Zakup 12 wagonów dwukierunkowych częściowo niskopodłogowych
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
We wrześniu przyjedzie pierwszy egzemplarz.trajtek pisze:Koniec czerwca zbliża się coraz większymi krokami, są jakieś słuchy, kiedy miałby by się pierwsze wagony pojawić? Czy może to jednak potrwać jeszcze dłużej?
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
To już są kpiny, miał być pierwszy kwartał, potem do końca czerwca a teraz września? Może okaże się tak ze żadna beta nie przyjedzie, z Pesami takich akcji nie było.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Chyba im chodziło o Jazdy Próbne...DTSN pisze:W TVS podali że już w sierpniu 12 nowych niskopodłogowych wagonów wyjdzie na trasę
Nie przyjechał jeszcze ani jeden.trajtek pisze:A wogóle jakiś juz przyjechał?
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
I tak ta Beta trochę postoi sobie, gdyż podobno spółka TŚ chce wagonów jak zakończą się modernizacje torowisk.Peter pisze:Pierwsze fotki dwukierunkowego Moderusa Beta MF 16 AC BD dla TŚ Foto
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Tu jeszcze są jakieś zdjęcia https://www.facebook.com/LioosekPhotogr ... =1&theater Nie wiem czy wszystkim się wyświetlą.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50110.html - tu jest lepsze zdjęcie.
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Jak się dowiedziałem z tego źródła, wywnioskuję iż Beta trafi do zajezdni w Będzinie oraz na Stroszek. W ile tym jest prawdy że Beta trafi na Stroszek?
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Ja tego też nie rozumie, przecież Gliwice ma w miare proste tory i beta by dała sobie rade, śmiało by mogły jeżdzić na linii 1 :/DTSN pisze:Nie rozumiem tej decyzji !
Dla czego Gliwicka zajezdnia jest nieodpowiednia że tak zdecydowano ?!
Wcześniejsze ustalenia były iz po 6 sztuk trafi do Będzina i Gliwic
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego
Dziś służba na:
703
Dziś służba na:
703
Żródło : http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... zie-badan/Będzie ich 12. Będą dwukierunkowe. Pierwszy z nich jest w trakcie badań homologacyjnych. Nowe wagony produkowane przez firmę Modertrans dla Tramwajów Śląskich nabierają konkretnych kształtów i jesienią będzie je można spotkać na torach w naszej Aglomeracji.
Zakup 12 nowych, częściowo niskopodłogowych, dwukierunkowych wagonów jest elementem etapu II Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Moderus Beta MF 16 AC BD – bo taka jest jego pełna nazwa – posiada 8 silników trakcyjnych prądu przemiennego o łącznej mocy 400kW, środkowy człon wagonu jest niskopodłogowy (wysokość podłogi od główki szyny wynosi 350 mm), a udział niskiej podłogi w całej długości tramwaju wynosi 26%. Wagon będzie mógł jednorazowo przewieźć maksymalnie 198 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. Wagon wyposażony będzie w nowoczesne systemy informacyjno-emisyjne: 4 tablice o przekątnej 38″ wyświetlające przebieg trasy, system emisji reklam, system monitoringu, a także elementy poprawiające komfort i bezpieczeństwo, w tym system smarowania obrzeży kół zapewniający cichą jazdę oraz rejestrator zdarzeń (tak zwaną czarną skrzynkę).
Obecnie trwają badania homologacyjne pierwszego tramwaju, a produkcja kolejnych jest zaawansowana w 80%. – Prace nad projektem i produkcją trwają od września 2014 r. natomiast rozpoczęcie produkcji możliwe było dopiero na koniec grudnia 2014 r. W samej firmie Modertrans Poznań, nie licząc poddostawców, w produkcję wagonów dla Tramwajów Śląskich zaangażowanych jest ponad 200 osób – mówi Jarosław Bakinowski, wiceprezes Zarządu Modertrans Poznań Sp. z o.o.
Po zakończeniu procedury homologacji rozpocznie się proces odbioru w Tramwajach Śląskich, by w końcu mogły zostać przeprowadzone szkolenia dla motorniczych i obsługi. – Pierwsze tramwaje dostarczymy zamawiającemu w sierpniu. Całe zamówienie chcemy przekazać Tramwajom Śląskim do końca października – informuje Jarosław Bakinowski.
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Przecież modernizacje torowisk potrwają jeszcze przez kilka najbliższych lat. Co ty to piszesztramwajarze z19 pisze:I tak ta Beta trochę postoi sobie, gdyż podobno spółka TŚ chce wagonów jak zakończą się modernizacje torowisk.Peter pisze:Pierwsze fotki dwukierunkowego Moderusa Beta MF 16 AC BD dla TŚ Foto
Idealna byłaby 3. Jest tylko jedno ale: torowisko.mi4chal254 pisze:Ja tego też nie rozumie, przecież Gliwice ma w miare proste tory i beta by dała sobie rade, śmiało by mogły jeżdzić na linii 1
Powinniście się cieszyć, że je macie. Bo tak właściwie, to one nie powinny jeździć w Zabrzu. Ze względu na stan torowiska oraz zaplecze techniczne. Jest poważniejsza awaria i wagony trzeba naprawiać z Zawodziu.trajtek pisze:Jakoś nie nie dziwi, w Gliwicach i tak my trzy rozklekotane Karliki,
Prawdopodobnie na 19. Jeśli tam będą kursować, to może składy Moderusów trafią do R-4.mi4chal254 pisze:A Stroszek pewnie by puszczał te bety na linię 19 lub 7.
Pierwsza Beta, jaka do nas przyjedzie, ma trafić właśnie na Stroszek.
Wagony te mają wózki zbliżone do tych co są w stopiątkach, stąd powinny móc poruszać się po każdej trasie, choć wiadomo, że na gorszych torowiskach wozy będą się bardziej zużywać.
Na 27 w najbliższych latach raczej się nie pojawią z uwagi na występujące nadal problemy z zanikami napięcia.
Wagony te mają wózki zbliżone do tych co są w stopiątkach, stąd powinny móc poruszać się po każdej trasie, choć wiadomo, że na gorszych torowiskach wozy będą się bardziej zużywać.
Na 27 w najbliższych latach raczej się nie pojawią z uwagi na występujące nadal problemy z zanikami napięcia.
Pojawią. Wagony są dostosowane przez producenta do powiedzmy niskich napięć...DW pisze:Pierwsza Beta, jaka do nas przyjedzie, ma trafić właśnie na Stroszek.
Wagony te mają wózki zbliżone do tych co są w stopiątkach, stąd powinny móc poruszać się po każdej trasie, choć wiadomo, że na gorszych torowiskach wozy będą się bardziej zużywać.
Na 27 w najbliższych latach raczej się nie pojawią z uwagi na występujące nadal problemy z zanikami napięcia.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
A tory po wyjeździe z zajezdni w Bytomiu jak nie tylko są w idealnym stanie? Pesy na linii 6 też jeżdżą po torowisku w 100% idealnym?Boguś pisze:Powinniście się cieszyć, że je macie. Bo tak właściwie, to one nie powinny jeździć w Zabrzu. Ze względu na stan torowiska oraz zaplecze techniczne.trajtek pisze:Jakoś nie nie dziwi, w Gliwicach i tak my trzy rozklekotane Karliki,
Do Gliwic trafiają jakieś marne ochłapy - ile my mamy Moderusów, a ile inni. Nie dość, że mamy ich najmniej to jeszcze #726+727 jest od nas wypożyczany do nauki jazdy. Faktycznie, trzy zdezelowane Karliki to wielki powód do radości, to że nie powinno to jeździć u nas to się zgodzę - jeździ często puste, wolno i tłucze się jakby tonę złomu miał za sobą przywiązaną, ale podczas wizyty w Katowicach tego nie uświadczyłem, więc coś na rzeczy jest, że dostaliśmy najbardziej zużyte..
Nawet teraz, planowo w tygodniu wg rozkładu Moderusy solo powinny być na poc. 171, 173, 175, 402, 404, 505, 114 - już jest 7 potrzebnych, żeby to wszystko spełnić, a w Gliwicach mamy tylko #651, #652, #659, #660, #744 i #785 więc już brak jednego. Nie mówię już, że gdy ruszy linia 30 potrzebny jest kolejny. Lepiej wygląda sytuacja ze składami, bo na poc. 506, 511, 31 oraz 34 i tyle samo jest składów. Ale gdy już nam wezmą do nauki jazdy, też nie ma czym tej luki zapełnić.
Wgl czemu nie trafią one do jednej Zajezdni, trochę to marnowanie taboru. Trochę pójdzie tu, trochę pójdzie tam, 1/3 wagonów będzie stała w rezerwie, a gdyby były w jednej, to większy procent byłby w użyciu.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2015, 21:26 przez trajtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Przecież to rejon użycza wagony do Nauki Jazdy. Od dawna tak było.trajtek pisze:Nie dość, że mamy ich najmniej to jeszcze #726+727 jest od nas wypożyczany do nauki jazdy
Dostaliście Karliki, które jako jedne z ostatnich miały RB.trajtek pisze:Faktycznie, trzy zdezelowane Karliki to wielki powód do radości, to że nie powinno to jeździć u nas to się zgodzę - jeździ często puste, wolno i tłucze się jakby tonę złomu miał za sobą przywiązaną, ale podczas wizyty w Katowicach tego nie uświadczyłem, więc coś na rzeczy jest, że dostaliśmy najbardziej zużyte..
Ostatnio miałem spacer wzdłuż Warszawskiej i 1 Maja w Katowicach i mogłem troszkę poobserwować. Niektóre citki tak hałasowały, że aż uszy więdły. Wózki tłukły się niemiłosiernie.
Trochę nie rozumiem tej decyzji o przydzieleniu Bet do Bytomia a nie do Gliwic. Bo porównując inwestycje w ramach 2 etapu to Zabrze bije Bytom na głowę. Tych inwestycji w Zabrzu jest znacznie więcej i według mnie nowe wagony im się po prostu należą. A w kolejnej perspektywie unijnej szykuje się przebudowa linii do granicy w Rudą Śląską.
Tu się zgodzę. Torowisko od zajezdni w Gliwicach do końca odcinka wydzielonego jest w niezłym stanie. Potem jest źle do deptaku. A Stroszek to wiadomo.trajtek pisze:A tory po wyjeździe z zajezdni w Bytomiu jak nie tylko są w idealnym stanie?
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Ja się z trajtek zgodzę, bo Gliwice ma skromną ilość moderusów, co chwile na jakieś linii są nie planowe. A na dodatek Stroszek ma na pewno największą ilość moderusów alfa, powinno to być podzielone po równo. No chyba, że spółka Tramwaje Śląskie chce szybko zużyć te bety posyłając je na te torowisko w stanie złym. W Zabrzu są remontowane torowiska na tam gdzie było najgorsze torowisko w Zabrzu, po remoncie tam będzie torowisko w dobrym stanie i beta by się tak nie niszczyła jak będąc np. w Będzinie. No chyba, że będzie tak jak wspomniał wyżej użytkownik Boguś że jak Stroszek dostanie bety to częśc moderusów może wyemigrować na Gliwice, ale coś czuje, że tak to się niestety nie stanie.
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego
Dziś służba na:
703
Dziś służba na:
703
Jest to to samo co Moderus Alfa i może jeździć po takich samych torowiskach, chodzi głównie o to, że R-3 jest jedyną zajezdnią która nie posiada taboru niskopodłogowego a jak na razie jedyne niskopodłogowce które będą mogły bez problemu kursować na Stroszek to właśnie Bety, owszem Karlik przejedzie ale jest to dla niego mordęga i to właśnie pokazuje jaka konstrukcja Stopiątki jest genialna i dobrze przemyślana.mi4chal254 pisze:No chyba, że spółka Tramwaje Śląskie chce szybko zużyć te bety posyłając je na te torowisko w stanie złym
Konstrukcja stopiątki na pewno nie jest genialna i dobrze przemyślana. A z tym bezproblemowym kursowaniem Bet po zniszczonych torowiskach też bym uważał.105N #338 pisze:Jest to to samo co Moderus Alfa i może jeździć po takich samych torowiskach, chodzi głównie o to, że R-3 jest jedyną zajezdnią która nie posiada taboru niskopodłogowego a jak na razie jedyne niskopodłogowce które będą mogły bez problemu kursować na Stroszek to właśnie Bety, owszem Karlik przejedzie ale jest to dla niego mordęga i to właśnie pokazuje jaka konstrukcja Stopiątki jest genialna i dobrze przemyślana.mi4chal254 pisze:No chyba, że spółka Tramwaje Śląskie chce szybko zużyć te bety posyłając je na te torowisko w stanie złym
To może i ja dodam swoje trzy grosze. Jedyną z głównych linii na której nie uświadczysz niskopodłogowca, a jednoczesnie są spore potoki pasażerskie jest T5. Dla mnie jest bez znaczenia, która zajezdnia będzie miała na stanie Bety, spoglądając jednak na obecny układ komunikacyjny proponuje R-4. Dodatkowo za Gliwicami przemawia układ torowy linii T3, gdzie w przypadku awarii, zatrzymania Beta jest idealna.
Konstrukcja belki grzbietowej, czop skrętu, rozruch, rozmieszczenie aparatury (wada tylko w serii 105N), brak piasecznic. Tyle przychodzi mi do głowy.105N #338 pisze:Może coś więcej? Poza wysoką podłogą nie widzę żadnych minusów.Boguś pisze:Konstrukcja stopiątki na pewno nie jest genialna i dobrze przemyślana.
Ale to są wady łatwe do naprawienia, chodziło mi głównie o wytrzymałość tej konstrukcji.Boguś pisze:Konstrukcja belki grzbietowej, czop skrętu, rozruch, rozmieszczenie aparatury (wada tylko w serii 105N), brak piasecznic. Tyle przychodzi mi do głowy.105N #338 pisze:Może coś więcej? Poza wysoką podłogą nie widzę żadnych minusów.Boguś pisze:Konstrukcja stopiątki na pewno nie jest genialna i dobrze przemyślana.
Bardzo dużo, Beta jest przecież oparta na konstrukcji stopiątki.adam86 pisze:Litości, co ma stopiątka do Bety.
Nie, nie są. Ta konstrukcja wcale nie jest wytrzymała. Wytrzymała konstrukcje ma helmut albo 13N.105N #338 pisze:Ale to są wady łatwe do naprawienia, chodziło mi głównie o wytrzymałość tej konstrukcji.
Proszę o konkrety. Pokaz jakies dowody na poparcie swoich tez. Bo to że cos jest nieco podobne to nie jest żaden dowód.105N #338 pisze:Bardzo dużo, Beta jest przecież oparta na konstrukcji stopiątki.adam86 pisze:Litości, co ma stopiątka do Bety.
KZKGOP 1779
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Ciekawe jakim cudem jest już na Stroszku skoro pierwszy wagon ma dotrzeć do końca tego tygodnia. Będą one stacjonować w zajezdni Stroszek i Będzin.tramwajarze z19 pisze:Tak, Beta obecnie już jest na Stroszku
Info.: http://silesiainfotransport.pl/?p=1547
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Przepraszam za wprowadzenie w błąd, już wyjaśniam jak to będzie. Beta miała przyjechać kilka dni temu, nawet była karteczka u dyspozytora aby wagony tramwajowe nie wjeżdżały na tor postojowy nr. 1 i 2 dlatego to mnie zmyliło. Wczoraj dostałem info iż nie przyjechała z powodu że mają jakiś problem z dostawą czy coś w tym stylu i ma przyjechać we wtorek.Seba77 pisze:Ciekawe jakim cudem jest już na Stroszku skoro pierwszy wagon ma dotrzeć do końca tego tygodnia. Będą one stacjonować w zajezdni Stroszek i Będzin.tramwajarze z19 pisze:Tak, Beta obecnie już jest na Stroszku
Info.: http://silesiainfotransport.pl/?p=1547
EDYCJA 2015-08-27, 14:51
Dziś już oficjalnie przyszła pierwsza Beta. Rozładunek odbył się od około godziny 4:00 rano do 8:00. Obecnie stoi w hali.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez tramwajarze z19, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Z tego co słyszałem następna Beta będzie za dwa tygodnie.Sebastian22 pisze:Teraz powinny w miare szybko pojawić się kolejne.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości