Kasacje w 2014 roku
Kasacje w 2014 roku
Czy ktoś wie, jakie wagony będą w tym roku kasowane?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Część zostanie jeszcze przekazana innym zajezdniom.DW pisze:A czy Szymek pisał, że tak chce? Za każdą Pesę muszą być skasowane 2 stopiątki, więc w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy kasacji będzie sporo.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Z tego, co pamiętam, to gdzieś na forum było pisane, że wszystkie Moderusy znikną z Zawodzia.KZKGaPowicz pisze:Część zostanie jeszcze przekazana innym zajezdniom.DW pisze:A czy Szymek pisał, że tak chce? Za każdą Pesę muszą być skasowane 2 stopiątki, więc w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy kasacji będzie sporo.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Sprawa wygląda tak, że są Moderusy, Helmuty, będą Pesy. Nie ma zapotrzebowania na wyjazdy tego wagonu w celu sypania piachem. W zeszłym roku wyjechał tylko ze dwa razy na Mysłowice. Mają to jeszcze przemyśleć, bo do lorek można brać #110, ale gorzej z jazdami typu odchwaszczanie torowisk, #138R ma nawet zamontowane specjalne zbiorniki w doczepie, a za kabiną dwa duże zasobniki na piach (ładowność 0,5 t).
Pół miliona za remont kapitalny.Szymek. pisze:Ten problem występuje wszędzie.Patryk105 pisze:Problem jest jeden, a mianowicie pieniądzeSzymek. pisze:No, ale takie wagony wg mnie powinno się remontować.Boguś pisze:Wiesz, w jakim on jest stanie?Szymek. pisze:Czy oni oszaleli?!Przemek pisze:Podobno #138R ma iść na żyletki.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Kancioka czeka tylko jedno - złomowisko, bo jego stan jest tragiczny i pogarsza się, a nikt nie da pieniędzy na remont. Taka jest prawda, że wszyscy to mają w nosie w TŚ, czekają aż zgnije całkiem i go potną.grillmaster pisze:Moim zdaniem priorytetem powinno być w tym wypadku wyremontowanie kancioka, bo jakby nie było jest jeszcze jedna stodwójka w niezłym stanie.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Ja też tak myślę. Chodziło mi tylko o to, że ewentualne remonty stodwojek, powinni zacząć od kancioka.adam86 pisze:Obawiam się, że ani stodwójka, ani kanciok remontu nie doczekają. A problemem nie jest tyle brak pieniędzy, co raczej brak chęci.grillmaster pisze:Moim zdaniem priorytetem powinno być w tym wypadku wyremontowanie kancioka, bo jakby nie było jest jeszcze jedna stodwójka w niezłym stanie.
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Z dniem dzisiejszym, tzn. 7.05.2014 r. poszedł do kasacji skład #471+478.
EDIT 16:38:
O godzinie 16:00 ze Stroszka wywieźli wagon #470.
EDIT 16:38:
O godzinie 16:00 ze Stroszka wywieźli wagon #470.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Tak.DW pisze:"Poszedł" w sensie "pojechał na lawecie na złomowanie"?tramwajarze z19 pisze:Z dniem dzisiejszym, tzn. 7.05.2014 r. poszedł do kasacji skład #471+478.
EDIT 16:44:
O godzinie 15:00 wywieziono ze Stroszka skład #464+465.
EDIT 09.05.2014 21:53:
O godzinie 10:30 wywieziono z R3 skład #548+488, a o godzinie 13:00 pojechały #361 i #362. Tym sposobem zajezdnia Stroszek nie posiada wagonów 105N.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Z DPD:
Za 23 sztuki firma z Lubicza zapłaciła po 20.000 zł za sztukę.
Podsumowując wywieziono na pewno następujące wagony:
- z Będzina: #450, #526, #601 (05.05),
- z Zawodzia: #262, #281, #416 (06.05)
- ze Stroszka: #470, #471+478 (07.05), #464+465 (08.09), #361, #362, #548+488 (09.05).
Wagony z Gliwic i Chorzowa albo już pojechały na żyletki, albo pojadą w najbliższym czasie.
Można to też wyczytać z ogłoszenia znajdującego się tutaj.Iwo w DPD 2014.05.05 pisze:Dziś z Zajezdni w Będzinie do Lubicza odjechały trzy odstawione już dawno do złomowania 105...
Za 23 sztuki firma z Lubicza zapłaciła po 20.000 zł za sztukę.
Podsumowując wywieziono na pewno następujące wagony:
- z Będzina: #450, #526, #601 (05.05),
- z Zawodzia: #262, #281, #416 (06.05)
- ze Stroszka: #470, #471+478 (07.05), #464+465 (08.09), #361, #362, #548+488 (09.05).
Wagony z Gliwic i Chorzowa albo już pojechały na żyletki, albo pojadą w najbliższym czasie.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 27 lut 2008, 18:21
- Lokalizacja: Zabrze
Długo to trochę trwało. 06.07.2012 ostatnie pojawienie się składu #384+345 odnotowane w DPD, 27.12.2012 - to samo w przypadku #395+386. Oba widziane wtedy na linii nr 5. Potem skreślenie, a teraz dopiero wywiezienie? Jeżeli aż 2 lata to zajęło, to trzeba przyznać, że "niezłe" mają tempo śląscy tramwajarze, jeśli chodzi o pozbywanie się zbędnego sprzętu.DW pisze:Z DPD:Można to też wyczytać z ogłoszenia znajdującego się tutaj.Iwo w DPD 2014.05.05 pisze:Dziś z Zajezdni w Będzinie do Lubicza odjechały trzy odstawione już dawno do złomowania 105...
Za 23 sztuki firma z Lubicza zapłaciła po 20.000 zł za sztukę.
Podsumowując wywieziono na pewno następujące wagony:
- z Będzina: #450, #526, #601 (05.05),
- z Zawodzia: #262, #281, #416 (06.05)
- ze Stroszka: #470, #471+478 (07.05), #464+465 (08.09), #361, #362, #548+488 (09.05).
Wagony z Gliwic i Chorzowa albo już pojechały na żyletki, albo pojadą w najbliższym czasie.
Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
Ja wątpię, aby to był wagon #328 do kasacji, bo to jest ex #688, a jak ex 688 byłby w tak złym stanie, to by jego wysłali do remontu, a nie podmieniali na #328.Boguś pisze:Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
#688 po przenumerowaniu "przejął" dokumentację od oryginalnego #328, według której jest z 1975 roku.rifi pisze:Ja wątpię, aby to był wagon #328 do kasacji, bo to jest ex #688, a jak ex 688 byłby w tak złym stanie, to by jego wysłali do remontu, a nie podmieniali na #328.Boguś pisze:Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
Takie coś jest wg mnie kompletnie niezrozumiałe. Co mam na myśli. Zmienili numery, żeby wysłać starsze wozy na modernizację, jednocześnie robiąc młodsze wozy starszymi (wg dokumentacji). Teraz pewnie posłużą się nią, żeby mieli jakąś podstawę, np. do kasacji wozu rzekomo z roku 1975 (niekoniecznie w złym stanie technicznym).Boguś pisze:#688 po przenumerowaniu "przejął" dokumentację od oryginalnego #328, według której jest z 1975 roku.rifi pisze:Ja wątpię, aby to był wagon #328 do kasacji, bo to jest ex #688, a jak ex 688 byłby w tak złym stanie, to by jego wysłali do remontu, a nie podmieniali na #328.Boguś pisze:Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
Pozdrawiam
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Nie do końca starsze, bo wg Bazy Taboru WPK, wagon #328'' był z 1991 roku.Patryk105 pisze:Takie coś jest wg mnie kompletnie niezrozumiałe. Co mam na myśli. Zmienili numery, żeby wysłać starsze wozy na modernizację, jednocześnie robiąc młodsze wozy starszymi (wg dokumentacji). Teraz pewnie posłużą się nią, żeby mieli jakąś podstawę, np. do kasacji wozu rzekomo z roku 1975 (niekoniecznie w złym stanie technicznym).Boguś pisze:#688 po przenumerowaniu "przejął" dokumentację od oryginalnego #328, według której jest z 1975 roku.rifi pisze:Ja wątpię, aby to był wagon #328 do kasacji, bo to jest ex #688, a jak ex 688 byłby w tak złym stanie, to by jego wysłali do remontu, a nie podmieniali na #328.Boguś pisze:Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
Zgadza się. Dla wagonu #328 Konstal w ramach RK zrobił nowe pudło, ale w papierach został rok produkcji 1975. Takich przypadków było więcej.grillmaster pisze:Nie do końca starsze, bo wg Bazy Taboru WPK, wagon #328'' był z 1991 roku.Patryk105 pisze:Takie coś jest wg mnie kompletnie niezrozumiałe. Co mam na myśli. Zmienili numery, żeby wysłać starsze wozy na modernizację, jednocześnie robiąc młodsze wozy starszymi (wg dokumentacji). Teraz pewnie posłużą się nią, żeby mieli jakąś podstawę, np. do kasacji wozu rzekomo z roku 1975 (niekoniecznie w złym stanie technicznym).Boguś pisze:#688 po przenumerowaniu "przejął" dokumentację od oryginalnego #328, według której jest z 1975 roku.rifi pisze:Ja wątpię, aby to był wagon #328 do kasacji, bo to jest ex #688, a jak ex 688 byłby w tak złym stanie, to by jego wysłali do remontu, a nie podmieniali na #328.Boguś pisze:Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
Co do ex. #688, czyli obecnego #328. Ten wagon nie jest w dobrym stanie.
Z tego, co usłyszałem, sekcja techniczna dyrekcji wytypowała do kasacji w pierwszej kolejności #578+577, #590 oraz #591. Jak dla mnie to kolejna wtopa tych panów. Przecież to byłe #772+771 /wysoki nr/ #695 /po wymianie instalacji/ #781 /wysoki nr/.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2014, 21:00 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
Może mają dane odnośnie poprzednich wagonów z tymi numerami? Wtedy to naprawdę były trupy. Teraz to całkiem przyzwoite wagony. Choć trzeba przyznać, że na Zawodziu jest już dość mało trupów. Dużo bardziej przydałoby się wycofać z eksploatacji choćby bytomskie wozy. Chyba, że Stroszek idzie na rekord w najdłużej kursujących stopiątkach bez remontu.polaraxa pisze:Z tego, co usłyszałem, sekcja techniczna dyrekcji wytypowała do kasacji w pierwszej kolejności #578+577, #590 oraz #591. Jak dla mnie to kolejna wtopa tych panów. Przecież to byłe #772+771 /wysoki nr/ #692 /po wymianie instalacji/ #781 /wysoki nr/.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 27 lut 2008, 18:21
- Lokalizacja: Zabrze
#590 przed przenumerowaniem w 2013 r., miał nr tab. #695. Jest to bardzo nietypowa stopiątka, posiadający nr fabryczny identyczny z rokiem prod., tzn. 1985.polaraxa pisze:Z tego, co usłyszałem, sekcja techniczna dyrekcji wytypowała do kasacji w pierwszej kolejności #578+577, #590 oraz #591. Jak dla mnie to kolejna wtopa tych panów. Przecież to byłe #772+771 /wysoki nr/ #692 /po wymianie instalacji/ #781 /wysoki nr/.
Planowane do kasacji wagony w R1: #511, #532, #440+446, #517, #631+632, #527. Lista może jeszcze uleć zmianom.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Ewentualnie Stroszek odda do Będzina Moderusa #760...DW pisze:W zamian mogą przybyć składy z innych zajezdni.R_G pisze:W sumie 3 składy. Zepną moderusy czy 27 zostanie pociachane?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Myślałem, że w pierwszej kolejności polecą #340 (prod. 1975) i zrupieciały już #599+600 jeszcze z szafami trójdzielnymi (prod. 1980).polaraxa pisze:Z tego, co usłyszałem, sekcja techniczna dyrekcji wytypowała do kasacji w pierwszej kolejności #578+577, #590 oraz #591. Jak dla mnie to kolejna wtopa tych panów.
Co do tych podmienionych (#578''+577'' ex #772''+771'', exex #771+772 i #591'' ex #781), też do końca w sumie nie wiadomo w jakim są stanie. To są roczniki 1989, czyli kryzysowe.
Z kolei wagon #590'' ex #695 (prod. 1985) nigdy nie przechodził RK.
*SDIP (U.N.O.)
Dopóki nie zbudują podstacji na Dańdówce, to żaden nowy wagon tam nie trafi. Tam ledwo co żelazko się toczy. Właściwie to tam nie powinien jeździć żaden zmodernizowany wagon. Na trasie Dańdówka - Kazimierz są duże spadki napięcia - nawet poniżej 200V.Szymek. pisze:Przecież do Będzina mają trafić nowe dwukierunki i one może zostaną wysłane na linię 27 w miejsce składów wyżej wypisanych.
Wagon miał wymienianą całą instalację elektryczną. Jego pudło i blacha są zdrowiutkie.Peter pisze:Z kolei wagon #590'' ex #695 (prod. 1985) nigdy nie przechodził RK.
Właśnie, bo oprócz numerków wagony te przejęły całą dokumentację, według której nie miały żadnego remontu.DW pisze:Może mają dane odnośnie poprzednich wagonów z tymi numerami? Wtedy to naprawdę były trupy
To jest całkiem dobry skład. Gorsze są niektóre krakusy.Peter pisze:Myślałem, że w pierwszej kolejności polecą #340 (prod. 1975) i zrupieciały już #599+600 jeszcze z szafami trójdzielnymi (prod. 1980).
Trafi. Podstacja na Kazimierzu już jest po modernizacji. Poza tym spadki, o których piszesz nie mają już od dawna miejsca. Skład HF wjedzie tam bez problemów.Boguś pisze:Dopóki nie zbudują podstacji na Dańdówce, to żaden nowy wagon tam nie trafi. Tam ledwo co żelazko się toczy. Właściwie to tam nie powinien jeździć żaden zmodernizowany wagon. Na trasie Dańdówka - Kazimierz są duże spadki napięcia - nawet poniżej 200V.Szymek. pisze:Przecież do Będzina mają trafić nowe dwukierunki i one może zostaną wysłane na linię 27 w miejsce składów wyżej wypisanych.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Dziś miałem okazję pojeździć sporo po trasie linii 27 i za każdym razem (w kilku kursach) zdażały się spadki napięcia, głównie na ul. Makuszyńskiego. W składach co chwilę gasły tam przetwornice i miały problem z rozpędzaniem się. Natomiast hamowanie nie było płynne.Iwo pisze:Trafi. Podstacja na Kazimierzu już jest po modernizacji. Poza tym spadki, o których piszesz nie mają już od dawna miejsca. Skład HF wjedzie tam bez problemów.Boguś pisze:Dopóki nie zbudują podstacji na Dańdówce, to żaden nowy wagon tam nie trafi. Tam ledwo co żelazko się toczy. Właściwie to tam nie powinien jeździć żaden zmodernizowany wagon. Na trasie Dańdówka - Kazimierz są duże spadki napięcia - nawet poniżej 200V.Szymek. pisze:Przecież do Będzina mają trafić nowe dwukierunki i one może zostaną wysłane na linię 27 w miejsce składów wyżej wypisanych.
Problem dotknął również sygnalizacji. Rano nie zaświeciło się światło "stój" po zajęciu odcinka jednotorowego na Makuszyńskiego przez tramwaj jadący z Kazimierza. Gdy na Klonową przyjechał 27 z Będzina, otrzymał tylko światło "jedź" pomimo jadącego z naprzeciwka składu. Dobrze, że są radia...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość