Przebudowa układu komunikacyjnego w centrum DG

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Przebudowa układu komunikacyjnego w centrum DG

#1 Post autor: Sebastian22 » 25 maja 2007, 14:22

zaglebie.info

Przebudowa układu komunikacyjnego w centrum przysporzy kłopotów nie tylko kierowcom, ale i kupcom

...
Mayland Real Estate pierwsze prace przy modernizacji układu komunikacyjnego planuje jesienią tego roku. Na początek przebudowane zostanie torowisko tramwajowe, zaplanowano remont przystanków, położenie nowych nakładek bitumicznych na drogach przyległych do ronda, naprawy chodników oraz montaż sygnalizacji świetlnej.

Konieczne będzie poszerzenie jezdni dla prawidłowego funkcjonowania wjazdów do Centrum Handlowego Pogoria. Powstanie także nowa kładka piesza o długości około 250 metrów wraz z windą, a przed otwarciem inwestycji odświeżymy także przejście podziemne. Ze względu na przepisy bezpieczeństwa oraz budowlane będzie musiało zostać zamknięte dla wszystkich na około dwa miesiące. Na razie jesteśmy na etapie przetargów, więc trudno dokładnie określić terminy realizacji poszczególnych zadań - tłumaczy Bartłomiej Arnold ze spółki PGOM, zajmującej się obsługą projektów budowlanych, w tym budowy CH Pogoria.

Za kilka miesięcy można się więc spodziewać sporych utrudnień w centrum.

- Będą to utrudnienia typowe dla robót drogowych, ale postaramy się, by trwały jak najkrócej i nie były zbyt uciążliwe - zapewnia Bartłomiej Arnold.

W zamian na cierpliwych będzie bowiem czekać aż 1200 nowych miejsc parkingowych przy CH Pogoria.

Piotr Sobierajski

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#2 Post autor: DW » 25 maja 2007, 17:25

Z artykułu wynika, że mają zamiar przesunąć torowisko. Myślę, że położą je gdzieś kawałek obok teraźniejszego, bo bokiem to go raczej nie ma gdzie poprowadzić.

W czasie remontu odcinek D.G. Urząd Pracy (KWK Paryż) - Huta Katowice będzie pozbawiony komunikacji tramwajowej. Ciekawe co zrobią wtedy z linią 28? Może zawieszą? Bo kurs na tej trasie trwałby 12 minut, więc wystarczyłyby nawet tylko 2 poc., ale trasa mogłaby być dla motorniczych "trochę" wkurzająca. :)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#3 Post autor: Boguś » 25 maja 2007, 18:00

DW pisze: W czasie remontu odcinek D.G. Urząd Pracy (KWK Paryż) - Huta Katowice będzie pozbawiony komunikacji tramwajowej. Ciekawe co zrobią wtedy z linią 28? Może zawieszą? Bo kurs na tej trasie trwałby 12 minut, więc wystarczyłyby nawet tylko 2 poc., ale trasa mogłaby być dla motorniczych "trochę" wkurzająca. :)
W tym wypadku 28 powinno być zawieszone. Ciekawe co zrobią z 22/32? Czy powstanie z tego jeden wariant?

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#4 Post autor: DW » 25 maja 2007, 21:06

Boguś pisze:Ciekawe co zrobią z 22/32? Czy powstanie z tego jeden wariant?
Jakby miały być też wykonywane kursy jako 32 to chyba na trasie Czeladź - Będzin Rondo ;) , więc myślę, że będzie tylko 22.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 26 maja 2007, 13:11

DW pisze:
Boguś pisze:Ciekawe co zrobią z 22/32? Czy powstanie z tego jeden wariant?
Jakby miały być też wykonywane kursy jako 32 to chyba na trasie Czeladź - Będzin Rondo ;) , więc myślę, że będzie tylko 22.
A ja proponuję żeby, z Czeladzi jechał 32, do KWK, w przeciwną stronę 22, a kursy zjazdowe z KWK do Zajezdni jako 28, natomiast wyjazdowe jako 32. Pasażerowie na pewno zajarzą o co chodzi :twisted:

A tak na poważnie, to na pewno będzie tylko 22, wydaje mi się że 28 powinno przetrwać, nawet jak miały by być tylko dwa poc..
21 do KWK, natomiast może się okazać że 24 postanowią skrócić do Pogoni...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#6 Post autor: Boguś » 26 maja 2007, 13:18

luki pisze:natomiast może się okazać że 24 postanowią skrócić do Pogoni...
Będzin od jakiegoś czasu ma chrapkę na skrócenie 24 do Będzińskiej i byłaby to zmiana stała a nie tymczasowa

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: luki » 26 maja 2007, 13:38

Boguś pisze:
luki pisze:natomiast może się okazać że 24 postanowią skrócić do Pogoni...
Będzin od jakiegoś czasu ma chrapkę na skrócenie 24 do Będzińskiej i byłaby to zmiana stała a nie tymczasowa
Wydaje mi się że przy takim rozwiązaniu już obowiązkowo powinni na 21 przywrócić składy, ale niestety lata minęły i sytuacja taborowa się zmieniła, więc może okazać się to problemem.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#8 Post autor: Sebastian22 » 26 maja 2007, 13:46

ciekawe jak to rozwiążą...myśle że z 22/32 zostanie tylko 22, kursy 28 zawieszą lub zrobią linię turystyczną Nką (Bedzin lubi linie turystyczne :lol: ) Co do 24 to uwazam ze skrócenie tej linii jest bez sensu - nie lepiej byłoby zlikwidować całkiem linię 28 a w zamian 24 przedłużyć do Gołonoga Podstacji? Mam na myśli stałą zmianę.....Co do przebudowy to przydała by się jakaś komunikacja zastępcza - choć pewno nie będzie.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#9 Post autor: Boguś » 26 maja 2007, 13:48

luki pisze:Wydaje mi się że przy takim rozwiązaniu już obowiązkowo powinni na 21 przywrócić składy, ale niestety lata minęły i sytuacja taborowa się zmieniła, więc może okazać się to problemem.
Niestety w tej chwili nie ma żadnych szans na składy na 21, bo tak jak mówisz Będzin po prostu ich nie ma. Spięcie #525+524, #761+762 i nawet powrót z Gilwic #425 i spięcie z 424 niewiele da. Za czasów, kiedy składy jeździły na 21 i 27 istniały zestawy: #424+425, #500+499, #525+524, #621+622, #637+638, #534+533, #740+739, #621+622, #628+627, #759+760, #761+762 i pewnie wiele innych

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#10 Post autor: Sebastian22 » 26 maja 2007, 14:15

Tak sobie myśle jeszcze o komunikacji zastępczej - powinna jednak być choćby ze względu na os.Kasprzaka - z autobusów docierają tam tylko 27, 808 oraz 933 więc dość marnie.

Co do linii 24 to faktycznie szykuje sie skrocenie do pętli przy ul. Będzińskiej w Sosnowcu - po przejeciu TŚ przez gminy Dąbrowa nie będzie sponsorować linii gdyż miasto niema z niej kożyści, widać że garstka pasażerów wysiada przy Urzedzie Pracy. Bedzin tez nie jest zainteresowany tramwajami takze niema nic do powiedzenia - wiec najprosciej mowiac linia 24 stanie sie ponownie linią sosnowiecką.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: DW » 26 maja 2007, 15:01

Boguś pisze:
luki pisze:Wydaje mi się że przy takim rozwiązaniu już obowiązkowo powinni na 21 przywrócić składy, ale niestety lata minęły i sytuacja taborowa się zmieniła, więc może okazać się to problemem.
Niestety w tej chwili nie ma żadnych szans na składy na 21, bo tak jak mówisz Będzin po prostu ich nie ma. Spięcie #525+524, #761+762 i nawet powrót z Gilwic #425 i spięcie z 424 niewiele da. Za czasów, kiedy składy jeździły na 21 i 27 istniały zestawy: #424+425, #500+499, #525+524, #621+622, #637+638, #534+533, #740+739, #621+622, #628+627, #759+760, #761+762 i pewnie wiele innych
#425 to już chyba nigdy nie wróci do Będzina a ciekawie wyglądąłby skład telegrosik+mama i ja ;)
Spięcie #525+524 i #761+762 w razie konieczności jest możliwe.
Więkość pozostałych składów, które jeździł jest już co najmniej "w połowie" skasowana. #637+638 w Zawodziu. W #622 zrobili nowy przód i nie ma nawet zaślepek a w #760 gniazda zastąpili zaślepkami :(

Jakby chcieli składy na 21 to przydało by się kilka krakusów.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#12 Post autor: Sebastian22 » 26 maja 2007, 15:07

Cos ostatnio malo slychac o krakusach - czy ile i gdzie trafią no i kiedy....sprawa #789 tez stoi......

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#13 Post autor: Peter » 26 maja 2007, 16:12

Boguś pisze:Za czasów, kiedy składy jeździły na 21 i 27 istniały zestawy: #424+425, #500+499, #525+524, #621+622, #637+638, #534+533, #740+739, #621+622, #628+627, #759+760, #761+762 i pewnie wiele innych
Jeszcze #432+428, #436+435, #553+437, #626+625 i właśnie odwrotnie, bo #533+534. Te składy zresztą już nie istniały w 2003r. jak pojawiły się solówki na linii 21. Pamiętam te wszystkie składy, ale to wtedy była pod względem obsady taborowej i częstotliwości kursowania zupełnie inna bajka. Miło powspominać. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#14 Post autor: DW » 26 maja 2007, 22:04

Peter pisze:
Boguś pisze:Za czasów, kiedy składy jeździły na 21 i 27 istniały zestawy: #424+425, #500+499, #525+524, #621+622, #637+638, #534+533, #740+739, #621+622, #628+627, #759+760, #761+762 i pewnie wiele innych
Jeszcze #432+428, #436+435, #553+437, #626+625 i właśnie odwrotnie, bo #533+534. Te składy zresztą już nie istniały w 2003r. jak pojawiły się solówki na linii 21. Pamiętam te wszystkie składy, ale to wtedy była pod względem obsady taborowej i częstotliwości kursowania zupełnie inna bajka. Miło powspominać. :mruga:
#436+435 też już wtedy nie jeździł?

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#15 Post autor: ff » 26 maja 2007, 22:14

DW pisze:#436+435 też już wtedy nie jeździł?
Jeździł.

Na 21 zazwyczaj jeździły (w ostatnim okresie):
424+425, 436+435, 525+524, 530+540, 537+529, 604+603, 636+635, 664+663, 761+762 (źródło: pmtm, autor: aso).

Ja natomiast spisałem jak było ostatniego dnia, czyli 14 maja 2003.
211-coś wypadło i rezerwą był 670+669
212-751+752
213-530+540
214-664+663
215-604+603
216-757+758

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości