Nowinki kolejowe
Nowinki kolejowe
Podczas tegorocznych targów InnoTrans w Berlinie zaprezentowano m. in. najnowszy EZT PESY, czyli ELF Link
Już niedługo, bo od października takie składy jak wyżej zaprezentowany pojawią się w naszym regionie, choć chyba trochę szkoda że w wersji czteroczłonowej.
Zaprezentowano również Dragona z ZNLE Gliwice Link
Był może ktoś z Was na tych targach?
Już niedługo, bo od października takie składy jak wyżej zaprezentowany pojawią się w naszym regionie, choć chyba trochę szkoda że w wersji czteroczłonowej.
Zaprezentowano również Dragona z ZNLE Gliwice Link
Był może ktoś z Was na tych targach?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2010, 21:30 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Większa porcja fotek jest tutaj. Wciąż trwają testy i ELFy nie pojadą niestety liniowo w tym roku.
*SDIP (U.N.O.)
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Źródło: naszemiasto.pl/Dziennik Zachodni1 czerwca w naszym regionie zadebiutują Koleje Śląskie
Marzy ci się jazda nowoczesnym pociągiem i rozkład jazdy, z którego nie będą wypadać ciągle jakieś połączenia? Jest szansa, że doczekamy się tego już 1 czerwca. Wtedy to na torach naszego regionu zadebiutować mają Koleje Śląskie.
Na początek marszałkowska spółka wozić będzie pasażerów na trasie z Gliwic do Częstochowy. Jak zapowiada prezes Kolei Śląskich, Anna Patalong najważniejsze dokumenty niezbędne do rozpoczęcia działalności przez spółkę zostały już zdobyte.
- Uzyskaliśmy z Urzędu Transportu Kolejowego licencję na świadczenie przewozów oraz certyfikat bezpieczeństwa. Teraz czekają nas negocjacje z Polskimi Liniami Kolejowymi odnośnie korzystania z należącej do nich infrastruktury. Wciąż jeszcze prowadzimy też rekrutację pracowników - wyjaśnia Patalong. Jak dodaje, na począt-ku swej działalności spółka będzie miała do dyspozycji siedem pociągów. Wszystko wskazuje na to, że będą to trzy kupione dwa lata temu przez samorząd województwa Flirty (dzierżawione obecnie przez Śląski Zakład Przewozów Regionalnych) oraz cztery zamówione w bydgoskich zakładach PESA Elfy. Tabor będzie zatem nowoczesny, ale szczupły i to właśnie jest przyczyną, dla której spółka na razie wozić będzie pasażerów tylko na jednej (choć najbardziej obleganej przez podróżnych trasie). Urzędnicy marszałka obiecują, że do Kolei Śląskich trafiać będzie cały nowoczesny tabor kupowany przez samorząd województwa. W tym roku ma to być osiem ELF-ów i co najmniej jeden szynobus. Prawdopodobnie wówczas marszałkowska spółka pojawi się też na innych trasach (miałaby obsługiwać "wirtualną" na razie linię z Katowic do lotniska w Pyrzowicach).
Które konkretnie połączenia na trasie Częstochowa - Gliwice marszałkowska spółka przejmie od Przewozów Regionalnych? Tego jeszcze nie ustalono. Ustaliliśmy natomiast, że choć Koleje Śląskie będą miały własne, wymalowane w niebiesko-żółte barwy regionalne pociągi i osobne bilety, to własnych kas nie planują otworzyć.
- Nasze bilety będzie można kupić w kasach innych przewoźników, a także w samych pociągach. Będą je tam sprzedawać kolejarze wyposażeni w mobilne terminale biletowe - wyjaśnia Anna Patalong. Prezes Kolei Śląskich zapowiada również, iż w pociągach spółki honorowane będą bilety Przewozów Regionalnych. Stosowna umowa w tej sprawie ma zostać niebawem podpisana.
Przedstawiciele urzędu marszałkowskiego liczą, że powstanie konkurencyjnego przewoźnika zmobilizuje Przewozy Regionalne - dotychczasowego monopolistę na rynku przewozów osobowych w województwie śląskim - do zmiany modelu organizacji transportu kolejowego.
- To także szansa na lepsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych na kolei. Miniona oraz obecna zima w dotkliwy sposób uświadomiła pasażerom stan zapaści technicznej taboru przewoźnika - komentuje Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka marszałka.
Michał Wroński
*SDIP (U.N.O.)
Dzisiaj w końcu ruszyły o 3:55 Koleje Śląskie Link Film
EDIT 08.10.2011
Przegląd taboru KŚ. Dobry film Link
EDIT 23.10.2011
Uruchomionych ET42 w CT Tarnowskie Góry przybywa. Dotychczas uruchomiono egzemplarze 023, 027, 030, 041 i 050. Do nich dołączą wkrótce 001, 038 i 047 jako kolejne przeniesione z Karsznic.
Stosunkowo łatwo jest u nas je spotkać, bo właściwie obecnie poruszają się głównie tylko na Śląsku i nigdzie dalej nie wyjeżdżają. Ja już parę razy się natknąłem na węglarki prowadzone przez ET42 do Elektrowni Opole.
EDIT 17.11.2011
ET42-025 też już jest przywrócony do ruchu (CT Tarnowskie Góry).
"Nowe" kible dla KŚ -> Rynek Kolejowy
EDIT 08.10.2011
Przegląd taboru KŚ. Dobry film Link
EDIT 23.10.2011
Uruchomionych ET42 w CT Tarnowskie Góry przybywa. Dotychczas uruchomiono egzemplarze 023, 027, 030, 041 i 050. Do nich dołączą wkrótce 001, 038 i 047 jako kolejne przeniesione z Karsznic.
Stosunkowo łatwo jest u nas je spotkać, bo właściwie obecnie poruszają się głównie tylko na Śląsku i nigdzie dalej nie wyjeżdżają. Ja już parę razy się natknąłem na węglarki prowadzone przez ET42 do Elektrowni Opole.
EDIT 17.11.2011
ET42-025 też już jest przywrócony do ruchu (CT Tarnowskie Góry).
"Nowe" kible dla KŚ -> Rynek Kolejowy
*SDIP (U.N.O.)
Źródło: Fakt http://www.fakt.pl/Zobacz-jak-nas-woza- ... 180,1.htmlDantejskie sceny w pociągach Kolei Śląskich! Pociągi jeżdżą spóźnione, w wagonach panuje niemiłosierny tłok. Podróżni nie mieszczą się do wagonów wypełnionych po brzegi. Konduktorzy nie sprawdzają biletów, bo trudno się przecisnąć.
Potrzebny jest dodatkowy tabor – apelują udręczeni pasażerowie. 11 pociągów, którymi dysponuje nowy przewoźnik to za mało. Miesiąc temu na otwarcie Kolei Śląskich zapowiadano, że będziemy podróżować w komfortowych warunkach. Tymczasem jest gorzej niż było!
Koleje Śląskie obsługują najbardziej obleganą trasę w aglomeracji z Gliwic do Częstochowy. Osiem nowych pociągów tzw. Elfów i trzy Flirty nie wystarczają na obsłużenie trasy. Spółka chce wynająć za 1,9 mln zł dwie dodatkowe lokomotywy, ale to i tak ciągle za mało. W efekcie skazani jesteśmy na ścisk i spóźnione pociągi.
Składy jeżdżą wypełnione ludźmi po brzegi. Urzędnicy z Kolei Śląskich tłumaczą, że według ich wyliczeń pociągi wcale nie są przepełnione i spełniają normy. Opowiadają też o nowych zakupach.
W grudniu mają wyjechać dwa zmodernizowane składy. Trwają prace modernizacyjne pięciu kolejnych pociągów, ich koszt to 50 mln zł. Ogłosiliśmy przetarg na najem dwóch lokomotyw elektrycznych, maja do nas dotrzeć do końca marca. W połowie grudnia skorygujemy rozkład jazdy w taki sposób, by tłok w godzinach szczytu był mniejszy – mówi Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich. Trzymamy za słowo!
Rewelacji na razie rzeczywiście nie ma, ale to jest typowe marudzenie w tym artykule. Oczywiście kible PR nawet z lat 60 były lepsze i nie było ścisku... Ja jeszcze pamiętam jak dojeżdżałem na uczelnię.
Trzeba po prostu poczekać na następne dostawy taboru a prawdziwym sprawdzianem dla nowych wynalazków z PESY będzie śnieg i mróz. Przede wszystkim to powinien powrócić bilet ATP, z którego sam korzystałem przez cały czas jego istnienia.
Trzeba po prostu poczekać na następne dostawy taboru a prawdziwym sprawdzianem dla nowych wynalazków z PESY będzie śnieg i mróz. Przede wszystkim to powinien powrócić bilet ATP, z którego sam korzystałem przez cały czas jego istnienia.
*SDIP (U.N.O.)
Może w tym artykule jest trochę marudzenia, ale to co tam jest opisane to nie jest jednorazowy przypadek, tylko codzienność pasażerów KŚ. Jak linię Gliwice - Częstochowa obsługiwały Przewozy Regionalne, to przynajmniej w godzinach szczytu trafiały się składy 2xEN57 co niwelowało tłok. Niestety, ale w chwili obecnej KŚ nie dysponuje taką ilością taboru, dlatego jest tak jak jest. Kolejnym mankamentem KŚ są opóźnienia. Z powodu małej ilości taboru obiegi pociągów są bardzo napięte i wystarczy że rano skład złapie opóźnienie, to przez cały dzień dany obieg już jeździ opóźniony. Jeszcze gorzej jest gdy EZT ulegnie awarii, gdyż wtedy cały obieg tego składu zostaje odwołany.Peter pisze:Rewelacji na razie rzeczywiście nie ma, ale to jest typowe marudzenie w tym artykule. Oczywiście kible PR nawet z lat 60 były lepsze i nie było ścisku... Ja jeszcze pamiętam jak dojeżdżałem na uczelnię.
Trzeba po prostu poczekać na następne dostawy taboru a prawdziwym sprawdzianem dla nowych wynalazków z PESY będzie śnieg i mróz. Przede wszystkim to powinien powrócić bilet ATP, z którego sam korzystałem przez cały czas jego istnienia.
Co do oferty biletowej, to także się zgodzę że brak wspólnego biletu miesięcznego KZK GOP i KŚ jest sporym utrudnieniem dla pasażerów. Nie wszędzie da się dojechać pociągiem i ludzie korzystają z przejazdów łączonych - pociąg + komunikacja miejska. Brak wspólnego biletu powoduje zwiększone koszty dojazdu. Podobnie jest z brakiem honorowania biletów jednorazowych i strefowych PR. Osoby dojeżdżające do pracy np. z Tychów do Gliwic czy Dąbrowy Górniczej pociągiem, muszą kupować dwa odrębne bilety.
Jak widać KŚ nie są przygotowane do obsługi ruchu lokalnego. Tymi pociągami podróżują ludzie do pracy czy szkoły i nie mogą sobie pozwolić na nagminne spóźnienia. Niestety ale do niektórych pracowników tej spółki to nie dociera i wylewają swoje żale na forach internetowych, jakie to rzekome bydło po Śląsku jeździ, bo mają pretensje że pociąg jest opóźniony czy odwołany. Faktem jest że za taki stan rzeczy nie jest winna obsługa pociągu, ale oni są pod ręką i muszą się przyzwyczaić że zawsze to obsługa pociągu na pierwszej "linii ognia" w takich sytuacjach.
To ciekawe co piszesz, bo np. właśnie na Rynku Kolejowym większość negatywnych komentarzy pochodzi od "zaniepokojonych" obrońców PR. To jest w sumie naturalne. Zresztą takie często emocjonalne komentarze są mało wartościowe i nie oddają tego co jest w rzeczywistości.
Tak się składa, że ostatnio obserwowałem jak KŚ funkcjonuje i z reguły opóźnienia nie przekraczają 10 do 15 minut, co nie jest zawsze też ich winą, bo jest cała masa opóźnionych innych pociągów a dworzec w Katowicach jest dodatkowo jak wiadomo w remoncie.
Takie i większe opóźnienia były zawsze w PR. Nigdy więc nie korzystałem z usług PKP przed egzaminem, bo to groziło, że mogę nie dojechać. Lepiej i bezpieczniej było tłuc się Ikarusem.
Taboru, tu jesteśmy zgodni, jeszcze jest za mało, ale w ciągu kilku miesięcy powinno się to właśnie zmienić. To jest niestety okres newralgiczny rozruchu nowej spółki a nowy tabor szynowy przynajmniej na polskie kieszenie kosztuje majątek, więc trzeba coś będzie wynająć czy zmodernizować siłą rzeczy.
Takie wiadomości z wczoraj. Obserwowałem przed 15:00 w Katowicach obłożenie 3 kolejnych pociągów KŚ do Zawiercia i Częstochowy. Pełne, ale nie przepełnione. Obsługa miła, wpuszczali jeszcze wielu spóźnionych. Pociąg PR do Sosnowca Gł. praktycznie odjechał pusty a przecież kto jechał do Sosnowca mógł wybrać usługę PR prawda?
Pociąg PR do Kluczborka 1xEN57 i tłok. Szkoda że aparatu nie miałem .
Tak się składa, że ostatnio obserwowałem jak KŚ funkcjonuje i z reguły opóźnienia nie przekraczają 10 do 15 minut, co nie jest zawsze też ich winą, bo jest cała masa opóźnionych innych pociągów a dworzec w Katowicach jest dodatkowo jak wiadomo w remoncie.
Takie i większe opóźnienia były zawsze w PR. Nigdy więc nie korzystałem z usług PKP przed egzaminem, bo to groziło, że mogę nie dojechać. Lepiej i bezpieczniej było tłuc się Ikarusem.
Taboru, tu jesteśmy zgodni, jeszcze jest za mało, ale w ciągu kilku miesięcy powinno się to właśnie zmienić. To jest niestety okres newralgiczny rozruchu nowej spółki a nowy tabor szynowy przynajmniej na polskie kieszenie kosztuje majątek, więc trzeba coś będzie wynająć czy zmodernizować siłą rzeczy.
Takie wiadomości z wczoraj. Obserwowałem przed 15:00 w Katowicach obłożenie 3 kolejnych pociągów KŚ do Zawiercia i Częstochowy. Pełne, ale nie przepełnione. Obsługa miła, wpuszczali jeszcze wielu spóźnionych. Pociąg PR do Sosnowca Gł. praktycznie odjechał pusty a przecież kto jechał do Sosnowca mógł wybrać usługę PR prawda?
Pociąg PR do Kluczborka 1xEN57 i tłok. Szkoda że aparatu nie miałem .
*SDIP (U.N.O.)
Nie jestem jakimś zagorzałym obrońcą Przewozów Regionalnych, chociaż przyznam się że jestem przeciwnikiem kolei samorządowych, ale to tylko dlatego że tak jak wspomniałem wcześniej nie są honorowane wzajemnie bilety przez co podróżowanie pociągami różnych spółek staje się droższe.
Co do punktualności KŚ to sam się na własnej skórze przekonałem jak z tym jest. Kiedyś wybrałem podróż z Sosnowca do Katowic pociągiem i spędziłem na peronie prawie godzinę. Pociąg którym miałem jechać został zapowiedziany że ma opóźnienie 10min, następnie 20,30, aż wzrosło to do 50 minut. Gdyby ten czas opóźnienia był zapowiedziany od razu, to napewno bym się na pociąg nie zdecydował. Niestety, ale w czasie który spędziłem na sosnowieckim peronie śmiało bym dojechał do Katowic tramwajem 15, o przyśpieszonym autobusie nawet nie wspominając. Mógłbym także skorzystać z pociągu PR do Tych Miasta, który w tym czasie odjechał, ale miałem wykupiony bilet na KŚ, który w tym pociągu nie jest niestety honorowany.
Co do zatłoczonego pociągu do Kluczborka, to nie zabardzo chce mi się wierzyć, bo w tamtym kierunku to pociągi raczej jeżdżą puste, tak jak i puste jeżdżą pociągi rel. Tychy Miasto - Sosnowiec, gdyż z Katowic do Sosnowca mało kto pociągiem jeździ.
Wracając do samych KŚ to przedstawię Ci krótki filmik znaleziony na YT, który obrazuje w jakich warunkach podróżuje się pociągiem KŚ i co się dzieje jak w godzinach porannych, gdy ludzie jadą do pracy i szkoły nagle po drodze pada Elf.
http://www.youtube.com/watch?v=xXzHYr0r3ME
Co do punktualności KŚ to sam się na własnej skórze przekonałem jak z tym jest. Kiedyś wybrałem podróż z Sosnowca do Katowic pociągiem i spędziłem na peronie prawie godzinę. Pociąg którym miałem jechać został zapowiedziany że ma opóźnienie 10min, następnie 20,30, aż wzrosło to do 50 minut. Gdyby ten czas opóźnienia był zapowiedziany od razu, to napewno bym się na pociąg nie zdecydował. Niestety, ale w czasie który spędziłem na sosnowieckim peronie śmiało bym dojechał do Katowic tramwajem 15, o przyśpieszonym autobusie nawet nie wspominając. Mógłbym także skorzystać z pociągu PR do Tych Miasta, który w tym czasie odjechał, ale miałem wykupiony bilet na KŚ, który w tym pociągu nie jest niestety honorowany.
Co do zatłoczonego pociągu do Kluczborka, to nie zabardzo chce mi się wierzyć, bo w tamtym kierunku to pociągi raczej jeżdżą puste, tak jak i puste jeżdżą pociągi rel. Tychy Miasto - Sosnowiec, gdyż z Katowic do Sosnowca mało kto pociągiem jeździ.
Wracając do samych KŚ to przedstawię Ci krótki filmik znaleziony na YT, który obrazuje w jakich warunkach podróżuje się pociągiem KŚ i co się dzieje jak w godzinach porannych, gdy ludzie jadą do pracy i szkoły nagle po drodze pada Elf.
http://www.youtube.com/watch?v=xXzHYr0r3ME
Z kolei jednak w "centralnym" worku jakim jest nadal PR płacisz i niestety nie otrzymujesz usług jakich chcesz. Molochy z reguły się nie sprawdzają i będą chciały żebyś pokrywał jeszcze ich długi, które nie wiadomo do końca skąd pochodzą. Jeśli jest dobra wola, to zawsze można się dogadać w sprawie honorowania biletów, ale czasem niestety trzeba więcej zapłacić jeśli chcemy mieć coś na poziomie.Adams pisze:Nie jestem jakimś zagorzałym obrońcą Przewozów Regionalnych, chociaż przyznam się że jestem przeciwnikiem kolei samorządowych, ale to tylko dlatego że tak jak wspomniałem wcześniej nie są honorowane wzajemnie bilety przez co podróżowanie pociągami różnych spółek staje się droższe.
Znane mi są podobne sytuacje. Jak jesteś niezadowolony z usług wcześniej PKP a obecnie KŚ i takie sytuacje się powtarzają przesiądź się po prostu na autobus. Ja tak robiłem.Adams pisze:Co do punktualności KŚ to sam się na własnej skórze przekonałem jak z tym jest. Kiedyś wybrałem podróż z Sosnowca do Katowic pociągiem i spędziłem na peronie prawie godzinę. Pociąg którym miałem jechać został zapowiedziany że ma opóźnienie 10min, następnie 20,30, aż wzrosło to do 50 minut. Gdyby ten czas opóźnienia był zapowiedziany od razu, to napewno bym się na pociąg nie zdecydował. Niestety, ale w czasie który spędziłem na sosnowieckim peronie śmiało bym dojechał do Katowic tramwajem 15, o przyśpieszonym autobusie nawet nie wspominając. Mógłbym także skorzystać z pociągu PR do Tych Miasta, który w tym czasie odjechał, ale miałem wykupiony bilet na KŚ, który w tym pociągu nie jest niestety honorowany.
Być może coś do Kluczborka nie jechało wcześniej, ale skoro piszesz że wszystko jeździ puste to coś jest nie tak tym bardziej z tymi PR.Adams pisze:Co do zatłoczonego pociągu do Kluczborka, to nie zabardzo chce mi się wierzyć, bo w tamtym kierunku to pociągi raczej jeżdżą puste, tak jak i puste jeżdżą pociągi rel. Tychy Miasto - Sosnowiec, gdyż z Katowic do Sosnowca mało kto pociągiem jeździ.
No niestety sprzęt jest nowy i ma dziecięce choroby (miejmy nadzieję). Z czasem podobne awarie powinny się coraz rzadziej zdarzać. Może trzeba było zainwestować w inny niż polski sprzęt? Propaganda zwykła. Jak Flirty PR zamarzały to też było dużo hałasu.Adams pisze:Wracając do samych KŚ to przedstawię Ci krótki filmik znaleziony na YT, który obrazuje w jakich warunkach podróżuje się pociągiem KŚ i co się dzieje jak w godzinach porannych, gdy ludzie jadą do pracy i szkoły nagle po drodze pada Elf.
*SDIP (U.N.O.)
Tak jest niestety na całej polskiej kolei, nie tylko w PR, ale także w IC. Jakoś bilety w KŚ i innych samorządowych spółkach nie są tańsze od biletów PR, mimo że są to spółki nowe i (chyba) żadnych długów nie mają które musi spłacać pasażer.Peter pisze:Z kolei jednak w "centralnym" worku jakim jest nadal PR płacisz i niestety nie otrzymujesz usług jakich chcesz. Molochy z reguły się nie sprawdzają i będą chciały żebyś pokrywał jeszcze ich długi, które nie wiadomo do końca skąd pochodzą
Owszem, nie byłbym taki sceptyczny wobec spółek samorządowych, gdyby w pociągach wszystkich tych spółek obowiązywała jedna taryfa biletowa i każdy kto by chciał przejechać z jednego krańca Polski na drugi pociągami osobowymi mógł to zrobić na podstawie jednego biletu. Uwierz mi że tacy ludzie są i to nie tylko wśród miłośników kolei, ale i wśród zwykłych pasażerów których nie stać na przejazd pociągiem TLK i wolą jechać dłużej, mniej wygodnie i z wielokrotnymi przesiadkami, ale za to taniej.Peter pisze:Jeśli jest dobra wola, to zawsze można się dogadać w sprawie honorowania biletów, ale czasem niestety trzeba więcej zapłacić jeśli chcemy mieć coś na poziomie.
Co do poziomu reprezentującego przez KŚ miałbym duże wątpliwości. Fakt, plusem jest nowoczesny tabor w postaci Flirtów i Elfów, ale te pojazdy czasami ulegają awarii, KŚ nie mają co dać w zamian. Wtedy wypada jeden obieg i robi się bałagan. Ten tabor równie dobrze mógłby zostać wydzierżawiony PRom, nawet z klauzurą że ma jeździć wyłącznie na linii Gliwice - Częstochowa. Plusem byłoby wtedy to, że gdyby Elf czy Flirt uległ awarii, to PRy mogłyby w zastępstwie podstawić EN57, a w przypadku KŚ w takiej sytuacji nie jedzie nic.
Z Gliwic, Zabrza, Chorzowa, Sosnowca, Będzina czy Dąbrowy Górniczej jest taka możliwość dojazdu do Katowic, ale już z Łaz, Zawiercia, Myszkowa, czy Częstochowy takiej możliwości nie ma, a stamtąd także ludzie dojeżdżają do pracy czy szkoły do Katowic.Peter pisze:Jak jesteś niezadowolony z usług wcześniej PKP a obecnie KŚ i takie sytuacje się powtarzają przesiądź się po prostu na autobus. Ja tak robiłem.
A czy to jest wina PR że w tym rejonie jest fatalny stan infrastruktury i pociągi się niemiłosiernie wleką? Kto pojedzie pociągiem z Katowic do Bytomia czy Tarnowskich Gór, skoro autobusem będzie o wiele szybciej. Chyba mi nie wmówisz że jakby tą linie przejęły KŚ, to pociągi by pękały wszwach bo ludzie by się rzucili na Elfa :mryellow:Peter pisze:Być może coś do Kluczborka nie jechało wcześniej, ale skoro piszesz że wszystko jeździ puste to coś jest nie tak tym bardziej z tymi PR.
Każdy pojazd czy to nowy czy stary ma to do siebie że czasem się popsuje. Przewoźnik powinien mieć to na uwadze i posiadać rezerwę taborową. Jak widać KŚ nie posiadając takowej rezerwy pokazły że nie są przygotowane do misji jaką powinny pełnić.Peter pisze:No niestety sprzęt jest nowy i ma dziecięce choroby (miejmy nadzieję). Z czasem podobne awarie powinny się coraz rzadziej zdarzać.
Cena może być nawet i na podobnym poziomie, ale długi jakie ma PR doprowadziłyby do upadłości takiej spółki chociaż nie wiadomo ile by w to ładowano. Nikt dlatego w takiej spółce nie będzie sobie tak nic nie robić i organizować strajków, bo sam na siebie bicz szybko ukręci.Adams pisze:Tak jest niestety na całej polskiej kolei, nie tylko w PR, ale także w IC. Jakoś bilety w KŚ i innych samorządowych spółkach nie są tańsze od biletów PR, mimo że są to spółki nowe i (chyba) żadnych długów nie mają które musi spłacać pasażer.Peter pisze:Z kolei jednak w "centralnym" worku jakim jest nadal PR płacisz i niestety nie otrzymujesz usług jakich chcesz. Molochy z reguły się nie sprawdzają i będą chciały żebyś pokrywał jeszcze ich długi, które nie wiadomo do końca skąd pochodzą
Z całym szacunkiem, ale co mnie w województwie śląskim obchodzi jak ktoś sobie chce dojeżdżać tutaj osobowymi setki kilometrów stąd. Od tego czy takie wspólne bilety by były w granicach paru województw czy nie, decydowałaby dobra wola samorządów i opłacalność dla spółek. Obawiam się, że raczej doszlibyśmy do PRL bis, co może było i wygodne, ale ekonomicznie się marnie zakończyło. Znowu zaczynamy wrzucać wszystko do jednego wora a ja jestem tego przeciwnikiem. Tak więc jak jest region to niech takie koleje zajmują się połączeniami w granicach województwa.Adams pisze:Owszem, nie byłbym taki sceptyczny wobec spółek samorządowych, gdyby w pociągach wszystkich tych spółek obowiązywała jedna taryfa biletowa i każdy kto by chciał przejechać z jednego krańca Polski na drugi pociągami osobowymi mógł to zrobić na podstawie jednego biletu. Uwierz mi że tacy ludzie są i to nie tylko wśród miłośników kolei, ale i wśród zwykłych pasażerów których nie stać na przejazd pociągiem TLK i wolą jechać dłużej, mniej wygodnie i z wielokrotnymi przesiadkami, ale za to taniej.Peter pisze:Jeśli jest dobra wola, to zawsze można się dogadać w sprawie honorowania biletów, ale czasem niestety trzeba więcej zapłacić jeśli chcemy mieć coś na poziomie.
Co do poziomu reprezentującego przez KŚ miałbym duże wątpliwości. Fakt, plusem jest nowoczesny tabor w postaci Flirtów i Elfów, ale te pojazdy czasami ulegają awarii, KŚ nie mają co dać w zamian. Wtedy wypada jeden obieg i robi się bałagan. Ten tabor równie dobrze mógłby zostać wydzierżawiony PRom, nawet z klauzurą że ma jeździć wyłącznie na linii Gliwice - Częstochowa. Plusem byłoby wtedy to, że gdyby Elf czy Flirt uległ awarii, to PRy mogłyby w zastępstwie podstawić EN57, a w przypadku KŚ w takiej sytuacji nie jedzie nic.
Skoro masz taką możliwość, to skorzystaj Inni muszą się niestety uzbroić w cierpliwość, ale na szczęście takie awarie nie są codziennością przecież, chociaż w zimie to może być ciekawie i zawsze bywało ku mojemu zdenerwowaniu.Adams pisze:Z Gliwic, Zabrza, Chorzowa, Sosnowca, Będzina czy Dąbrowy Górniczej jest taka możliwość dojazdu do Katowic, ale już z Łaz, Zawiercia, Myszkowa, czy Częstochowy takiej możliwości nie ma, a stamtąd także ludzie dojeżdżają do pracy czy szkoły do Katowic.Peter pisze:Jak jesteś niezadowolony z usług wcześniej PKP a obecnie KŚ i takie sytuacje się powtarzają przesiądź się po prostu na autobus. Ja tak robiłem.
To jest całkiem możliwe, że właśnie przez Elfa by się przesiedli Jak widać jednak PR dalej brnie w takie połączenia i chce coraz więcej kasy albo strajk. Co się stanie gdy takie połączenie dostanie KŚ? Zobaczymy.Adams pisze:A czy to jest wina PR że w tym rejonie jest fatalny stan infrastruktury i pociągi się niemiłosiernie wleką? Kto pojedzie pociągiem z Katowic do Bytomia czy Tarnowskich Gór, skoro autobusem będzie o wiele szybciej. Chyba mi nie wmówisz że jakby tą linie przejęły KŚ, to pociągi by pękały wszwach bo ludzie by się rzucili na Elfa :mryellow:Peter pisze:Być może coś do Kluczborka nie jechało wcześniej, ale skoro piszesz że wszystko jeździ puste to coś jest nie tak tym bardziej z tymi PR.
Tu jeszcze masz rację, ale dajmy szansę na to żeby to się zmieniło a nie od razu oceniajmy że wszystko jest źle i może najlepiej zostawmy wszystko po staremu. Testem dla KŚ będzie zima i jeżeli to przetrwają to będzie dobrze. Sami przecież sobie w KŚ zdają sprawę że mają jak na razie za mało taboru i coś jednak w tym kierunku robią.Adams pisze:Każdy pojazd czy to nowy czy stary ma to do siebie że czasem się popsuje. Przewoźnik powinien mieć to na uwadze i posiadać rezerwę taborową. Jak widać KŚ nie posiadając takowej rezerwy pokazły że nie są przygotowane do misji jaką powinny pełnić.Peter pisze:No niestety sprzęt jest nowy i ma dziecięce choroby (miejmy nadzieję). Z czasem podobne awarie powinny się coraz rzadziej zdarzać.
*SDIP (U.N.O.)
Ciebie to może nie obchodzić, ale innych obchodzi. Nie każdego stać na prestiżowy pociąg IC. Z całym szacunkiem, ale podchodzisz do sprawy skrajnie egoistycznie.Peter pisze:Z całym szacunkiem, ale co mnie w województwie śląskim obchodzi jak ktoś sobie chce dojeżdżać tutaj osobowymi setki kilometrów stąd
Pasażer powinien mieć wybór, albo pojedzie szybciej, wygodniej i bezpośrednio, ale drożej, albo dłużej, miej wygodnie i z przesiadkami, ale za to taniej. Po likwidacji połączeń międzywojewódzkich takiej możliwości już nie będzie. Wtedy PKP IC będzie monopolistą w połączeniach dalekobieżnych, ceny biletów wzrosną i skończą się bilety promocyjne typu fioletowy itp.
Poza tym co mają powiedzieć mieszkańcy małych miejscowości, gdzie pociągi TLK się nie zatrzymują? Taki np. mieszkaniec Pyskowic będzie chcący się dostać do Opola, będzie musiał jechać do Gliwic, żeby się przesiąść do pociągu TLK. Czy to według Ciebie jest normalne?
Spółki samorządowe jeśli już powstają, to powinny być jedynie uzupełnieniem oferty PR w danym regionie, tak jak ma to miejsce na Dolnym Śląsku. Natomiast KŚ poszły na łatwiznę i przejęły najrentowniejszą śląską linie i w dodatku sobie na niej nie radzą. Za to sobie doskonale radzą w uprawianiu agresywnej konkurencji, uruchamiając komercyjne połączenie Częstochowa - Wisła, tuż przed pociągiem PR.
Polska to nie biedny naród, a TLKa dużo droższa nie jest. Zresztą jak ktoś na prawdę nie ma pieniędzy to nie jeździ.Adams pisze:Ciebie to może nie obchodzić, ale innych obchodzi. Nie każdego stać na prestiżowy pociąg IC. Z całym szacunkiem, ale podchodzisz do sprawy skrajnie egoistycznie.
Ostatnio wystartowała jakaś firma lotnicza z przelotami na trasie Katowice-Gdańsk. Chętnych nie brakowało.
Zdaje się, że za jedno i za drugie płaci marszałek?Adams pisze:uruchamiając komercyjne połączenie Częstochowa - Wisła, tuż przed pociągiem PR.
Pozdrawiam R1 :santa:
Tutaj się mylisz. Pociąg KŚ na odcinku Katowice - Wisła jest komercyjny i marszałek go nie dotuje. Dotowany jest jedynie pociąg "Czantoria" PR. Wniosek jest taki, że KŚ marszałkowskim taborem robią konkurecję pociągowi, do którego marszałek dopłaca. :mruga:R_G pisze:Zdaje się, że za jedno i za drugie płaci marszałek?Adams pisze:uruchamiając komercyjne połączenie Częstochowa - Wisła, tuż przed pociągiem PR.
Walka na pewno na Śląsku będzie ostra a chodzi przecież a całkowite wyeliminowanie PR i to chyba nie jest tajemnica. I jedni i drudzy łatwo się nie poddadzą. Ze względu na potrzeby taborowe KŚ może to potrwać przez wiele lat no chyba że ich teraz zima załatwi czego nie życzę. Na dłuższą metę uważam, że nie ma sensu utrzymywać PR i KŚ jednocześnie.Adams pisze:Spółki samorządowe jeśli już powstają, to powinny być jedynie uzupełnieniem oferty PR w danym regionie, tak jak ma to miejsce na Dolnym Śląsku. Natomiast KŚ poszły na łatwiznę i przejęły najrentowniejszą śląską linie i w dodatku sobie na niej nie radzą. Za to sobie doskonale radzą w uprawianiu agresywnej konkurencji, uruchamiając komercyjne połączenie Częstochowa - Wisła, tuż przed pociągiem PR.
*SDIP (U.N.O.)
Od początku było wiadomo, że będzie cyrk, jesli wycina sie połowę pociągów z Gliwic do katowic w szczycie to nie ma co się dziwić. I nikogo nie obchodzi czy ta śmiesznawa społeczka dopiero ruszyła i ma za mało taboru czy są tego inne przyczyny. Gdyby ktokolwiek w marszałkowie miał na uwadze pasażerów to by do takiej sytuacji nie dopuścił. Jak ktoś bardzo chciał sobie swoją spółkę robić, to trzeba było wydzielić cały zakłąd śląski PR.
KZKGOP 1779
KŚ to niestety chora spółka która ma pasażerów w nosie obiecuje punktualność a jest niestety nie punktualnie wręcz przeciwnie za PR było o wiele lepiej. @ Peter piszesz że KŚ są takie nowoczesne a EN57 to zło tylko czemu Ty nie widzisz że w KŚ też jeździ czeski złom na pewno o wiele gorszy niż zmodernizowane EN57 przewozów. Kolejna sprawa gdzie Ty widziałeś pociąg na Kluczbork po 15 z Katowic także jak kolejną taką bajkę napiszesz sprawdź rozkład bo to nikogo nie śmieszy, wczoraj korzystałem z połączenia Regio Katowice ( 14:41) - Lubliniec i również tłoków tam nie było wręcz normalna frekwencja ok 20% a dlaczego tak jest?, bo PLK ma w nosie tę linie a niestety przy obecnej prędkości nic tu PR nie wskóra nawet jakby pociągi jeździły co 20min. Elf to by się raczej rozpadł na tym szlaku a nie poprawił frekwencje po za tym siedzenia w elfie są bardzo nie wygodne. Biletomaty KŚ chwaliło się że będą na początku listopada do tej pory ich nie ma. Dzięki tek chorej spółce niektórzy dojeżdżający np. z Tych do Gliwic mają 80zł podwyżki na bilecie miesięcznym ale jasne KŚ są tanie chyba tylko w reklamie warto dodać również że rozkład na linii Gliwice - Częstochowa po wejściu KŚ uległ znacznemu pogorszeniu, bo taka jest prawda marszałek i KŚ prowadzą do destrukcji kolei regionalnej na śląsku.
To ja proponuję lekturę co pracownicy marszałkowskiej spółki wypisują na forum o swoich pasażerach.
http://www.kolejowe-sprawy.pl/viewtopic ... 5663c#7572
Według pracownika tej tej spółki KŚ jeździ bydło i chamstwo. Gratulacje dla tego Pana
http://www.kolejowe-sprawy.pl/viewtopic ... 5663c#7572
Według pracownika tej tej spółki KŚ jeździ bydło i chamstwo. Gratulacje dla tego Pana
Znajdź fragment, w którym napisałem, że po 15:00. Godziny wcześniej nie podałem a była to 13:41.Patryk180 pisze:@ Peter piszesz że KŚ są takie nowoczesne a EN57 to zło tylko czemu Ty nie widzisz że w KŚ też jeździ czeski złom na pewno o wiele gorszy niż zmodernizowane EN57 przewozów. Kolejna sprawa gdzie Ty widziałeś pociąg na Kluczbork po 15 z Katowic także jak kolejną taką bajkę napiszesz sprawdź rozkład bo to nikogo nie śmieszy
Tymczasem panowie związkowcy z PR już mają obawy Link
Adams tak lubisz przytaczać wszelkie komentarze, to poczytaj w komentarzach co chcą zrobić z PR na przykładzie wypowiedzi opolskiego marszałka.
*SDIP (U.N.O.)
Jak dla Ciebie 13:41 to jest przed 15 to sorry ale chyba Ty mało znasz się na zegarku.Peter pisze:Takie wiadomości z wczoraj. Obserwowałem przed 15:00 w Katowicach obłożenie 3 kolejnych pociągów KŚ do Zawiercia i Częstochowy. Pełne, ale nie przepełnione. Obsługa miła, wpuszczali jeszcze wielu spóźnionych. Pociąg PR do Sosnowca Gł. praktycznie odjechał pusty a przecież kto jechał do Sosnowca mógł wybrać usługę PR prawda?
Pociąg PR do Kluczborka 1xEN57 i tłok. Szkoda że aparatu nie miałem .
Wcale się nie dziwię tych obaw, te obawy są wazne bo niestety przez KŚ dużo ludzi może stracić pracę i nie robi się nic w tym kierunku ale wróćmy do sprawy pierwszorzędnej wcale się nie dziwie ja mam również duże obawy ponieważ po przejęciu przez KŚ linii Gliwice - Częstochowa jest gorzej ta spółka prowadzi do wygaszenia popytu na tej linii i jest to niebezpieczne przez tragiczny rozkład, opóźnienia itd. Coraz częściej spotykam się z negatywnymi opiniami o KŚ ale nie ma się czemu dziwić jak dla pracownika KŚ jego pasażerowie to bydło i chamstwo to warto już tej spółce podziękować i im pracownikom za taką usługę i wybrać inny srodek transportu.
KŚ niech najperw ogarną linię Gliwice - Częstochowa, żeby nie było opóźnień, a później niech myślą o przejmowaniu kolejnych linii. Już widzę tych "zadowolonych" narciarzy w zimie, którzy zamiast pociągiem, pojadą do Wisły zastępczym autobusem bo Elf zdechnie na górskiej trasie. :mryellow:Peter pisze:Tymczasem panowie związkowcy z PR już mają obawy Link
Temat wypowiedzi opolskiego marszałka znam doskonale i jestem przeciwnikiem podziałów PR. Argumenty podałem wcześniej więc się nie będę powtarzał.Peter pisze:Adams tak lubisz przytaczać wszelkie komentarze, to poczytaj w komentarzach co chcą zrobić z PR na przykładzie wypowiedzi opolskiego marszałka.
No tak dalej utrzymujmy związkowców PR... Niestety trzeba ciężko pracować.Patryk180 pisze:Wcale się nie dziwię tych obaw, te obawy są wazne bo niestety przez KŚ dużo ludzi może stracić pracę i nie robi się nic w tym kierunku ale wróćmy do sprawy pierwszorzędnej wcale się nie dziwie ja mam również duże obawy ponieważ po przejęciu przez KŚ linii Gliwice - Częstochowa jest gorzej ta spółka prowadzi do wygaszenia popytu na tej linii i jest to niebezpieczne przez tragiczny rozkład, opóźnienia itd. Coraz częściej spotykam się z negatywnymi opiniami o KŚ ale nie ma się czemu dziwić jak dla pracownika KŚ jego pasażerowie to bydło i chamstwo to warto już tej spółce podziękować i im pracownikom za taką usługę i wybrać inny srodek transportu.
Co do Twoich epitetów w stosunku do mnie to się już nie będę wypowiadać, bo nie czytasz niestety dokładnie. Najprościej jest kogoś zwyzywać i obrażać. Typowo polskie.
*SDIP (U.N.O.)
Swego czasu znalazłem taką oto galeryjkę. Są już zdjęcia EN76-009 Link
O centrum przesiadkowym w Zabrzu Rynek Kolejowy
Gdyby nie zlikwidowano torów tramwajowych przy dworcu PKP tutaj jeszcze widocznych...
EDIT 21.11.2011 - ciąg dalszy obserwacji
Dzisiaj zauważyłem, że przyspieszony pociąg KŚ śmigał z 5 wagonami. Tutaj potwierdzenie.
EDIT 23.11.2011
Trudna sytuacja pracowników PR Katowice. Rynek Kolejowy
Kolejny ET42-029 w ruchu. Foto
Obecnie w takim razie w TG są: 001, 023, 025, 027, 029, 030, 038, 041, 047, 050.
EDIT 30.11.2011
Wspólny bilet KZK GOP i Kolei Śląskich od 1 grudnia. Rynek Kolejowy
O centrum przesiadkowym w Zabrzu Rynek Kolejowy
Gdyby nie zlikwidowano torów tramwajowych przy dworcu PKP tutaj jeszcze widocznych...
EDIT 21.11.2011 - ciąg dalszy obserwacji
Dzisiaj zauważyłem, że przyspieszony pociąg KŚ śmigał z 5 wagonami. Tutaj potwierdzenie.
EDIT 23.11.2011
Trudna sytuacja pracowników PR Katowice. Rynek Kolejowy
Kolejny ET42-029 w ruchu. Foto
Obecnie w takim razie w TG są: 001, 023, 025, 027, 029, 030, 038, 041, 047, 050.
EDIT 30.11.2011
Wspólny bilet KZK GOP i Kolei Śląskich od 1 grudnia. Rynek Kolejowy
*SDIP (U.N.O.)
Gryzie mnie jeden problem dotyczący nowego rozkładu jazdy pociągów.
Od 11 grudnia dwa całoroczne dalekobieżne pociągi - IR Galicja Przemyśl - Jelenia Góra i TLK Uznam Kraków - Świnoujście na odcinku Jaworzno Szczakowa - Katowice kursują przez Sosnowiec Płd. Niestety, ale TLK Uznam na sosnowieckim dworcu południowym się nie zatrzymuje. Przecież ten pociąg byłby rewalacyjnym połączeniem Sosnowca tak z Krakowem, jak i z Wielkopolską i Pomorzem Zachodnim, którego to miasto nie posiada nawet z Dworca Głównego.
Od 11 grudnia dwa całoroczne dalekobieżne pociągi - IR Galicja Przemyśl - Jelenia Góra i TLK Uznam Kraków - Świnoujście na odcinku Jaworzno Szczakowa - Katowice kursują przez Sosnowiec Płd. Niestety, ale TLK Uznam na sosnowieckim dworcu południowym się nie zatrzymuje. Przecież ten pociąg byłby rewalacyjnym połączeniem Sosnowca tak z Krakowem, jak i z Wielkopolską i Pomorzem Zachodnim, którego to miasto nie posiada nawet z Dworca Głównego.
Wyjechał "z krzaków" kolejny 11 czapajew ET42-016.
Jutro pojedzie specjalny pociąg KŚ do Cieszyna Link
Dworzec PKP i Galeria Katowicka rośnie jak na drożdżach Foto
Wczoraj się temu przyglądałem i roboty przy peronie 2 również znacznie poszły do przodu. Na pewno już wykonano większość jak nie wszystkie fundamenty pod słupy zadaszenia peronów. Trwa budowa podsypki z tłucznia, podbijanie torowiska oraz układanie ścianek peronowych.
EDIT 28.12.2011
14 używanych pociągów z własnych pieniędzy kupią Koleje Śląskie Link
Tymczasem docierają już zmodernizowane EZT.
Jutro pojedzie specjalny pociąg KŚ do Cieszyna Link
Dworzec PKP i Galeria Katowicka rośnie jak na drożdżach Foto
Wczoraj się temu przyglądałem i roboty przy peronie 2 również znacznie poszły do przodu. Na pewno już wykonano większość jak nie wszystkie fundamenty pod słupy zadaszenia peronów. Trwa budowa podsypki z tłucznia, podbijanie torowiska oraz układanie ścianek peronowych.
EDIT 28.12.2011
14 używanych pociągów z własnych pieniędzy kupią Koleje Śląskie Link
Tymczasem docierają już zmodernizowane EZT.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Miały wyjechać po nowym roku, ale już dzisiaj widziałem jednego na trasie.Peter pisze:Tymczasem docierają już zmodernizowane EZT.
Ponadto, z uwagi na Sylwestra KŚ uruchamiają dodatkowe połączenia z Gliwic (przez Bytom!) i Zawiercia do Wisły. Link
Dnia 28.12.2011 skreślono ze stanu wszystkie elektrowozy serii ET40 oprócz numerów 07 i 30, ale one jeszcze nie zostały skreślone chyba z powodów formalnych. Wszystkie te maszyny były przeniesione do CT Tarnowskie Góry, gdzie były odstawione (z początkiem 2009 roku cała seria lokomotyw ET40 została przekazana do rezerwy długoterminowej). Teraz prawdopodobnie rozpocznie się ich fizyczna likwidacja i bombowców już więcej nie zobaczymy.
Tymczasem nadal odżywa seria ET42 i na stanie CT Tarnowskie Góry jest już ich na dzień dzisiejszy 13 sztuk: 001, 016, 023, 025, 027, 029, 030, 034, 037, 038, 041, 047, 050.
Koleje Śląskie przegrały w KIO i nie mogą kupić używanych pociągów Lint produkcji Alstomu. Rynek Kolejowy
EDIT 2012.06.27
Koniec Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Od stycznia przyszłego roku wszystkie połączenia przejmą Koleje Śląskie. Rynek Kolejowy
EDIT 2012.11.10
Oto jest nowy nabytek dla KŚ, czyli najdłuższy obecnie EZT w Polsce 35WE. Dzisiaj nakręciłem przejazd techniczny. http://w425.wrzuta.pl/film/0V7BI1pC4yb/35we-007
Czekamy na nieco dłuższe 27WEb w takim razie.
Tymczasem nadal odżywa seria ET42 i na stanie CT Tarnowskie Góry jest już ich na dzień dzisiejszy 13 sztuk: 001, 016, 023, 025, 027, 029, 030, 034, 037, 038, 041, 047, 050.
Koleje Śląskie przegrały w KIO i nie mogą kupić używanych pociągów Lint produkcji Alstomu. Rynek Kolejowy
EDIT 2012.06.27
Koniec Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Od stycznia przyszłego roku wszystkie połączenia przejmą Koleje Śląskie. Rynek Kolejowy
EDIT 2012.11.10
Oto jest nowy nabytek dla KŚ, czyli najdłuższy obecnie EZT w Polsce 35WE. Dzisiaj nakręciłem przejazd techniczny. http://w425.wrzuta.pl/film/0V7BI1pC4yb/35we-007
Czekamy na nieco dłuższe 27WEb w takim razie.
*SDIP (U.N.O.)
Peter, 2012.06.27 pisze:Koniec Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Od stycznia przyszłego roku wszystkie połączenia przejmą Koleje Śląskie.
Jestem ciekaw, jak będzie wyglądać komunikacja kolejowa w Naszym regionie... Bo 1 EZT nie zastąpi planowanych 65 pociągów, które KŚ miało zdobyć do tej pory, aby zrealizować swoje plany (żeby nie powiedzieć: obietnice).Peter, 2012.11.10 pisze:Oto jest nowy nabytek dla KŚ, czyli najdłuższy obecnie EZT w Polsce 35WE.
Wczoraj udało mi się złapać kolejnego "asynchronicznego kibla" w KŚ Foto
Pozostają jeszcze dwa EN71.
Szykują się poza tym wagonowe składy. Będą dzierżawione lokomotywy Traxx w postaci 15 sztuk. Jutro ma być podpisana umowa na dzierżawę 50 wagonów od ČD. 17 wagonów wydzierżawią natomiast Niemcy.
Gorzej jest z SZT, bo póki co jest oferta na 8 z 36 szynobusów. Do 20 grudnia ma być też dostarczony 1 nowy trójczłonowy SZT.
Tak jak już wspominałem ma być też 6 sztuk 27WEb (4 szt. do końca grudnia 2012 i 2 szt. do końca lutego 2013).
Wracając do "rusków", to większość jest przeniesiona do szopy w Tarnowskich Górach Link
Trwa natomiast fizyczna likwidacja serii ET40 Film
Pozostają jeszcze dwa EN71.
Szykują się poza tym wagonowe składy. Będą dzierżawione lokomotywy Traxx w postaci 15 sztuk. Jutro ma być podpisana umowa na dzierżawę 50 wagonów od ČD. 17 wagonów wydzierżawią natomiast Niemcy.
Gorzej jest z SZT, bo póki co jest oferta na 8 z 36 szynobusów. Do 20 grudnia ma być też dostarczony 1 nowy trójczłonowy SZT.
Tak jak już wspominałem ma być też 6 sztuk 27WEb (4 szt. do końca grudnia 2012 i 2 szt. do końca lutego 2013).
Wracając do "rusków", to większość jest przeniesiona do szopy w Tarnowskich Górach Link
Trwa natomiast fizyczna likwidacja serii ET40 Film
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
35WE już na trasie. Oczywiście kursuje na S1.
Zdjęcie
Zdjęcie
Co do mojej poprzedniej wypowiedzi wczoraj w Gliwicach widziałem 2x14WE z SKM Warszawa i niemieckie wagony dla KŚ. Dojeżdżają już wagony z Czech, więc będzie komplet 67 sztuk.
Do marca 2013 będzie wypożyczonych także 5 byków z PKP Cargo przypuszczalnie do czasu uzupełnienia taboru.
Kolejnych 8 szynobusów jest zaklepanych od Sigmy Tabor, co daje liczbę 16/36 pojazdów z zamówienia.
Artykuł z Kuriera Kolejowego Tabor
Nowy rozkład KŚ od 09.12.2012 Rozkład
Do marca 2013 będzie wypożyczonych także 5 byków z PKP Cargo przypuszczalnie do czasu uzupełnienia taboru.
Kolejnych 8 szynobusów jest zaklepanych od Sigmy Tabor, co daje liczbę 16/36 pojazdów z zamówienia.
Artykuł z Kuriera Kolejowego Tabor
Nowy rozkład KŚ od 09.12.2012 Rozkład
*SDIP (U.N.O.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości