczasowym").
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
I tak, moim zdaniem, lepiej jest się zatrzymywać na przystanku "tymczasowym", ponieważ peron jest prosty. Natomiast peron przy punkcie jest w łuku i niekiedy ciężko w lustrze zobaczyć czy jacyś pasażerowie jeszcze wsiadają, czy już nie.tramwajarze z19 pisze:Jak pętla jest pusta to już zależy od motorniczego a jeśli stoi taka Pesa na "zerówce" to z reguły na tym końcowym ("tymczasowym").
Lepiej dla motorniczego ale pasażerowie woleliby aby tramwaj zatrzymywał się tak jak kiedyś.143R pisze:I tak, moim zdaniem, lepiej jest się zatrzymywać na przystanku "tymczasowym", ponieważ peron jest prosty. Natomiast peron przy punkcie jest w łuku i niekiedy ciężko w lustrze zobaczyć czy jacyś pasażerowie jeszcze wsiadają, czy już nie.tramwajarze z19 pisze:Jak pętla jest pusta to już zależy od motorniczego a jeśli stoi taka Pesa na "zerówce" to z reguły na tym końcowym ("tymczasowym").
W Pesie uruchamiasz czasówke i drzwi same sie zamkną jak nikt nie będzie wchodzić... W składzie nie otwierasz drugiego wagonu... A solowke widzisz...143R pisze:I tak, moim zdaniem, lepiej jest się zatrzymywać na przystanku "tymczasowym", ponieważ peron jest prosty. Natomiast peron przy punkcie jest w łuku i niekiedy ciężko w lustrze zobaczyć czy jacyś pasażerowie jeszcze wsiadają, czy już nie.tramwajarze z19 pisze:Jak pętla jest pusta to już zależy od motorniczego a jeśli stoi taka Pesa na "zerówce" to z reguły na tym końcowym ("tymczasowym").
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości