Pytania.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 wrz 2023, 21:47
Pytania.
Witam.
Mam kilka pytań odnośnie tramwajów:
1. Jaka musi być odległość od jadących tramwajów?
2. Jaka musi być odległość od tramwajów na przystanku jednotorowym?
3. Jaka musi być odległość od tramwajów na przystanku dwutorowym?
4. Gdzie w tramwaju 805N znajduje się nastawnik?
5. Dlaczego przed wjazdem na myjnię zajezdniową trzeba wyłączać światła mijania?
6. Co oznacza znak nad torowiskiem w kształcie kwadratu z czerwoną obramówką i mający w środku mały czerwony kwadracik?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Mam kilka pytań odnośnie tramwajów:
1. Jaka musi być odległość od jadących tramwajów?
2. Jaka musi być odległość od tramwajów na przystanku jednotorowym?
3. Jaka musi być odległość od tramwajów na przystanku dwutorowym?
4. Gdzie w tramwaju 805N znajduje się nastawnik?
5. Dlaczego przed wjazdem na myjnię zajezdniową trzeba wyłączać światła mijania?
6. Co oznacza znak nad torowiskiem w kształcie kwadratu z czerwoną obramówką i mający w środku mały czerwony kwadracik?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Re: Pytania.
1. Bezpieczna, zależnie od warunków może być różna.
2. Nie rozumiem za bardzo pytania. Na pewno u nas nie ma tzw. "podwójnych przystanków" i w teorii dwa tramwaje na jednym przystanku nie powinny się zatrzymywać, chyba, że taką sytuację dopuści Nadzór Ruchu.
3. Jak wyżej.
4. Tramwaje typu 805N (jak i 105N i pochodne) steruje się za pomocą pedałów, więc nie posiadają one nastawnika.
5. To chyba po prostu zwyczaj obsługi, która musi doglądać całego procesu, żeby "nie waliło" po oczach.
6. Jeżeli mówisz o tym -> https://tdc.znakowo.pl/thumbs/znak-tram ... -310-0.jpg to jest to izolator sekcyjny, na Śląsku i w Zagłębiu potocznie nazywany przerywaczem. Oddziela on dwie sekcje sieci trakcyjnej aby w razie potrzeby wyłączyć tylko krótki odcinek, a nie całą linię. Pod przerywaczem nie ma napięcia, więc przejazd przez niego musi odbywać się na wybiegu i nie można się bezpośrednio pod nim zatrzymać.
2. Nie rozumiem za bardzo pytania. Na pewno u nas nie ma tzw. "podwójnych przystanków" i w teorii dwa tramwaje na jednym przystanku nie powinny się zatrzymywać, chyba, że taką sytuację dopuści Nadzór Ruchu.
3. Jak wyżej.
4. Tramwaje typu 805N (jak i 105N i pochodne) steruje się za pomocą pedałów, więc nie posiadają one nastawnika.
5. To chyba po prostu zwyczaj obsługi, która musi doglądać całego procesu, żeby "nie waliło" po oczach.
6. Jeżeli mówisz o tym -> https://tdc.znakowo.pl/thumbs/znak-tram ... -310-0.jpg to jest to izolator sekcyjny, na Śląsku i w Zagłębiu potocznie nazywany przerywaczem. Oddziela on dwie sekcje sieci trakcyjnej aby w razie potrzeby wyłączyć tylko krótki odcinek, a nie całą linię. Pod przerywaczem nie ma napięcia, więc przejazd przez niego musi odbywać się na wybiegu i nie można się bezpośrednio pod nim zatrzymać.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 wrz 2023, 21:47
Re: Pytania.
Dziękuję za odpowiedzi.
Ten znak to wygląda mniej więcej tak. Jak będę na linii, to zrobię zdjęcie. Jest podobno z nowego rozporządzenia.
Ten znak to wygląda mniej więcej tak. Jak będę na linii, to zrobię zdjęcie. Jest podobno z nowego rozporządzenia.
Re: Pytania.
Hm, nie kojarzę takiego. Koniecznie zrób zdjęcie
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Pytania.
1. Wg Instrukcji dla Służby Ruchu powinna wynosić minimum 150m, lub odległość jednego przystanku.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości