Wychodzi na to, że TŚ zrobią tylko 50 cm od główki szyny, za co odpowiadają.Penny pisze:A to nie będzie całkowitej wymiany nawierzchni, jak np. na Armii Krajowej w Chorzowie (fakt, że była wymuszona, bo wymieniali kanalizację)?KZKGaPowicz pisze:To jest złudzenie optyczne. Ewentualne ubytki są później uzupełniane.elot360 pisze:Poza tym, zauważyłem, że płyty są nieco wyżej od aktualnego poziomu asfaltu. Tak ma być czy jest jakiś minimalny błąd?
Remont unijny - Bytom oraz Zabrze
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Głównie pas drogowy w kierunku Centrum. Nie wyglądało, żeby było coś jeszcze. To jak w końcu jest z tym przejazdem? Mam rozumieć, że jak było pisane, że torowisko w ul. K. Miarki, to przejazd także idzie pod remont?Penny pisze:Pod wiaduktem coś zostało do roboty jeszcze.Dawid71552 pisze:Jest szansa, że od 15 września tramwaje pojadą Jagiellońską?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Nie znam się na tym, nie wiem, gdzie szukać.kolejorz. pisze:Oczywiście, że idzie do remontu. Na zdrowy rozum, nie zostawiliby 5 m starego torowiska.
Jeśli nie da się na zdrowy rozum, to zawsze jest dostępna dokumentacja projektowa.
A tak z innej beczki, dzisiaj wracając ze szkoły, zobaczyłem rozkopany przystanek Szombierki Kościół przyległy do ul. Frycza - Modrzewskiego. Tam gdzieś koło 23:20 9a z Chebzia ma kurs skrócony, zatrzymuje się tam i potem jedzie na Chebzie, teraz to płyty zniknęły, a został po nich żwirek. Czyżby zmieniał się rozkład dla 9a, czy to ma związek z końcem remontu na Zamłyniu (zespawanie dziewiątek w jedną? )
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Proszę: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... amowienia/elot360 pisze:Nie znam się na tym, nie wiem, gdzie szukać.kolejorz. pisze:(...) zawsze jest dostępna dokumentacja projektowa.
Panowie zaczęli dłubać w przejeździe tramwajowym przez K. Miarki. Z tego, co udało mi się wywnioskować, to na Katowice / Kraków teraz jedzie się Jagiellońską w górę. Rano widziałem koło Zamłynia walec drogowy, a jakiś czas potem koparkę z młotem pneumatycznym.
Dzisiaj także zobaczyłem dwóch panów, którzy żwirek spod płyt na chwilowym stanowisku Szombierki Kościół, ładowali do wiaderek. Chyba nie byli z TŚ, tylko z zarządu dróg...
Dzisiaj także zobaczyłem dwóch panów, którzy żwirek spod płyt na chwilowym stanowisku Szombierki Kościół, ładowali do wiaderek. Chyba nie byli z TŚ, tylko z zarządu dróg...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Odświeżę trochę temat remontu torowiska w ul. Bytomskiej w Biskupicach. Podczas zjazdu z nowego torowiska w kierunku Bytomia, zawsze tramwaj w dość odczuwalnym stopniu przechyla się na lewo, co niekiedy może wywoływać przerażenie (aczkolwiek jak widać żadna skarga jeszcze nie poleciała). Takie coś może być, czy nie powinno występować?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Nie wiem, o którym dokładnie miejscu mowa, ale skoro takie coś jest w torowisku po remoncie i na łuku, może po prostu jest zrobiona tzw. przechyłka toru, czyli taki mały zabieg przeciwko sile odśrodkowej, co by można jechać szybciej po łuku, bez ryzyka wykolejenia, a także zmniejszyć zużycie szyny zewnętrznej w łuku.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
To nie jest w torowisku po remoncie. To jest styk na łączeniu nowego i starego torowiska.luki pisze:Nie wiem, o którym dokładnie miejscu mowa, ale skoro takie coś jest w torowisku po remoncie i na łuku, może po prostu jest zrobiona tzw. przechyłka toru, czyli taki mały zabieg przeciwko sile odśrodkowej, co by można jechać szybciej po łuku, bez ryzyka wykolejenia, a także zmniejszyć zużycie szyny zewnętrznej w łuku.
Żeby się nie czepiać tzw. "szczegółów", powiem, że to prosty odcinek. Tylko, czy nie mogli chociaż dla świętego spokoju wyremontować ten styk, by usunąć efekt statku pirackiego? Chociażby pod przykrywką awaryjnego remontu lub podczas zamknięcia trasy T5 od Szombierek po Pl. Wolności, kiedy to wymieniali:grillmaster pisze:To nie jest w torowisku po remoncie. To jest styk na łączeniu nowego i starego torowiska.luki pisze:Nie wiem, o którym dokładnie miejscu mowa, ale skoro takie coś jest w torowisku po remoncie i na łuku, może po prostu jest zrobiona tzw. przechyłka toru, czyli taki mały zabieg przeciwko sile odśrodkowej, co by można jechać szybciej po łuku, bez ryzyka wykolejenia, a także zmniejszyć zużycie szyny zewnętrznej w łuku.
- Rozjazd na mijance Biskupice Zamkowa - Biskupice Ziemska N/Ż
- Rozjazdy na skrzyżowaniu tras T5 i T9 (Szombierki Kościół)
- Wymiana torowiska z dodaniem płyt żelbetonowych (?) pod nowy ciąg ulicy Wytrwałych.
I było by spoko...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
We wczorajszym wydaniu tygodnika "Wiadomości Rudzkie" pojawiła się informacja, że wznowienie ruchu tramwajowego po ul. Jagiellońskiej planowane jest na przełomie listopada i grudnia (ciekawe czy tego roku ). Był tam artykuł nt. linii 9a i 9b. Argumentacja TŚ co do podzielenia linii 9 nie jest zgodna z prawdą. Napisali, że TŚ nie posiadają aż tyle wagonów dwukierunkowych, aby obsłużyć całą trasę linii 9 (od Chorzowa do Łagiewnik). Przecież Helmutów jest 14, a na trasę potrzebnych jest 9 pociągów. Nie wspominam już o wprowadzeniu taboru jednokierunkowego z tylnym pulpitem manewrowym.
Źródło: Wiadomości RudzkieWiadomości Rudzkie pisze:Od kiedy jedna "9"?
2014-09-17 11:11:26 Magdalena Szewczyk
Od dłuższego czasu pasażerowie korzystający z usług linii tramwajowej nr 9 muszą nieźle kombinować z przesiadkami między tramwajem „9a” i „9b”.Skarża się na problemy dotyczące kasowania biletów na określony czas, bądź utrudnienia dotykające osób starszych, którzy muszą biegać między jedną częścią a drugą.
- Linia tramwajowa nr "9" w dalszym ciągu podzielona jest na dwa odcinki "a" i "b", co wymusza na pasażerach częste przesiadki i stwarza wiele problemów. Chciałbym wiedzieć na kiedy planowane jest połączenie tej linii oraz co stoi na przeszkodzie powrotu starej "Dziewiątki” – w tej sprawie dzwonił do nas pan Piotr.
Jak się okazuje, nadal trwają prace modernizacyjne linii. Ze względu na zamknięcie dla ruchu tramwajowego torowiska pod wiaduktem kolejowym w Bytomiu Zamłyniu oraz przy ul. Jagiellońskiej, linia nr 9 od Zamłynia skierowana została do Łagiewnik Targowiska.
- W związku z tym, że Łagiewniki Targowisko nie jest pętlą, kursować tam może jedynie tabor dwukierunkowy, który na tym końcowym przystanku zmienia tor, kierując się z powrotem do Chebzia. Niestety, spółka Tramwaje Śląskie nie dysponuje wystarczającą liczbą wagonów dwukierunkowych, która umożliwiałaby obsługę linii nr 9 tym taborem na całej długości trasy od Łagiewnik Targowiska przez Chebzie do Chorzowa Ratusza. Dlatego linia została podzielona na dwie części, a 9b od pętli w Chebziu obsługiwana jest taborem jednokierunkowym – tłumaczy Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki.
Wiadomością, która może uspokoić podróżujących, jest fakt, że w najbliższym czasie połączona „Dziewiątka” wróci na tory:
- Linia zostanie ponownie połączona w jedną linię nr 9 w momencie, kiedy zakończą się prace modernizacyjne w śródmieściu Bytomia i będzie możliwość dojazdu do pl. Sikorskiego, co planowane jest na przełomie listopada i grudnia. Istotna informacja dla pasażerów jest taka, że przesiadając się miedzy liniami 9a i 9b nie ma konieczności powtórnego kasowania biletu – dodaje rzecznik.
Oznacza to, że pasażerowie linii nr 9 już niebawem będą mogli korzystać z połączenia między Chorzowem, Świętochłowicami, Rudą Śląską a Bytomiem bez przesiadki.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
"Niebawem"? Do grudnia jeszcze kawał czasu, a został tylko mały kawałek. Co jeszcze jest do roboty?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Ale się z tym wszystkim grzebią. Jak pytałem robotników pod wiaduktem na Zamłyniu, to powiedzieli, że do końca września ma to być zrobione.KZKGaPowicz pisze:Źródło: Wiadomości RudzkieWiadomości Rudzkie pisze:Od kiedy jedna "9"?
2014-09-17 11:11:26 Magdalena Szewczyk
- Linia zostanie ponownie połączona w jedną linię nr 9 w momencie, kiedy zakończą się prace modernizacyjne w śródmieściu Bytomia i będzie możliwość dojazdu do pl. Sikorskiego, co planowane jest na przełomie listopada i grudnia.
W sumie nie dziwi mnie ciągłe przeciąganie, przesuwanie wszelkich prac, terminów o kolejne miesiące w Bytomiu, bo w Świętochłowicach jest sto razy gorzej. Tu wszelkie terminy przesuwa się nawet o lata!
Odcinek Piaśniki-Łagiewniki miał być pierwotnie modernizowany w 2012 roku. Potem było info, że w 2013, potem, że w połowie roku 2014 i ciągle nic nie robią.
Kolejne info dostałem, że w sierpniu, a ostatnie, że na początku września.
ILE MOŻNA WYMYŚLAĆ TERMINÓW I CIĄGLE JE PRZESUWAĆ?
Nie zdziwię się, jak w tym roku w ogóle nie zaczną modernizować odcinka Piaśniki-Łagiewniki...
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2014, 19:13 przez barus, łącznie zmieniany 1 raz.
Irytujesz się tak bardzo, jakbyś miał w tym jakiś interes, by było tam nowe torowisko, co za różnica czy remont będzie w tym roku czy w przyszłym?Odcinek Piaśniki-Łagiewniki miał być pierwotnie modernizowany w 2012 roku. Potem było info, że w 2013, potem, że w połowie roku 2014 i ciągle nic nie robią.
To tylko jeden brakujący odcinek do zrobienia niskopodłogowego tramwaju z Bytomia do Katowic przez Świętochłowice. Poza tym, ten remont ma swój osobny dział.105N #338 pisze:Irytujesz się tak bardzo jakbyś miał w tym jakiś interes by było tam nowe torowisko, co za różnica czy remont będzie w tym roku czy w przyszłym?Odcinek Piaśniki-Łagiewniki miał być pierwotnie modernizowany w 2012 roku. Potem było info, że w 2013, potem, że w połowie roku 2014 i ciągle nic nie robią.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Ale to nie powód, żeby się tak irytować, rozumiem jakby tramwaj tam nie kursował, a odcinek czekałby na odbudowę, ale jest on przejezdny przez większość taboru, więc co to za różnica, czy niskopodłogowiec pojedzie tam zimą 2014 czy wiosną 2016? Nie mówię, że remont nie jest potrzebny, bo jest i to bardzo, tylko nie jest to aż tak bardzo ważne, żeby siedzieć jak na szpilkach. Zwykły pasażer większą trudność odczuje z konieczności przesiadania się na linii 9, aniżeli z niewyremontowanego ww. odcinka.elot360 pisze:To tylko jeden brakujący odcinek do zrobienia niskopodłogowego tramwaju z Bytomia do Katowic przez Świętochłowice.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie jest jedynym. Na remont czeka jeszcze odcinek Piaśniki Osiedle Skałka - Piaśniki Skrzyżowanie.elot360 pisze:To tylko jeden brakujący odcinek do zrobienia niskopodłogowego tramwaju z Bytomia do Katowic przez Świętochłowice. Poza tym, ten remont ma swój osobny dział.105N #338 pisze:Irytujesz się tak bardzo jakbyś miał w tym jakiś interes by było tam nowe torowisko, co za różnica czy remont będzie w tym roku czy w przyszłym?Odcinek Piaśniki-Łagiewniki miał być pierwotnie modernizowany w 2012 roku. Potem było info, że w 2013, potem, że w połowie roku 2014 i ciągle nic nie robią.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Może źle się wyraziłem, chodziło mi z grubsza o odcinek od targowiska do... DTŚ-ki, zakładając, że odcinek między DTŚ-ką a jakąś alejką z muralem przy przystanku (odcinek prowadzący w jezdni) będzie mógł przeboleć niskopodłogowce, lub inaczej mówiąc, da radę jeszcze trochę posłużyć.KZKGaPowicz pisze:Nie jest jedynym. Na remont czeka jeszcze odcinek Piaśniki Osiedle Skałka - Piaśniki Skrzyżowanie.elot360 pisze:To tylko jeden brakujący odcinek do zrobienia niskopodłogowego tramwaju z Bytomia do Katowic przez Świętochłowice. Poza tym, ten remont ma swój osobny dział.105N #338 pisze:Irytujesz się tak bardzo jakbyś miał w tym jakiś interes by było tam nowe torowisko, co za różnica czy remont będzie w tym roku czy w przyszłym?Odcinek Piaśniki-Łagiewniki miał być pierwotnie modernizowany w 2012 roku. Potem było info, że w 2013, potem, że w połowie roku 2014 i ciągle nic nie robią.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jedynie mógłbym się przyczepić do "łokcia" na torze w kierunku Łagiewnik, zaraz na początku wydzielonego torowiska, tuż przed przyst. Świętochłowice Polna.105N #338 pisze:A dlaczego miałby nie wytrzymać? Ten kawałek od przystanku "Osiedle Skałka" do momentu wchodzenia torowiska w jezdnię za przystankiem "Polna" to przecież nie tak stary odcinek.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Dokładnie, kiedyś coś podobnego było na torze obok (tj. w tym samym miejscu, w kierunku Chorzowa), ale torowcy jakoś to naprawili.KZKGaPowicz pisze:Jedynie mógłbym się przyczepić do "łokcia" na torze w kierunku Łagiewnik, zaraz na początku wydzielonego torowiska, tuż przed przyst. Świętochłowice Polna.105N #338 pisze:A dlaczego miałby nie wytrzymać? Ten kawałek od przystanku "Osiedle Skałka" do momentu wchodzenia torowiska w jezdnię za przystankiem "Polna" to przecież nie tak stary odcinek.
No to odcinek od Skałki do przystanku Świętochłowice Kościół da radę. Reszta do Targowiska to ruina. Może być.105N #338 pisze:A dlaczego miałby nie wytrzymać? Ten kawałek od przystanku "Osiedle Skałka" do momentu wchodzenia torowiska w jezdnię za przystankiem "Polna" to przecież nie tak stary odcinek.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Cały odcinek od Polnej do skrzyżowania Katowickiej z Dworcową był wymieniany. Niestety nie zastosowano płyt prefabrykowanych, ale całość została porządnie wykonana i do teraz ten odcinek jest w stanie dobrym. Co do przejazdu torowego z jezdni na wydzielony fragment (przy Polnej), to robota była od razu spartolona. Pamiętam, że gdy podłączono nowy odcinek torowy od Skałki do Polnej (DTŚ), niemal od razu powstał paskudny łokieć w obu kierunkach i do dzisiaj torowcy nie potrafią go ogarnąć. Pewnie jest tak dlatego, ponieważ łuk zjazdowy (łączący oba remontowane fragmenty) jest źle zaprojektowany (pomierzony). Cały łuk musiałby być na nowo zerwany, wyorany i wykonany od nowa.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
Zgadza się. Tory na skrzyżowaniu Bytomskiej z DTŚ są w bardzo dobrym stanie, w dodatku rowkowe. Ich najlepiej nie ruszać.105N #338 pisze:A dlaczego miałby nie wytrzymać? Ten kawałek od przystanku "Osiedle Skałka" do momentu wchodzenia torowiska w jezdnię za przystankiem "Polna" to przecież nie tak stary odcinek.
Mogliby to zrobić za czasu, jak będą dłubać na Piaśnikach. Jak coś robić to porządnie, a fajnie by było, gdyby były 2 szybkie trasy (Katowice - Chorzów - Bytom i Katowice - Chorzów - Świętochłowice).888 pisze:Cały łuk musiałby być na nowo zerwany, wyorany i wykonany od nowa.
EDYCJA 2014.09.20
Byłem dzisiaj na Jagiellońskiej, bo data zakończenia w grudniu wydawała mi się absurdalna i zobaczyłem, że wszystko jest zrobione! Torowisko pod mostem, na Jagiellońskiej i w kawałku ulicy K. Miarki też. Sieć trakcyjna jest na całej długości, chociaż nad Jagiellońską jest jeszcze stara, a są nowe słupy. Oprócz korekt stylistycznych jak barierki czy ubytki w kostce brukowej, można by było puścić tam sporadycznie ruch. Przy okazji, na skrzyżowaniu Zabrzańskiej i Łagiewnickiej torowisko jest pomalowane oznakowaniem poziomym, są też postawione żółte słupki dla znaków C-9, C-10 czy C-11.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Nie, nie jest wszystko zrobione. Na wyremontowanie czeka odc. na ul. Jagiellońskiej od Katowickiej do Moniuszki, co ma właśnie potrwać ok. 2 miesiące.elot360 pisze:Byłem dzisiaj na Jagiellońskiej, bo data zakończenia w grudniu wydawała mi się absurdalna i zobaczyłem, że wszystko jest zrobione! Torowisko pod mostem, na Jagiellońskiej i w kawałku ulicy K. Miarki też. Sieć trakcyjna jest na całej długości, chociaż nad Jagiellońską jest jeszcze stara, a są nowe słupy. Oprócz korekt stylistycznych jak barierki czy ubytki w kostce brukowej, można by było puścić tam sporadycznie ruch. Przy okazji, na skrzyżowaniu Zabrzańskiej i Łagiewnickiej torowisko jest pomalowane oznakowaniem poziomym, są też postawione żółte słupki dla znaków C-9, C-10 czy C-11.
To tyle, co te 2 odcinki na przejeździe tramwajowym w ul. K. Miarki pomnożone przez 2 m, a uwinęli się z tym dość szybko. No, bo, co tam jest takiego, prócz wymiany torowiska czy jeszcze drogi? Chociaż może na przystanku Jagiellońska może w końcu postawią jakąś ławkę... To byłby luksus.DWD pisze:Nie, nie jest wszystko zrobione. Na wyremontowanie czeka odc. na ul. Jagiellońskiej od Katowickiej do Moniuszki, co ma właśnie potrwać ok. 2 miesiące.elot360 pisze:Byłem dzisiaj na Jagiellońskiej, bo data zakończenia w grudniu wydawała mi się absurdalna i zobaczyłem, że wszystko jest zrobione! Torowisko pod mostem, na Jagiellońskiej i w kawałku ulicy K. Miarki też. Sieć trakcyjna jest na całej długości, chociaż nad Jagiellońską jest jeszcze stara, a są nowe słupy. Oprócz korekt stylistycznych jak barierki czy ubytki w kostce brukowej, można by było puścić tam sporadycznie ruch. Przy okazji, na skrzyżowaniu Zabrzańskiej i Łagiewnickiej torowisko jest pomalowane oznakowaniem poziomym, są też postawione żółte słupki dla znaków C-9, C-10 czy C-11.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
To jak niby ten przejazd zrobili tak szybko, a tam 4 tygodnie. Czym się różniło jedno od drugiego?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jak to nie dojedziecie? Dojedziecie, ale z przesiadką.KZKGaPowicz pisze:Wy tam piszecie, że 2 miesiące. A co my w Rudzie mamy powiedzieć, że do Bytomia (na oko) do czerwca nie dojedziemy?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ciekawe tylko z jaką? Dojedziesz przed Ruda Stawy i koniec, bo mostu nie będzie. Może zrobią jakąś kładkę dla pieszych, bo tramwaju raczej nie zrobią od strony Bytomia.elot360 pisze:Jak to nie dojedziecie? Dojedziecie, ale z przesiadką.KZKGaPowicz pisze:Wy tam piszecie, że 2 miesiące. A co my w Rudzie mamy powiedzieć, że do Bytomia (na oko) do czerwca nie dojedziemy?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Zawsze można przez Chebzie. Różnica jednej przesiadki w górę.KZKGaPowicz pisze:Ciekawe tylko z jaką? Dojedziesz przed Ruda Stawy i koniec, bo mostu nie będzie. Może zrobią jakąś kładkę dla pieszych, bo tramwaju raczej nie zrobią od strony Bytomia.elot360 pisze:Jak to nie dojedziecie? Dojedziecie, ale z przesiadką.KZKGaPowicz pisze:Wy tam piszecie, że 2 miesiące. A co my w Rudzie mamy powiedzieć, że do Bytomia (na oko) do czerwca nie dojedziemy?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Jakąś kładkę pewnie zrobią. Przecież nie można odciąć jednego z głównych połączeń.KZKGaPowicz pisze:Ciekawe tylko z jaką? Dojedziesz przed Ruda Stawy i koniec, bo mostu nie będzie. Może zrobią jakąś kładkę dla pieszych, bo tramwaju raczej nie zrobią od strony Bytomia.elot360 pisze:Jak to nie dojedziecie? Dojedziecie, ale z przesiadką.KZKGaPowicz pisze:Wy tam piszecie, że 2 miesiące. A co my w Rudzie mamy powiedzieć, że do Bytomia (na oko) do czerwca nie dojedziemy?
A może przez Zaborze??? Czasem lepiej jest nic nie napisać niż palnąć taką głupotę.elot360 pisze:Zawsze można przez Chebzie. Różnica jednej przesiadki w górę.
Wydaje mi się, że KZKGaPowicz pisząc do Bytomia, miał na myśli centrum, więc tym się sugerowałem. Fakt, przez Zaborze też można, ale co jest głupiego, że przez Chebzie? Nie da się niby?Boguś pisze:A może przez Zaborze??? Czasem lepiej jest nic nie napisać niż palnąć taką głupotę.elot360 pisze:Zawsze można przez Chebzie. Różnica jednej przesiadki w górę.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
I jechać 2 razy dłużej...elot360 pisze:Wydaje mi się, że KZKGaPowicz pisząc do Bytomia, miał na myśli centrum, więc tym się sugerowałem. Fakt, przez Zaborze też można, ale co jest głupiego, że przez Chebzie? Nie da się niby?Boguś pisze:A może przez Zaborze??? Czasem lepiej jest nic nie napisać niż palnąć taką głupotę.elot360 pisze:Zawsze można przez Chebzie. Różnica jednej przesiadki w górę.
Pod którym względem 2x dłużej? Jeżeli liczyć od Rudy Południowej, to odległość do pokonania jest mniejsza, czyli czas przejazdu również.Boguś pisze:I jechać 2 razy dłużej...elot360 pisze:Wydaje mi się, że KZKGaPowicz pisząc do Bytomia, miał na myśli centrum, więc tym się sugerowałem. Fakt, przez Zaborze też można, ale co jest głupiego, że przez Chebzie? Nie da się niby?Boguś pisze:A może przez Zaborze??? Czasem lepiej jest nic nie napisać niż palnąć taką głupotę.elot360 pisze:Zawsze można przez Chebzie. Różnica jednej przesiadki w górę.
EDYCJA 2014.09.29
Dzisiaj koło wiaduktu po stronie Szombierek wymieniali światła, nawet dokładali, więc na tym skrzyżowaniu panuje uporządkowany chaos. Martwi mnie tylko, bo jak malowali pasy, to na torowisku aktualnie nieużywanym jest nie taka cienka warstwa farby, nic się nie powinno stać, co nie?
Poza tym, bo chyba o tym nie pisałem, do elementu krajobrazu koło przystanku Szombierki Kościół można już dodać zardzewiałą szynę, która leży wzdłuż płotu oddzielającego torowisko od chodnika, w trawce. Ciekawe, że jeszcze nikt jej nie zabrał.
Jeszcze pamiętam na ul. Jagiellońskiej w zeszłą sobotę (jak wracałem z dnia otwartego), nieopodal (chyba) starej lokalizacji przystanku przy Jagiellońskiej w k. Sikorskiego leży(ał) słup z rozkładem jazdy za czasów, kiedy to 17 miała kursy zjazdowe przez Bytom. Wiem, mało istotne, ale jak ktoś chce, to niech weźmie, w końcu na dole słupka jest tylko mały kawałek betonu.
EDYCJA 2014.09.30
Dzisiaj na tymczasowym stanowisku Szombierki Kościół dla linii 9a, stała koparka, a dwóch facetów sprzątało resztę piasku spod płyt betonowych. Ciekawe, czy z powrotem wsadzą barierki. Ciekawe, czy także w końcu na Zamłyniu wymienią odcinek toru z rozjazdem na normalny i w końcu wsadzą płyty betonowe z powrotem, bo tak to teraz nieładnie wygląda...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Kilka przejazdów i nie będzie śladów po farbie.elot360 pisze:Martwi mnie tylko, bo jak malowali pasy, to na torowisku aktualnie nieużywanym jest nie taka cienka warstwa farby, nic się nie powinno stać, co nie?
Na pętli w Brynowie spory stos starych szyn leży od kilku miesięcy.elot360 pisze:Poza tym, bo chyba o tym nie pisałem, do elementu krajobrazu koło przystanku Szombierki Kościół można już dodać zardzewiałą szynę, która leży wzdłuż płotu oddzielającego torowisko od chodnika, w trawce. Ciekawe, że jeszcze nikt jej nie zabrał.
Liczę, że ul. Jagiellońska to będzie szybka robota. Mam też wrażenie, że światła, które zostały już zamontowane nieco [odwrotność do upłynniły] ruch, bo dzisiaj praktycznie cały dzień korki sięgały najprawdopodobniej Intermarche, w przelotach do przedszkola, koło 8 rano.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Zauważyliśmy, że dość dawno, dzięki za uświadomienie mnie w tym, że jednak nie jestem aż tak ślepy. Aż się nie mogę doczekać, kiedy wszystko wróci do normalności i czy wymienią te tory koło przystanku Zamłynie, bo to wygląda dość niefajnie.barus pisze:Pod wiaduktem (Zamłynie) skończono już dość dawno. Zajefajne* są te tory w płytach betonowych. Ładna, równa i trwała nawierzchnia. Oby szybko taką zrobili w Piaśnikach na skrzyżowaniu 7 z 11.
Poza tym, o remontach w Świętochłowicach mówimy w innym temacie, który zapewne dasz radę znaleźć.
* - Zmieniłem jedno słowo w cytacie, bo nie było zbyt eleganckie z mojego punktu widzenia.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Znam doskonale wątek o remoncie w Świętochłowicach. Co chwilę coś tam piszę, a nawet wstawiam zdjęcia.elot360 pisze:Poza tym, o remontach w Świętochłowicach mówimy w innym temacie, który zapewne dasz radę znaleźć.
* - Zmieniłem jedno słowo w cytacie, bo nie było zbyt eleganckie z mojego punktu widzenia.
Co do tego słowa, to ono już dawno się zneutralizowało stylistycznie i jest to zdanie prof. Miodka. :eye: Nie bądźmy bardziej święci od Papieża.
Już kiedyś za podobne słowa dostałem warma, tylko ostrzegam.barus pisze:Znam doskonale wątek o remoncie w Świętochłowicach Co chwilę coś tam piszę a nawet wstawiam zdjęciaelot360 pisze: Poza tym o remontach w Świętochłowicach mówimy w innym temacie, który zapewne dasz radę znaleźć.
* - Zmieniłem jedno słowo w cytacie, bo nie było zbyt eleganckie z mojego punktu widzenia
Co do tego słowa, to ono już dawno się zneutralizowało stylistycznie i jest to zdanie prof. Miodka. :eye: Nie bądźmy bardziej święci od Papieża.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Na pewno? Parę miesięcy temu w jednym z programów w TV prof. Miodek lub prof. Bralczyk (nie pamiętam już który z nich) uznał to słowo za wulgarne, ponieważ pochodzi od obscenicznego czasownika. Dlatego prosiłbym jednak o unikanie go w wypowiedziach na forum.barus pisze:Co do tego słowa, to ono już dawno się zneutralizowało stylistycznie i jest to zdanie prof. Miodka. :eye: Nie bądźmy bardziej święci od Papieża.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości