Wieści z Krakowa

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#51 Post autor: rafalurbino18 » 19 cze 2010, 12:35

Wczoraj na ul. Świętego Wawrzyńca w Krakowie odbyła się oficjalna prezentacja wagonu EU8N #3012. ZDJĘCIA

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#52 Post autor: Penny » 04 sie 2010, 09:49

Rynek Kolejowy, 2010-08-04 pisze:Rusza tramwaj do Nowohuckiej

Zgodnie z zapowiedziami sprzed miesiąca, od środy, 4 sierpnia, zacznie kursować regularna komunikacja tramwajowa do ulicy Nowohuckiej. Z pętli w Bronowicach, z wykorzystaniem nowowybudowanego torowiska przez Most Kotlarski i ulicę Herlinga Grudzińskiego będzie jeździć tramwaj nr 20.

Dziś (3 sierpnia, wtorek) nową linię otworzył uroczyście Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. "Kraków zyskuje kolejną linię tramwajową, a mieszkańcy łatwiejszy i wygodniejszy dojazd z rejonu ulicy Nowohuckiej do centrum miasta" - cieszył się Jacek Majchrowski.

Oddawane do użytkowania torowisko od ronda Grzegórzeckiego do ulicy Nowohuckiej ma długość 1650 m. Zostało wykonane w najnowszej, tzw. zielonej technologii, tłumiącej drgania i wyciszającej hałas. Na tym odcinku znajdą się cztery przystanki: "Rondo Grzegórzeckie" - przy ulicy Kotlarskiej, "Zabłocie" - zlokalizowany za Mostem Kotlarskim, "Klimeckiego" - przy skrzyżowaniu z ulicą Dekerta oraz tymczasowy przystanek "Szklarska" - przed skrzyżowaniem z ul. Nowohucką i Powstańców Wielkopolskich. W rejonie ulicy Nowohuckiej, po której kursuje wiele autobusów, znajdzie się wygodny węzeł przesiadkowy.

"Torowisko od ronda Grzegórzeckiego do ulicy Nowohuckiej to tylko fragment linii szybkiego tramwaju, który w przyszłym roku dojedzie do pętli zlokalizowanej w północnym Płaszowie, koło ulicy Golikówka" - mówił Prezydent Krakowa. Tramwaj będzie przejeżdżał pod realizowaną obecnie estakadą w ciągu ulic Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich. Następnie pojedzie budowaną ulicą Kuklińskiego, ulicą Lipską, a jego trasa zakończy się w rejonie ulicy Golikówka. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Linia na całej długości ma około 4,2 km.

Na pozostałych odcinkach linii tramwajowej do Golikówki roboty są już mocno zaawansowane. Na ulicy Lipskiej położono już część torowiska, stabilizowana jest ulica Kuklińskiego - tam trwa budowa podłoża pod szyny. Jeszcze w tym roku przejezdna powinna być estakada drogowa nad linią tramwajową.

Budowa linii tramwajowej do ulicy Golikówka jest jednym z trzech elementów unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskie, etap II". W ramach tego projektu odnawiana jest ulica Długa. Oddanie jej do użytku nastąpi za kilka tygodni. Ostatnim komponentem jest zakup 24 niskopodłogowych tramwajów. Umowę w tej sprawie podpisano 22 lipca. Nowy tabor dostarczy konsorcjum firm Bombardier Transportation i Vossloh Kiepe.

Regularna komunikacja do ulicy Nowohuckiej uruchomiona będzie od środy, 4 sierpnia. Tramwaje nr 20 będą kursowały co około 20 minut po trasie: BRONOWICE - Podchorążych - Królewska - Plac Inwalidów - Karmelicka - Dunajewskiego - Basztowa - Lubicz - Powstania Warszawskiego - Kotlarska - Klimeckiego - NOWOHUCKA (przystanek Szklarska). Jednocześnie trasy linii 192 i 292 zostaną skrócone do Dworca Wschodniego.
Źródło: Urząd Miasta w Krakowie, 3 sierpnia 2010
Załączniki
Fot. UM Kraków
Fot. UM Kraków

Awatar użytkownika
Lohner
Posty: 3103
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

#53 Post autor: Lohner » 04 sie 2010, 10:16

Może zacznij używać znaku "->" jako podmiana niż cytować i pisać bez podmiany....
http://komunikacjazbiorowa.flog.pl/

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#54 Post autor: rafalurbino18 » 04 sie 2010, 11:22

Michał pisze:Z wczorajszego dnia są też zdjęcia na Fotozajedni.
Pięknie wygląda tramwaj na tym torowisku na trawie :-) Szkoda tylko, że na razie jeździć będą tam Duewagi, a nie bombki :/ Dobrze chociaż, że MPK Kraków ma i może wysłać dwukierunkowy tabor.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#55 Post autor: KZKGaPowicz » 04 sie 2010, 16:52

Widać w Krakowie ludzie są bardziej przewidujący i umiejący docenić transport tramwajowy. Nic, tylko pozazdrościć takich miejskich włodarzy, którym się chce coś pożytecznego zrobić dla społeczeństwa.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#56 Post autor: hanys76 » 15 sie 2010, 18:12

W dniach 14 - 15 sierpnia 2010 roku (sobota - niedziela)trwa Wymiana płyt monolitycznych na ul. Wielickiej .Na odcinku Plac Bohaterów Getta -Płaszów Dworcowa kursuje zastępcza linia autobusowa 750. Od Dworcowej , do Bieżanowa i Kurdwanowa kursują linie tramwajowe 70 i 71. Ogólnie organizacja komunikacji zastępczej dobra, autobus kursuje co chwilę. Przesiadka na Placu Bohaterów Getta, rano była drzwi w drzwi , tak samo na Dworcowej . Gorzej wieczorem, bo już nie było tak różowo. O ile zatramwaje kursowały gęsto , to już od Placu Getta do centrum był problem z dostaniem się. Na przystanku masa ludzi, na tablicy świetlnej wyświetlały się tylko dwie. linie. W tym miejscu nikt nie koordynował tego. Co innego na Dworcowej, tam było dwóch inspektorów z mpk, którzy zmieniali zwrotnice na trójkącie i pilnowali wszystkiego.
Tablice świetlne od Dworcowej w kierunku Bieżanowa i Kurdwanowa wprowadzały w błąd, przez co z buta przeszedłem dwa przystanki. Wyświetlał się komunikat koniec kursowania, przez co wyglądało jakby nic nie jezdziło.

http://www.youtube.com/watch?v=3IKwEjBA-jg filmik z trójkątowania bombardierów na trójkącie Płaszów Dworcowa.
Załączniki
trojkątowanie.JPG
tablica.JPG
końcowy przystanek.JPG

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#57 Post autor: Penny » 31 sie 2010, 11:44

Rynek Kolejowy, 2010-08-31 pisze:Pięć ofert na budowę linii na Ruczaj

Możliwe, że w październiku podpisana zostanie umowa na budowę trasy tramwajowej na Ruczaj. Trzy z pięciu ofert mieści się w przewidzianym budżecie. Na razie najtańsza oferta to 169 mln zł, ale będzie jeszcze dogrywka w aukcji elektronicznej.
Nowa linia ma połączyć ulice Brożka i Kapelanka z ul. Czerwone Maki. Trasa będzie przebiegała po wydzielonym torowisku i zakończona będzie pętlą z parkingiem P+R. Oprócz budowy linii tramwajowej wraz z systemem sterowania ruchem przewidziana jest także rozbudowa kilku ulic i skrzyżowań, a także budowa ekranów akustycznych, odwodnienia, oświetlenia, ciągów pieszych i sygnalizacji. Teren pod parking miasto ma pozyskać dopiero na początku 2011 r. Trasa tramwajowa będzie miała ok. 3,8 km długości.

Nadesłano 5 ofert:
* Budimex S.A. Warszawa – 168,9 mln zł
* konsorcjum Z. Ziajka PD Wrocław, Elektrotim S.A. Wrocław i Pro-Tra Building – 170,2 mln zł
* Strabag - 182,9 mln zł
* konsorcjum ZUE S.A. (lider), Pirk Tor-Krak i Energopol - 194,3 mln zł
* konsorcjum Polimex Mostostal Warszawa, Torpol Poznań i Elmont - 216,3 mln zł.

Gmina Kraków przewidywała, że wyda 189,4 mln zł, z tego 53 mln zł to dofinansowanie z UE. W drugim etapie przetargu - licytacji elektronicznej –kwotą wyjściową będzie najtańsza z propozycji.

Jacek Bartlewicz, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu zapewnia w rozmowie z "Dziennikiem", że jeśli wszystko dobrze pójdzie, umowę z wykonawca będzie podpisana już w październiku tak, by prace rozpocząć jeszcze na jesieni. Budowa ma potrwać dwa lata.

W tej chwili w Krakowie trwa już budowa innej linii - od ulicy Grzegórzeckiej do Golikówki, o długości 4,2 kilometra. Inwestycja warta 155 mln zł ma być ukończona do kwietnia 2011 r.
Źródło: Rynek Kolejowy
Załączniki
fot. Anna Kaczmarz
fot. Anna Kaczmarz

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#58 Post autor: Boguś » 07 wrz 2010, 13:48

W Krakowie pojawiła się pierwsza od wielu lat stopiątka z połówkowym pantografem.
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... a1fb55a074

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#59 Post autor: DW » 07 wrz 2010, 14:40

Boguś pisze:W Krakowie pojawiła się pierwsza od wielu lat stopiątka z połówkowym pantografem.
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... a1fb55a074
Jeju, co to jest? :shock:
Wygląda prawie jak odbierak w troljbusie ;)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#60 Post autor: hanys76 » 07 wrz 2010, 21:18

Osiem wykolejeń na nowiutkim torowisku musi niepokoić. Eksperci sprawdzają więc torowisko na całej ul. Długiej. Wykonawca nie odejdzie z placu budowy, jeśli nie będzie pewności, że zbudował bezpieczne tory.

Więcej... http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821, ... z0ysBivMmC

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#61 Post autor: KZKGaPowicz » 26 lis 2010, 21:45

[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#62 Post autor: Penny » 16 gru 2010, 10:35

Gazeta Wyborcza, 2010-12-14 pisze:Tramwajem na Prądnik Czerwony. Pasażerowie czekają

Odkorkowana al. 29 Listopada i ułatwiona komunikacja dla tysięcy pasażerów - to korzyści z nowej linii tramwajowej na Prądnik Czerwony. Krakowianie będą musieli jednak na nią jeszcze poczekać.

W projekcie zagospodarowania przestrzennego zapisano linię łączącą Rakowice z Mistrzejowicami, która ma biegnąć przez jedną z bardziej zakorkowanych części miasta. Mieszkańcy dzielnicy zyskają dzięki niej alternatywę wobec autobusów, które w godzinach szczytu stoją w korkach mimo buspasów na niektórych ulicach.

Nowa linia początkowo miała startować na pętli w Rakowicach i przebiegać przez ul. Radomską, Lublańską do ronda Barei i dalej ul. Dobrego Pasterza do Mistrzejowic. Opracowano jednak drugą koncepcję, w której tramwaj ma ruszyć w trasę na rondzie Mogilskim i przejeżdżać dalej al. Jana Pawła II, Młyńską, Meissnera, Lublańską, Dobrego Pasterza, Bohomolca. - Taki przebieg trasy nowego tramwaju będzie znacznie bardziej korzystny dla mieszkańców - ocenia Dominik Jaśkowiec, przewodniczący rady dzielnicy III, a od trzech tygodni miejski radny PO. - Z badań wynika, że z wszystkich planowanych w mieście linii to właśnie tramwajem na Prądnik będzie jeździć najwięcej pasażerów. Dzięki zmianie trasy udało się zwiększyć przewidywany potok pasażerów z 5 do 8 tys. osób na godzinę. Nowa trasa tramwaju będzie także tańsza niż ta pierwotnie planowana. Odpadną bowiem koszty budowy estakady nad ul. Radomską.
źródło

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#63 Post autor: Penny » 02 lut 2011, 23:51

Rynek Kolejowy, 2011-02-02 pisze:Jak Kraków rozwiązuje problem masowej komunikacji?

Budujemy jeden z najlepiej funkcjonujących systemów komunikacji tramwajowej w kraju - powiedział w rozmowie z portalem wnp.pl prof. Wiesław Starowicz, kierownik Zakładu Organizacji i Ekonomiki Transportu Politechniki Krakowskiej, doradca prezydenta Krakowa.

W mieście liczącym 710 tys. mieszkańców 210 tys. studentów oraz drugie tyle osób codziennie przyjeżdżających sprawna komunikacja nabiera wymiaru złożonego problemu. Udaje się go rozwiązywać m.in. dzięki usprawnieniu transportu publicznego w przewozach pasażerów, w tym w szczególności tramwajów. Sieć ta liczy 27 linii o łącznej długości 84 km, obsługiwana jest codziennie przez 340 tramwajów.

- Mamy już niemal wzorcową strukturę przewozów, zalecaną przez Unię Europejską - powiedział wnp.pl prof. Starowicz. - Z transportu publicznego korzysta codziennie 62 proc. podróżujących po mieście, tj. milion osób, a z indywidualnego 38 proc.

Profesor wymienia trzy główne czynniki, które doprowadziły do tak wysokiego wskaźnika transportu publicznego. Po pierwsze, jest nim poprawa przepustowości i efektywniejszego systemu sterowania ruchem. Po drugie, duży udział tramwajów w przewozach oraz jego organizacja - krakowska sieć tramwajowa ma budowę promienistą, a większość linii prowadzi od centrum do poszczególnych dzielnic. Tymi centralnymi punktami systemu jest m.in. Stare Miasto i okolice Dworca Głównego, Rondo Mogilskie i Plac Centralny w Nowej Hucie. Trzecim elementem tej układanki jest konsekwentna rozbudowa podsystemu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST), z których torowisk i systemu zarządzania korzystają także "normalne" tramwaje.

Pierwszą linię uruchomiono w końcu 2008 roku, z osiedla Krowodrza Górka do Kurdwanowa, a jej kluczowym odcinkiem jest tunel pomiędzy Rondem Mogilskim a przystankiem Politechnika. W listopadzie ub.r. otwarto odcinek KST do Płaszowa przez most Kotlarski i ulicę Lipską, jednocześnie ruszyły prace nad budową kolejnego odcinka - na Osiedle Ruczaj, która połączy istniejącą trasę w ulicach Kapelanka-Brożka z projektowaną pętlą tramwajową Kampus UJ w rejonie skrzyżowania z ul. Czerwone Maki. Długość budowanej linii tramwajowej będzie wynosiła (bez pętli) prawie 3,5 km.

- Krakowski Szybki Tramwaj spełnia zastępczą rolę metra - powiedział wnp.pl W. Starowicz. - Zbliżone parametry czasu podróży, przekraczające 30 km/h, czyli prawie dwukrotnie więcej niż pozostałych linii tramwajowych, to ważny element jakości przewozów.

Według koncepcji rozwoju systemu KST, w centrum miasta powstaną kolejne tunele pozwalające na zwiększenie prędkości przejazdu tramwajów. Dla tramwajów klasycznych przyjęto wiele rozwiązań pozwalających na priorytet w ruchu tych pojazdów. Przykładowo, aż na 10 km ulic zastosowano separowane torowiska od ruchu samochodów, powstaje coraz więcej zintegrowanych przystanków tramwajowo-autobusowych, na skrzyżowaniach tramwaje uzyskały bezwzględne pierwszeństwo ruchu. Istotnym elementem jest też system sterowania obszarowego ruchem, który zapewnia priorytet dla systemu transportu zbiorowego.
źródło

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#64 Post autor: rafalurbino18 » 07 lut 2011, 17:22

Kraków: Ruszył kolejny etap budowy linii szybkiego tramwaju

Ruszył kolejny etap budowy linii szybkiego tramwaju do III Kampusu UJ i osiedla Ruczaj. Prace będą prowadzone na odcinku od ulicy Brożka do skrzyżowania ulic Rostworowskiego i Norymberska. Utrudnienia w ruchu mogą się pojawić około połowy miesiąca. Ten etap prac rozpocznie się od rozbiórki elementów pozostających na działkach miejskich objętych inwestycją. Oznacza to, że będą usuwane m.in. ogrodzenia, których nie rozebrali wcześniej byli właściciele działek. Na początku roboty będą prowadzone głównie w pasie zielonym wzdłuż ulic, nie powinny więc spowodować utrudnień w ruchu. Kłopoty mogą się pojawić w połowie lutego, kiedy wykonawca rozpocznie prace w pasie jezdni. Przypomnijmy, że umowa na realizację linii szybkiego tramwaju do Osiedla Ruczaj została podpisana 18 listopada ub. r. Prace budowlane rozpoczęły się z początkiem tego roku. Realizacja linii tramwajowej na Ruczaj ma się zakończyć za dwa lata. Inwestycja zakłada budowę torowiska wraz z systemem sterowania i sygnalizacją, które połączy ulice Brożka i Kapelanka z ulicą Czerwone Maki. Tramwaj będzie się poruszał po oddzielonym od ulicy, wyciszonym torze. Linia zakończona będzie pętlą, gdzie zlokalizowany zostanie parking w systemie Park and Ride. Przebudowany zostanie też ciąg drogowy Grota-Roweckiego i Bobrzyńskiego. Wartość kontraktu z wykonawcą (konsorcjum firm z grupą ZUE SA na czele) to 150 milionów. 53 miliony złotych dołoży Unia Europejska.
Źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#65 Post autor: KZKGaPowicz » 13 lut 2011, 10:31

Gazeta.pl Kraków pisze:Tramwaje w Nowej Hucie nie dla starszych ludzi
Mateusz Żurawik 2011-02-07, ostatnia aktualizacja 2011-02-07 20:58

Starsi mieszkańcy Nowej Huty, dojeżdżający tramwajem do centrum Krakowa, narzekają na brak składów niskopodłogowych.

Do "Gazety" zadzwoniła czytelniczka z Nowej Huty, korzystająca często z tramwajów nr 4. To jedna z najdłuższych linii w Krakowie, przejeżdża całe miasto między Wzgórzami Krzesławickimi a Bronowicami. - Jestem starszą osobą i wsiadanie do tramwaju po stromych schodach stanowi dla mnie i wielu moich znajomych poważny problem - mówi czytelniczka. - Czy do naszej dzielnicy nie mógłby dojeżdżać jeden z nowych tramwajów niskopodłogowych? Przecież potrzebne są wszędzie, a nie tylko w centrum miasta.

Tramwaje niskopodłogowe obecnie jeżdżą głównie w obrębie centrum, m.in. na liniach 6, 8 i 50. Nie ma też na razie dobrych wiadomości dla starszych pasażerów mieszkających w odleglejszych częściach miasta. Niewiele bowiem wskazuje, by w najbliższym czasie mieli oni zyskać tramwaj niskopodłogowy. Paradoksalnie, wszystko właśnie przez to, że "czwórka" należy do najpopularniejszych połączeń. - W przypadku tramwajów tej linii miasto wymaga, by miały dużo miejsc - wyjaśnia Jarosław Sabat z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Tramwaje niskopodłogowe, którymi dysponujemy, mają długość około 25 metrów i są za krótkie, by mogły tam kursować. Do Nowej Huty jeździ kilka tramwajów niskopodłogowych, ale tylko na trasie linii nr 5, a linię nr 22 obsługują często tramwaje z częściowo obniżoną podłogą.

Prawdopodobnie pasażerowie z Nowej Huty będą musieli poczekać do przyszłego roku. Wtedy w trasę mają wyjechać 24 nowe bombardiery o długości 32 metrów. - Takie składy spełniają odpowiednie standardy i będą mogły jeździć także na bardziej obciążonych liniach - zapewnia Jarosław Sabat.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#66 Post autor: Penny » 02 mar 2011, 09:01

Rynek Kolejowy, 2011-02-24 pisze:Remarszrutyzację czas zacząć

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie planuje w 2011 roku dostosować istniejący układ komunikacyjny oraz taryfę biletową do rzeczywistych potrzeb mieszkańców aglomeracji. Jednym z elementów planowanej remarszrutyzacji ma być ankieta dla pasażerów, która pojawiła się już na stronie ZIKiT.


„Naukowcy zajmujący się transportem zbiorowym w miastach przyjmują, że raz na dekadę należy przeprowadzić remarszrutyzację istniejących połączeń komunikacji zbiorowej. Czyli gruntowną, opartą o badania szlaków przemieszczania się pasażerów, reformę siatki połączeń. Ostatni raz taka operacja odbyła się pod Wawelem 11 lat temu. Od tego czasu miasto się rozbudowało, powstały nowe osiedla, a wraz z nimi nowe potrzeby komunikacyjne. Najwyższy czas dostosować do nich również transport zbiorowy w Krakowie.” – czytamy na stronie ZIKiT.

Główne założenie planowanej remarszrutyzacji polegać będzie na stworzeniu kręgosłupa komunikacyjnego opartego na liniach tramwajowych (jeździłyby częściej niż teraz) i krótkich połączeniach autobusowych dowożących krakowian do pętli przesiadkowych. Taryfa biletowa ma z kolei zostać zaprojektowana tak, by zachęcać pasażerów do przesiadek.
źródło

> Ankieta

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#67 Post autor: R_G » 02 mar 2011, 09:25

Główne założenie planowanej remarszrutyzacji polegać będzie na stworzeniu kręgosłupa komunikacyjnego opartego na liniach tramwajowych (jeździłyby częściej niż teraz) i krótkich połączeniach autobusowych dowożących krakowian do pętli przesiadkowych. Taryfa biletowa ma z kolei zostać zaprojektowana tak, by zachęcać pasażerów do przesiadek.
Czy u nas się tak nie da ?
Wiadomo że Kraków od GOP-u się trochę różni, ale w wielu miejscach dało by się zrobić takie centra przesiadkowe i oprzeć kręgosłup komunikacyjny oparty na liniach tramwajowych. Wiadomo że uprzednio trzeba by było niektóre torowiska wyremontować i na prawdę puścić tramwaje ze sporą częstotliwością ale skoro Kraków idzie w tą stronę to korzyści jakieś z tego będzie miał. U nas na 'centrum przesiadkowym' Zawodzie z koksownikiem się skończyło.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#68 Post autor: KZKGaPowicz » 08 mar 2011, 12:02

InfoTram pisze:Kraków: MPK poszukuje dostawcy części tramwajowych

MPK Kraków poszukuje dostawcy elementów, które wykorzystane zostaną przy remontach wagonów tramwajowych. Zamówienia obejmują:
1. płyty UNILAM laminowane, 1-stronne, o strukturze SM, HPL-trudnopalne –oferty można składać do dnia 16 marca 2011 roku;
2. elementów z laminatu do zabudowy wnętrza wagonów(wraz z montażem) do zabudowy wnętrza wagonów E1 i C3 –oferty można składać do dnia 15 marca 2011 roku;
3. części zamiennych firmy BOSCH –oferty można składać do dnia 16 marca 2011 roku.
We wszystkich przypadkach o wyborze oferty zdecyduje cena.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#69 Post autor: Penny » 17 mar 2011, 10:35

Rynek Kolejowy: 2011-03-16 pisze:110 lat tramwaju elektrycznego w Krakowie

Dokładnie 110 lat temu, w sobotę 16 marca 1901 roku w Krakowie uruchomiono tramwaj elektryczny. Punktualnie o godzinie 9.00 rano Prezydent Miasta Józef Friedlein zaprosił na otwarcie linii całą Radę Miasta oraz wielu gości, którzy po próbnej jeździe mieli obejrzeć urządzenia elektryczne znajdujące się w obiektach na ul. św. Wawrzyńca.


Z tej właśnie okazji w sobotę, 19 marca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne uruchomi specjalną linię tramwajową nr 110. Linia będzie kursować z Bronowic Małych do Muzeum Inżynierii Miejskiej przy ul. Wawrzyńca i będzie obsługiwana przez jedne z najstarszych wagonów w Polsce: Gracówkę z 1912 roku i Linke Hoffman z 1925 roku. Tramwaje będą odjeżdżać co godzinę od 11.00 do 15.00 z Muzeum Inżynierii Miejskiej i od 12.00 do 16.00 z Bronowic Małych. Wszystkich chętnych zapraszamy do przejazdu tymi wagonami. Będzie to na pewno wyśmienita okazja, żeby samemu przekonać się, jak krakowianie podróżowali 100 lat temu.

A ci, którym nie wystarczy tylko jazda zabytkowym tramwajem, będą mogli także zwiedzić wystawę w Muzeum Inżynierii Miejskiej, otwartą z okazji 110 roczny uruchomienia tramwaju elektrycznego.

Dla tych, którzy tego nie wiedzą przypominamy, jak wyglądały początki elektrycznego tramwaju w Krakowie 110 lat temu.

Pierwsza jazda elektrycznymi tramwajami przy ogromnym zainteresowaniu krakowian odbyła się bez przeszkód. Następnego dnia od godziny 11.00 pierwszy tramwaj elektryczny został udostępniony mieszkańcom Krakowa. Zainteresowanie kursującymi wagonami było bardzo duże. W pojazdach panował ogromny ścisk i mimo doczepionych przyczepek przystosowanych do tramwaju elektrycznego z tramwaju konnego, na wielu przystankach nie można było wsiąść do wozów. Nie tylko tramwaj budził zainteresowanie, ale jego wyposażenie. Widok lamp elektrycznych nie należał do powszechnych w Krakowie. Choć niektóre bogatsze domy w mieście oraz Teatr im. Słowackiego posiadały małe elektrownie wytwarzające prąd na własne potrzeby i lampy elektryczne można było tam zobaczyć to na ulicach Krakowa w powszechnym użyciu stosowane były lampy gazowe.

Uruchomienie tramwaju elektrycznego wprowadziło Kraków do niewielkiego grona miast Austrii eksploatujących kolej elektryczną. Było nobilitacją miasta i dowodem jego szybkiego rozwoju kierowanego przez samorząd.
Załączniki
9d1ed5d0e5ef46342bfab44aa6182d26_d[1].jpg

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#70 Post autor: KZKGaPowicz » 16 kwie 2011, 14:02

GAZETA Krakowska pisze:Kraków otrzyma z Unii miliony na transport publiczny

Piotr Rąpalski
2011-04-14 18:31:32, aktualizacja: 2011-04-14 18:31:32

Projekt "Rozwój systemu zarządzania transportem publicznym w Krakowie" zostanie dofinansowany przez Unię Europejską. Na przedsięwzięcie warte około 46 mln złotych, miasto otrzyma 32 mln.

Zmiana tras MPK w Krakowie

Dzięki temu na przystankach pojawi się 200 dodatkowych tablic informacji pasażerskiej, a linia tramwajowe do Bronowic stanie się szybkim tramwajem.

Tablic, które wyświetlają informację na przystankach o tym za ile minut przyjedzie nasz tramwaj czy autobus jest na razie 46. Głównie w korytarzu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju i w ścisłym centrum. Wyświetlacze powiadamiają też stojących na przystankach pasażerów o ewentualnych zakłóceniach ruchu w mieście. Teraz takich tablic zostanie zamontowanych prawie cztery razy więcej.

Czytaj także: Sposób na MPK Kraków? Pasażerowie: mniej linii, ale więcej kursów

Dzięki unijnym pieniądzom rozszerzony zostanie także System Obszarowego Sterowania Ruchem na linię tramwajową prowadzącą od centrum miasta do Bronowic. Tym samym Kraków zyska trzecią linię
szybkiego tramwaju. Pierwsza od ponad dwóch lat łączy Kurdwanów z Krowodrzą Górką,
druga połączy rondo Grzegórzeckie z Małym Płaszowem (system ciągle jest wdrażany po nie tak dawnym uruchomieniu tego połączenia)

Projekt przewiduje też zaostrzenie kontroli wjazdu samochodów do strefy B. Na jej granicach pojawią się kamery, które będą fotografować tablice rejestracyjne pojazdów. (jedno z takich urządzeń działa już przy placu Wszystkich Świętych). Kierowcy, którzy wjadą do strefy bez uprawnień, na podstawie zdjęć karani będą mandatami. Na takiej samej zasadzie wprowadzony będzie też stały monitoring buspasów,
które często zamiast autobusów wykorzystują prywatne auta do skracania sobie drogi.
Źródło

GAZETA Krakowska pisze:Sposób na MPK Kraków? Pasażerowie: mniej linii, ale więcej kursów

Arkadiusz Maciejowski, Maria Mazurek
2011-04-11 08:17:48, aktualizacja: 2011-04-11 08:17:48

Wiemy, jakich zmian w komunikacji chcą krakowianie. Częstsze kursy tramwajów nr 50, 51, 14 i 5, zmiana rozkładów jazdy tak, aby autobusy nie jeździły w "stadach" oraz rozwój linii nocnych - te postulaty weźmie pod uwagę Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, który zapytał tysiące pasażerów, co chcieliby zmienić w komunikacji miejskiej.

Przez cały marzec trwały największe w historii Krakowa konsultacje społeczne. W ramach akcji, ZIKiT zapytał krakowian o ich ocenę funkcjonowania komunikacji zbiorowej w mieście oraz poprosił o własne sugestie. "Gazeta Krakowska" dotarła do blisko 8 tysięcy ankiet, na podstawie których opracowana ma zostać nowa siatka połączeń. Wynika z nich, że krakowianie mają wiele zastrzeżeń do miejskiego transportu.

Kursują zbyt rzadko
Ponad 50 proc. ankietowanych osób twierdzi że tramwaje i autobusy nie jeżdżą wystarczająco często. Pasażerowie przede wszystkim chcieliby więcej kursów tramwaju nr 50 w godzinach szczytu. To newralgiczna linia, która łączy wielkie osiedle Kurdwanów ze ścisłym centrum. - Linia ta powinna jeździć jak dawniej czyli co pięć minut - twierdzą pasażerowie. - Bardzo często w godzinach 16 - 17 nie udaje mi się wsiąść do "50" na ul. Starowiślnej, bo już jest tak załadowana - twierdzi Michał Dziąćko z Kurdwanowa.

Krakowianie chcieliby również częstszych kursów linii 5, 14 a w szczególności 51. - Linia ta stanowi jedno z głównych połączeń do Bieżanowa i Prokocimia, a ma kilkugodzinną przerwę w kursowaniu w ciągu dnia, nie jeździ w weekendy i jest zawieszana na wakacje - denerwują się pasażerowie. Według podróżnych w zamian za zwiększenie liczby kursów można zmniejszyć liczbę linii. Skrócona lub zawieszona mogłaby zostać np. linia 12, która często wozi tylko przypadkowych pasażerów.

Jeżdżą "w stadzie"
Według pasażerów jedną z największych bolączek komunikacyjnych miasta są także niezsynchronizowane rozkłady jazdy. - Z pętli "Kampus UJ" linie 114 i 194 jadą w odstępie dwóch minut, a potem trzeba czekać kwadrans, aby cokolwiek pojawiło się na przystanku! - zwraca uwagę pasażer. Podobny problem jest na innych osiedlach, np. na Azorach. - Autobusy linii 194 i 144 powinny jeździć w równych odstępach, a nie stadami! - postulują mieszkańcy. Nie lepiej jest w przypadku autobusów 103, 173, 139 i 208, które często wyruszają na trasę niemal o tych samych porach.

Parkujemy za miastem
... i dalej chcemy dojeżdżać komunikacją zbiorową.
- Nikt nie przesiądzie się z samochodu do tramwaju, jeśli nie powstaną parkingi typu "park&ride" przy pętlach, np. na Ruczaju czy Prokocimiu - zaznaczają ankietowani. Większość osób dojeżdżających z obrzeży miasta lub z okolicznych gmin w systemie park&ride widzi sposób na szybkie dotarcie do centrum i... rozwiązanie problemów z brakiem miejsc parkingowych. - Teraz znalezienie postoju w centrum graniczy z cudem, a poza tym opłaty za parkowanie są bardzo wysokie - zwracają uwagę mieszkańcy. Pasażerowie uważają, że byłoby szybciej, sprawniej i taniej, a w centrum zmniejszyłyby się korki. - Przy takim rozwiązaniu wjazd do centrum mógłby nawet być płatny - twierdzą.

Nocą komunikacja kuleje
Zdaniem krakowian zbyt słabo rozwinięta jest także komunikacja nocna, szczególnie w weekendy, gdy życie po zmierzchu rozkwita. Dojazd do wielu obszarów miasta po zachodzie słońca nadal jest bardzo utrudniony.

Ci, którzy wypełnili ankietę, wskazują na potrzebę uruchomienia linii m.in. w okolicy miasteczka studenckiego AGH czy al. Andersa. - W dzień dojeżdża tu 10 autobusów, a w nocy żaden - denerwują się pasażerowie. Poszkodowani czują się też m.in. mieszkańcy Tyńca.

Kolej na kolej
Dużo emocji wzbudza także kwestia kolei aglomeracyjnej. Wiele osób mieszkających na obrzeżach miasta twierdzi, że z chęcią przesiedliby się z aut do takich szybkich pociągów. Szczególnie wskazują na konieczność powstania połączenia między Dworcem Głównym a Skawiną, Niepołomicami, Batowicami i Mydlnikami. - Można wykorzystać istniejące tory za blokami przy ulicy Radzikowskiego - podpowiadają.

Za wysokie progi?
Krakowianie chcieliby również, aby na rozkładach jazdy zaznaczone były kursy tramwajów niskopodłogowych. - Byłoby to wielkie udogodnienie szczególnie dla osób starszych - postulują.
Źródło

Ciekawe, co mają powiedzieć pasażerowie w naszym regionie, jak niektóre linie tramwajowe jeżdżą co 30 minut i w dodatku 1x105Na.

GAZETA Krakowska pisze:Kraków: urzędnicy chcą droższych biletów MPK

Arkadiusz Maciejowski
2011-03-30 08:33:41, aktualizacja: 2011-03-30 10:16:00

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rezygnuje z pomysłu wycofania jednorazowych biletów komunikacji miejskiej. W zamian proponuje jednak jeszcze droższe niż w pierwszej propozycji bilety czasowe. Bilet 60-minutowy miałby kosztować aż 3 zł 60 gr.

Po krytyce, jaka spadła na urzędników, postanowili oni utrzymać bilety jednorazowe, ale kosztowałby on 2 zł 80 gr czyli 30 gr więcej niż obecnie. Jeszcze bardziej podrożeć miałby bardzo popularny wśród pasażerów bilet godzinny. Obecnie kosztuje on 3 zł 10 gr. Trzy tygodnie temu ZIKiT proponował wzrost jego ceny do 3 zł 40 gr. Teraz chce, aby podróżni płacili za niego aż 3 zł 60 gr ( 1 zł 80 gr za bilet ulgowy).

- Fajnie, że urzędnicy zrozumieli potrzebę pozostawienia biletów jednorazowych, ale szkoda, że od razu szukają dodatkowych pieniędzy w kieszeni podróżnych - komentuje radny Dominik Jaśkowiec.
Bilet 30-minutowy miałby kosztować tyle samo, co bilet jednorazowy. Do pasażera będzie należeć decyzja, która opcja jest dla niego korzystniejsza.

W nowej ofercie przygotowanej przez urzędników nie ma już też proponowanych wcześniej Biletów Ostatniej Szansy (BOS), dostępnych tylko u prowadzących pojazdy. Miały one kosztować 4 zł ! Kierowcy i motorniczy w swojej ofercie będą mieli tylko i wyłącznie bilety godzinne. - Co gorsza, w najnowszej ofercie urzędnicy rezygnują również z biletu rocznego dla rencistów, który kosztował zaledwie 40 zł - zaznacza radny miejski Dominik Jaśkowiec. ZIKiT proponuje również, aby zlikwidować ważną od poniedziałku do piątku wersję biletów okresowych. Zostanie tylko ta ważna cały tydzień.
ZIKIT zgłasza też pomysł podwyżki kary za jazdę bez biletu. Teraz wynosi ona 100 zł. Po zmianie gapowicz zapłacić miałby aż 150 zł.

Kolejną propozycję jeszcze wyższych cen biletów urzędnicy tłumaczą fatalnym stanem finansowania komunikacji miejskiej. Brakuje około 30 mln zł. - Wymaga to podjęcia od rządzących Krakowem natychmiastowych kroków - przyznaje rzecznik prasowy ZIKiT, Jacek Bartlewicz. - Do wyboru mamy albo zmodyfikować ceny biletów, albo niestety ograniczyć ofertę przewozową - dodaje. - Redukcja kursów komunikacji miejskiej już się rozpoczęła. Skrócone zostały trasy autobusów, np. linii 185 - twierdzi radny Jaśkowiec. Zaprezentowana przez ZIKiT propozycja prawdopodobnie za 2 tygodnie trafi pod obrady radnych.

Dla naszych czytelników uruchomiliśmy internetowy serwis, gdzie mogą zabrać głos na temat cen biletów: www.krakow.naszemiasto.pl/biletympk Piszcie!
Źródło
Załączniki
4da7211a073e4_k1.jpg
Krakowianie mają wiele zastrzeżeń do komunikacji miejskiej.jpg
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#71 Post autor: hanys76 » 12 maja 2011, 22:08

Dwa dni po zakończeniu wielkiego remontu torowiska na ul. Wielickiej i Limanowskiego szyna znów się wybrzuszyła. Południowa i Wschodnia część Krakowa ponownie została odcięta od ruchu tramwajowego. 400 tys. zł, które władze miasta włożyły w naprawę torów poszło na marne.
Więcej link Żenada jednym słowem , 400 tysięcy poszło w błoto.
w tym "sezonie" do wybrzuszeń dochodziło: 12 maja, 11 maja, 29 kwietnia, 21 kwietnia trzy razy, 20 kwietnia (ul. Basztowa), 18 kwietnia dwa razy, 4 kwietnia, 30 marca, 12 marca. Łącznie 12 razy.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#72 Post autor: rafalurbino18 » 13 maja 2011, 22:34

Wiem, że to nie jest żadne wytłumaczenie ale skoro w tym artykule napisano:
Zaskoczeni urzędnicy z zarządu infrastruktury stwierdzili, że szyna wygięła się w tym punkcie na ul. Limanowskiego, którego akurat nie zmodernizowali. - Podczas prac wybraliśmy tylko odcinki, na których najczęściej zdarzały się awarie - przyznaje Piotr Hamarnik z ZIKiT. - W tym miejscu wcześniej szyna się nie wybrzuszyła, dlatego tu nie prowadziliśmy prac - twierdzi.
... to 400 tysięcy, które wydano na remont niekoniecznie poszło w błoto. Jeśli jednak w dalszym ciągu dochodzić będzie tak często do wybrzuszeń w tym miejscu to albo ZIKiT będzie miało problem, albo firma, które to remontowała.

Z drugiej strony nazywanie 10 minutowego zatrzymania odcięciem od ruchu tramwajowego jest lekką przesadą :/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#73 Post autor: Penny » 18 maja 2011, 09:31

Rynek Kolejowy: 2011-05-18 pisze:Kraków: tramwaj na Ruczaj zagrożony?

Budowa nowych linii tramwajowych w Krakowie jest zagrożona. Chodzi o trasę na Ruczaj, linię łączącą ulice Lipską i Wielicką oraz przebudowę torowiska od ronda Mogilskiego do placu Centralnego. Takie informacje z miejskiego wydziału kontrolowania inwestycji otrzymali radni - donosi "Gazeta Krakowska".


W przekazanym radnym raporcie, w przypadku budowy tramwaju na Ruczaj, miasto sugeruje "z powodu zagrożeń", zmniejszenie zakresu prac do wykonania w 2011 roku. Nie wiadomo jednak, czy niebezpieczeństwa opóźnień dotyczą kwestii technicznych, czy finansowych. Zagrożenia, według raportu, dotyczą też linii Lipska-Wielicka, która w części biegnie po terenach PKP. Miastu nie udało się zabezpieczyć terenu pod budowę planem zagospodarowania przestrzennego i teraz potrzebuje decyzji marszałka województwa. Ta jest niezbędna, aby gmina mogła wystąpić o pozwolenie na budowę, ale w tym roku może już go nie uzyskać - pisze "Gazeta Krakowska".

Komplikuje się też przebudowa torów z ronda Mogilskiego do Nowej Huty. Według raportu, gmina zerwała umowę z projektantem inwestycji firmą MP Mosty. (Choć ZIKiT zapiera się, że do zerwania nie doszło). Przetarg na firmę, która zaprojektuje i wykona nowe tory odbędzie się w lipcu. Inwestycja, szacowana na ok. 200 mln zł, ma być skończona do połowy 2014 - przypomina "Gazeta Krakowska".
źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#74 Post autor: KZKGaPowicz » 23 maja 2011, 16:36

InfoTram pisze:Kraków: Białe linie oddzieliły tramwaje od samochodów w centrum miasta

Dobra wiadomość dla pasażerów, korzystających z komunikacji tramwajowej. Aby zapewnić im szybki i bezpieczny przejazd przez centrum miasta Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie zdecydowały się na wymalowanie ciągłych białych linii odgradzających torowisko od jezdni na wszystkich ulicach wokół I obwodnicy. Mimo, że pasy funkcjonują od niedawna, ich pozytywne skutki już zauważyli pasażerowie. Potwierdzają to kontrole przeprowadzone przez inspektorów MPK. Wynika z nich, że po pojawieniu się pasów oddzielających torowisko od jezdni poprawiła się płynność jazdy tramwajów kursujących wokół I obwodnicy.
- Bardzo często jeżdżę linią nr 1 z Salwatora do Nowej Huty. Niejeden raz zdarzyło mi się krótki odcinek drogi od ul. Dominikańskiej do Poczty Głównej jechać nawet kilkanaście minut. Wszystko przez to, że na torowisku w ul. Św. Gertrudy stały samochody i blokowały przejazd tramwajom –zauważa Tomek, mieszkaniec Krakowa.
Teraz dzięki wymalowanym liniom na wszystkich ulicach wzdłuż I obwodnicy do takich sytuacji nie powinno już dochodzić. Białe pasy zakazują bowiem kierowcom wjazdu na torowisko. Każdemu kierowcy, który zdecyduje się na złamanie tego zakazu grozi mandat i punkty karne.
- Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie, przede wszystkim ze względu na dużą liczbę przypadków blokowania tramwajów przez samochody osobowe. Chcemy, aby to właśnie tramwaje, którymi każdego dnia podróżują setki tysięcy krakowian i turystów miały priorytet w centrum miasta –wyjaśnia Jacek Bartlewicz, rzecznik ZIKiT.
Trudno także nie zauważyć, że wymalowanie białych linii wiąże się ze wzrostem bezpieczeństwa podróżujących. Brak wjeżdżających na torowisko samochodów, często wymuszających pierwszeństwo z pewnością będzie skutkował mniejszą liczbą przypadków, w których motorniczowie byli zmuszeni do gwałtowanego hamowania.
Tylko w tym roku na krakowskich ulicach nieprawidłowo zaparkowane samochody blokowały przejazd tramwajom już prawie 120 razy.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#75 Post autor: hanys76 » 14 lip 2011, 15:02

Kolejny dzień z wyskakującymi szynami w Krakowie.

11:18 - wybrzuszenie szyny na ul. Basztowej na kierunek Dworzec Główny
11:30 - wybrzuszenie szyny na ul. Basztowej na kierunek Teatr Bagatela.
Tramwaje kierowane na trasy objazdowe.
13:05 ul. Limanowskiego wybrzuszona szyna w kierunku Pl. Bohaterów Getta.
14:02 Basztowa LOT wybrzuszona szyna w kierunku Bagateli
14:40 Wybrzuszona szyna na ul. Wielickiej w kierunku Bieżanowa/Kurdwanowa
14:50 Wybrzuszenie szyny na wysokości Szkoły Muzycznej na ul. Basztowej w kierunku Bagateli

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... otege.html


Niezle jak na jeden dzień.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#76 Post autor: R_G » 17 lip 2011, 23:04

Nie wiem czy gdzieś to już było, ale jeśli nie to taki artykuł z 1999 roku :-)
http://pojazdy.moontech.pl/tramwaj-105n ... olejowych/
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#77 Post autor: Penny » 21 lip 2011, 13:00

Rynek Kolejowy, 2011-07-21 pisze:Co z remontami torowisk tramwajowych?

Jak podaje krakowska „Gazeta Wyborcza”, po serii wybrzuszeń torowisk na ulicach Basztowej, Limanowskiego i Na Zjeździe okazało się, że wieloletnie odkładanie remontów tych miejsc może doprowadzić do paraliżu miejskiej komunikacji. Na wymianę torów w ul. Basztowej i Limanowskiego potrzeba jednak ok. 20 mln zł. Takich pieniędzy w miejskiej kasie na razie nie ma.


Dlatego w tym roku będą miały miejsce jedynie tymczasowe naprawy. Przebudowa i kompleksowy remont nastąpi dopiero po 2012 roku. Jak mówi „Gazecie Wyborczej” wiceprezydent Krakowa, Tadeusz Trzmiel, zdecydowano się na rozwiązanie tańsze (montaż specjalnego urządzenia różnicującego). Roboty mają rozpocząć się już na początku sierpnia. W tym celu prezydent Jacek Majchrowski uruchomił specjalną rezerwę finansową. Prace będą prowadzone na torach między ulicą Na Zjeździe a cmentarzem przy Wielickiej.
źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#78 Post autor: KZKGaPowicz » 03 sie 2011, 21:12

InfoTram pisze:Kraków: Od 8 sierpnia naprawa torowiska w ul. Limanowskiego

W związku z prowadzonymi pracami na torowisku (wymiana płyt monolitycznych) w ul. Limanowskiego, od dnia 8 sierpnia 2011 r., na okres około 3 tygodni, będzie wyłączony ruch tramwajowy w ul. Wielickiej i Limanowskiego na odcinku od ul. Dworcowej do ul. Na Zjeździe. W związku z tym zmieni się kursowanie komunikacji zbiorowej w tym rejonie miasta. Zawieszone będą linie tramwajowe 3, 6, 7, 9, 51 oraz linia autobusowa 163. Trasy linii 13 i 50 zostaną zmienione oraz uruchomione zostaną zastępcze linie tramwajowe i autobusowe. Prowadzone prace nie będą miały wpływu na ruch samochodowy (prace realizowane będą w torowisku). Zawieszone zostaną linie:
tramwajowe 3, 6, 7, 9, 51 oraz linia autobusowa 163
Zmienione zostaną trasy linii tramwajowych 13 i 50
•Linia 13 –kursować będzie na trasie: Bronowice Małe –Karmelicka –Basztowa –Dworzec Gł. –Westerplatte –Poczta Gł. –św. Gertrudy –Krakowska –most Piłsudskiego –KORONA, powrót trasą okrężną: Limanowskiego –pl. Bohaterów Getta –most Powstańców Śl. –Starowiślna –Poczta Gł. –Westerplatte –Basztowa –Karmelicka –Bronowice Małe.
•Linia 50 –kursować będzie na trasie: Krowodrza Górka –Dworzec Gł. Tunel –Rondo Mogilskie –Rondo Grzegórzeckie –Grzegórzecka –Starowiślna –most Powstańców Śl. –Pl. BOHATERÓW GETTA –powrót trasą okrężną: Limanowskiego –most Piłsudskiego –Krakowska –Dietla –Grzegórzecka i dalej po stałej trasie do Krowodrzy Górki.
Uruchomione zostaną zastępcze linie tramwajowe i autobusowe:
•Linia tramwajowa 73 –kursować będzie na trasie: Dworcowa –Wielicka –Teligi –Ćwiklińskiej –Bieżanów Nowy.
•Linia tramwajowa 74 –kursować będzie na trasie: Dworcowa –Wielicka –Nowosądecka –Witosa –Kurdwanów.
•Linia tramwajowa 71 –kursować będzie na trasie: Dworzec Towarowy –Tunel –Rondo Mogilskie –Rondo Grzegórzeckie –Grzegórzecka –Dietla –Krakowska –Korona –Limanowskiego –PL. BOH. GETTA - Starowiślna –Grzegórzecka –Rondo Mogilskie –Tunel –Dworzec Towarowy. Linia kursować będzie w szczycie przewozowym od godz. 5:00 do 9:00 i od 14:00 do 18:00
•Linia tramwajowa 76 –kursować będzie na trasie: Salwator –Zwierzyniecka –Pl. Wszystkich Świętych –św. Gertrudy –Stradomska - Krakowska –Korona - Limanowskiego –Pl. Boh. Getta –Starowiślna –Westerplatte –Basztowa –Długa –Dworzec Towarowy.
•Linia tramwajowa 79 –kursować będzie na trasie: Mistrzejowice –Rondo Czyżyńskie - Wieczysta –Rondo Mogilskie –Rondo Grzegórzeckie –Dietla –Starowiślna –Pl. Boh. Getta –Limanowskiego –Korona –Krakowska –św. Gertrudy –Pl. Wszystkich Świętych –Straszewskiego –Dunajewskiego –Długa –Krowodrza Górka.
•Linia autobusowa 750 - kursować będzie na trasie: Plac Bohaterów Getta –Na Zjeździe –Wielicka –Dworcowa –Dworzec Płaszów. Linia zatrzymywać się będzie na wszystkich przystankach na trasie przejazdu oraz przy cmentarzu Podgórskim.
•Linia autobusowa 774 –kursować będzie na trasie: Kombinat –al. Solidarności –Plac Centralny –Rondo Czyżyńskie –Nowohucka –Powstańców Wielkopolskich –Wielicka Dworcowa –Dworzec Płaszów.
Na czas remontu przystanki pn. „Powstańców Wielkopolskich' dla linii autobusowych zlokalizowane na wydzielonych pasach autobusowo –tramwajowych na ul. Wielickiej zostają przeniesione dla linii jadących w kierunku ul. Dworcowej do istniejącej zatoki autobusowej (tak jak dla linii 174), a dla linii jadących w kierunku ul. Na Zjeździe na pas włączenia. Autobusy linii 174 i 774 zatrzymują się na przystanku 'Cmentarz Podgórski'
Zasady zachowania biletów okresowych: zgodnie z obowiązującą uchwałą taryfową bilety okresowe wykupione na linie 3, 6, 7, 9, 13, 50, 51 i 163 zachowują ważność na trasach stałych i zmienionych oraz w liniach zastępczych 71, 73, 74, 76, 79, 750 i 774.
Bilety jednoprzejazdowe:
1) dotyczy linii czasowych (zastępczych) nr 71, 73, 74, 76, 79, 750 i 774. W przypadku korzystania z przejazdu łączonego (linia podstawowa –linia zastępcza) bilet jednoprzejazdowy skasowany w jednym z pojazdów tych linii, zachowuje ważność przez 1,5 godziny od chwili skasowania w pojeździe drugiej linii jak również w pojazdach, których trasa pokrywa się z trasą linii zastępczej;
2) dla pozostałych linii –bilety jednoprzejazdowe nie zachowują ważności przy przesiadkach.
Źródło
InfoTram pisze:Kraków: Nowe bombardiery przyjadą z poślizgiem

Kraków kupuje najdłuższe w Polsce niskopodłogowe tramwaje. Jeszcze z ubiegłorocznych zapowiedzi wynikało, że być może pierwsze wagony pojawią się w tym roku, a najpóźniej w marcu 2012. Jak się dowiedział Dziennik Polski - z powodu... ubiegłorocznej powodzi będzie jednak poślizg. Rok temu podpisana została umowa przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne na dostawę 24 niskopodłogowych tramwajów. Dostarczyć je ma konsorcjum firm Bombardier Transportation i Vossloh Kiepe, a kosztować będą około 210 milionów złotych, przy czym połowę stanowić będzie unijna dotacja. Według wstępnych zapowiedzi - pierwsze tramwaje z tej dostawy pojawić się miały na ulicach Krakowa już pod koniec 2011 roku, a najpóźniej w marcu 2012 roku, czyli w 20 miesięcy po podpisaniu umowy. Pierwszy termin był właściwie 'życzeniowy', ale ten dokładnie wynikający z umowy (marcowy) także nie zostanie dotrzymany.
- Wszystkiemu winna jest ubiegłoroczna powódź - mówi Zbigniew Palenica, wiceprezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Zalane zostały wtedy zakłady Bombardiera w Bautzen w Niemczech; woda sięgała 1,5 - 2 metrów i szkody okazały się większe niż sądzono. Zniszczeniu uległy m.in. delikatne urządzenia optyczne, elektroniczne itp. i zakład trzeba było wyposażyć od nowa. Umowa przewiduje wystąpienie 'siły wyższej', a to co się stało można było do tego zaliczyć.
Z tego powodu, jak wynika z ostatnich ustaleń między MPK a producentem wagonów, pierwszy pojazd pojawi się najwcześniej w maju przyszłego roku. Z kolei ostatni - i tu się na razie nic nie zmieniło - wyjedzie na krakowskie ulice w pierwszym kwartale 2013 roku. Dotychczas MPK zapłaciło za nie 70 mln zł zaliczki.
Nowe tramwaje będą miały 32 metry i 36 centymetrów długości - będą najdłuższe nie tylko w Krakowie ale i w Polsce - mają o sześć metrów więcej niż bombardiery, które już od 12 lat jeżdżą po naszym mieście (przejechały już w sumie 21 mln km). Będą niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację i mają jednorazowo pomieścić do 230 osób. Przewidziano w nich 7 drzwi, w tym pięć podwójnych. Wagony będą wyposażone w cztery wózki jezdne co spowoduje mniejszy nacisk na jedną oś i przełoży się na mniejsze zużycie torowisk oraz mniejszy hałas i drgania, co jest szczególnie ważne dla tramwajów przejeżdżających przez historyczne części Krakowa. Polska norma dopuszcza 10 ton nacisku na jedną oś, a w nowych tramwajach będzie osiem ton; to spora różnica dla torowiska.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#79 Post autor: Adams » 10 wrz 2011, 21:52

Krakowskie MPK rozpisało przetarg na modernizacje trzech wagonów 105Na w jedną niskopodłogową całość o serii 405N - kr. :mryellow:

Oto szczegóły: http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... rzech.html

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#80 Post autor: Kuba » 11 wrz 2011, 11:13

A to już dawno ... wygrał Protram.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#81 Post autor: Adams » 13 wrz 2011, 13:05

Ja wprost nie mogę się doczekać, kiedy to cudo wyjedzie na krakowskie ulice :lol:

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#82 Post autor: Penny » 16 wrz 2011, 08:59

Rynek Kolejowy, 2011-09-15 pisze:Tramwaj na Ruczaj jeszcze w tym roku?

Mieszkańcy południowo-zachodniej części Krakowa mają już dosyć utrudnień komunikacyjnych związanych z budową szybkiego tramwaju na Ruczaj. Inwestor przekonuje, że możliwe jest jeszcze w tym roku udostępnienie pierwszego odcinka budowanej linii – informuje "Gazeta Krakowska".


Marcin Wiśniewski, z Grupy ZUE, przekonuje, że oddanie części inwestycji jest możliwe jeszcze w tym roku. Tramwaje miałyby pojechać od ulicy Brożka do Gronostajowej natomiast od 9 października dla kierowców zostanie otwarty fragment ulicy Grota-Roweckiego. W tym celu trzeba by wydać dodatkowe 150 tys. złotych na budowę rozjazdu - czytamy w "Gazecie Krakowskiej".
źródło

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2007, 17:39
Lokalizacja: Kraków

#83 Post autor: Coffee » 17 wrz 2011, 21:30

Penny pisze:Tramwaj na Ruczaj jeszcze w tym roku?
Prawdopodobnie jednak nie pojedziemy w tym roku tramwajem do Ruczaju. Z powodów finansowych i czasowych, wystąpiły opóźnienia w pracach. Może się okazać, iż nie będzie linii tymczasowej, tylko od razu oddadzą całość inwestycji.
Obrazek

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#84 Post autor: Adams » 18 wrz 2011, 09:25

Witajcie.
Będąc na dniach otwartych Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, otrzymałem informacje o możliwości wynajęcia zabytkowego tramwaju serii 102N na wycieczkę wokół Krakowa. Pomyślałem że taki tramwaj można by było wynająć na ok. 10 godzin i przejechać nim przez cały Kraków, z licznymi dłuższymi postajami na ciekawych pętlach, min Salwator (przejście na Kopiec Kościuszki), Kopiec Wandy, Kurdwanów (pętla KST umieszczona na wiadukcie), Dajwór (w pobliżu Kazimierz i Muzeum Inżynierii Miejskiej).
Wstępnym terminem takiego przejazdu byłby długi weekend (11,12 lub 13 listopada). Chciałbym poznać Waszą opinię, co sądzicie o organizacji takowej imprezy. Nie muszę chyba dodawać że im więcej chętnych na taki przejazd, tym koszt imprezy będzie niższy. ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#85 Post autor: Penny » 19 wrz 2011, 17:34

Rynek Kolejowy, 2011-09-19 pisze:Tramwaje najlepiej prowadzą kobiety

Tegoroczną rywalizację motorniczych w rozegranym 16 września w Krakowie konkursie „Bezpieczna jazda komunikacją miejską” zdominowały kobiety - zdobyły dwa pierwsze miejsca. Drużynowe zmagania wygrała grupa MPK Poznań.


Imprezę zorganizowało krakowskie MPK, które zaprosiło do udziału również drużynę z Poznania. Najlepszą okazała się Agnieszka Błońska motornicza pracująca w zajezdni Nowa Huta (Agnieszka Błońska w konkursie zwyciężyła także w 2009 roku). Tuż za nią uplasowała się Paulina Makowska z poznańskiego MPK, które to przedsiębiorstwo zostało zaproszone do udziału w konkursie. Trzecie miejsce zajął Piotr Chmielarski z zajezdni tramwajowej w Podgórzu.

Aby zwyciężyć w konkursie trzeba było poradzić sobie najpierw z testem z przepisów ruchu drogowego, a następnie z trzema praktycznymi zadaniami. Pierwszym z nich było precyzyjne zatrzymanie się tramwajem w dokładnie wyznaczonym miejscu. Następnie trzeba było rozpędzić wagon do 25 km/h z zasłoniętym prędkościomierzem oraz dojechać jak najbliżej przeszkody ustawionej na torze. Aby zwyciężyć wszystkie zadania trzeba było wykonać nie tylko precyzyjnie, ale i jak najszybciej. Grupa MPK Poznań wygrała drużynowe zmagania motorniczych. W rozgrywkach brały udział cztery drużyny. W skład każdej wchodziła jedna kobieta i czterech mężczyzn.

Oprócz motorniczych rywalizowali także elektromechanicy, którzy na co dzień naprawiają tramwaje. Najlepszym okazał się Robert Wicherek ze Stacji Tramwajowej Podgórze.

- Tegoroczny konkurs jest elementem akcji „Wybierz bezpieczne przejście”, jaką w tym roku prowadziło MPK SA w Krakowie. W ramach tej akcji apelowaliśmy o ostrożność i przestrzeganie przepisów pieszych oraz kierowców samochodów osobowych. Konkurs zorganizowany dla kierowców i motorniczych to przykład wewnętrznej kampanii jaką cały czas prowadzi MPK wśród prowadzących. Także do nich apelujemy o bezpieczną i rozważną jazdę. Konkurs ma na celu m.in. sprawdzenie umiejętności krakowskich prowadzących oraz wyróżnienie tych, którzy są najlepsi - podsumowuje MPK Kraków.
źródło
Rynek Kolejowy, 2011-09-21 pisze: Kraków: Czasowe skrócenie linii tramwajowych w ten weekend

Krakowscy tramwajarze planują na najbliższy weekend prace remontowe. W związku z tym trasy trzech linii tramwajowych zostaną skrócone.


24 września przeprowadzona ma być modernizacja zwrotnicy rozjazdowej na pętli Bieżanów Nowy. Z tego powodu na odcinku Prokocim – Teligi – Ćwiklińskiej – Bieżanów Nowy ruch tramwajów zostanie wyłączony. Tramwaje nr 3, 9 i 13 dojadą tylko do pętli Prokocim. Tramwaje pojadą jednak zgodnie z aktualnym rozkładem jazdy.

W czasie prowadzenia prac, kursował będzie zastępczy autobus nr 703. Pojedzie on z Bieżanowa Nowego ulicami: Ćwiklińskiej, Teligi, Wielicką oraz Bieżanowską. Przystanek końcowy Bieżanów Nowy będzie na ul. Ćwiklińskiej.
źródło
Gazeta Krakowska, 2011-09-23 pisze:Zapalił się tramwaj

W piątek po godz. 13 na ulicy Grzegórzeckiej zapalił się tramwaj linii 1, jadący w kierunku ronda Grzegórzeckiego.


Tramwaje jeżdżące tą trasą zostały skierowane do ronda Grzegórzeckiego i przez ulicę Pawią.
źródło

Starałem się odszukać co się zapaliło i z jakim efektem końcowym - czy są jakieś ofiary, czy kasacja wagonu, itd. Ale brak info :-(
Załączniki
fot. MPK Kraków
fot. MPK Kraków

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#86 Post autor: KZKGaPowicz » 28 wrz 2011, 19:53

InfoTram pisze:Kraków: Pasażerowie MPK narzekają na hałas

Krakowianie jadący tramwajem np. przez Wielicką, al. Pokoju czy al. Jana Pawła II nie słyszą własnych myśli. Hałas byłby mniejszy, gdyby służby miejskie częściej szlifowały torowisko. Robią to jednak nie częściej niż raz do roku. Tymczasem w Warszawie nawet kilka razy w miesiącu.
Zdaniem krakowskich urzędników, szlifowanie torowisk odbywa się w Krakowie 'w miarę potrzeb'. Eksperci nie mają jednak wątpliwości, że to zdecydowanie za rzadko, ponieważ już na pierwszy rzut oka widać, że szyny są w fatalnym stanie. Według profesora Jerzego Pacyny z Wydziału Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Akademii Górniczo-Hutniczej szlifowanie torów jest niezbędne.
W Polsce stosuje się bowiem tzw. szyny o strukturze perlitycznej, bardzo wytrzymałe, ale również odporne na ścieranie. Kiedy na tych szynach powstają drobne wady i wgłębienia, bez szlifowania powiększają się, doprowadzając do tego, że szyna pęka. - Dlatego wszelkie defekty trzeba zeszlifować, kiedy są małe - podkreśla prof. Jerzy Pacyna.
Wiedzą o tym również urzędnicy w innych miastach, np. w Gdańsku. - Szlifowanie powoduje, że zarówno tory, jak i jeżdżący po nich tabor, dłużej pozostaje w dobrym stanie technicznym. Jazdę wagonu po niewyszlifowanej szynie, można bowiem porównać do jazdy autem po nawierzchni brukowej - zauważa Vassilios Prombonas, kierownik działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Jakość miejskich torowisk jest bardzo słaba, a ich obciążenie duże - dodaje profesor Pacyna.
Mieszkańcy Krakowa zwracają uwagę, że szyny są w kiepskim stanie między innymi na odcinkach torowisk znajdujących się przy ulicach: Wielickiej, Karmelickiej, al. Jana Pawła II czy Balickiej-Bronowickiej (przy wiadukcie nad ul. Armii Krajowej).
- Przy zjeździe z wiaduktu z ul. Balickiej tramwaj strasznie się tłucze. I trzęsie nim niemiłosiernie. Może takie szlifowanie mogłoby pomóc - zauważa Małgorzata Klonowska, pasażerka i miłośniczka komunikacji miejskiej.
Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu twierdzą, że szyny są w Krakowie regularnie szlifowane. - Tylko w ostatnim czasie robiliśmy to na odcinkach ul. Królewskiej, Limanowskiego, Solidarności, Jana Pawła, Starowiślnej czy Kościuszki - wylicza Jacek Bartlewicz z ZIKiT.
Jak często są szlifowane krakowskie torowiska? - W miarę potrzeb, w ramach naszych zadań konserwatorskich związanych z utrzymywaniem torowisk - odpowiada Jacek Bartlewicz. - Ale nie częściej niż raz do roku - dodaje.
Tymczasem w spółce Tramwaje Warszawskie przyznają, że w stolicy nawet na odcinkach, na których panuje umiarkowany ruch tramwajów, szyny są szlifowane kilka razy w miesiącu.
- Na przykład odcinek od pl. Bankowego do ul. Jana Pawła II w tym miesiącu był już szlifowany kilka razy - mówi Michał Powałka, rzecznik warszawskiej spółki.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#87 Post autor: Penny » 07 paź 2011, 19:32

Rynek Kolejowy, 2011-10-07 pisze:Będą zmiany w komunikacji

W czwartek (6 października br.) naukowcy ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej zaprezentowali wyniki półrocznych prac nad nowym modelem sieci komunikacji miejskiej w Krakowie, który tworzą na zlecenie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.


Po przeprowadzeniu kompleksowych badań ruchu i wzięciu pod uwagę ograniczeń taborowych oraz infrastrukturalnych w Krakowie SITK zaproponował cztery warianty remarszrutyzacji, na których będą prowadzone dalsze prace i konsultacje z Radami Dzielnic, aż do wyłonienia tego najodpowiedniejszego.

Wariant numer 1 (interwał 6/12) zakłada 17 linii tramwajowych, w tym 8 linii głównych kursujących co 6 minut i 9 linii wspomagających kursujących co 12 minut. Ponadto 63 linie autobusowe, w tym 8 linii magistralnych kursujących co 6 minut, 17 linii wspomagających kursujących co 12 minut. Pozostałe linie autobusowe kursować mają z różną częstotliwością.

Wariant numer 2 (interwał 7,5/15) zakłada: 19 linii tramwajowych, w tym 10 linii głównych kursujących co 7-8 minut i 9 linii wspomagających kursujących co 15 minut, 72 linie autobusowe, w tym 9 linii magistralnych kursujących co 7-8 minut, 25 linii wspomagających kursujących co 15 minut. Pozostałe linie będą kursować w różnych odstępach czasu.

Wariant numer 3 (interwał 10/20) zakłada: 25 linii tramwajowych, w tym 15 linii głównych kursujących co 10 minut i 10 linii wspomagających kursujących co 20 minut, 69 linii autobusowych, w tym 17 linii magistralnych kursujących co 10 minut i 23 linie wspomagające kursujące co 20 minut, oraz pozostałe linie kursujące w różnych odstępach czasu.

Wariant numer 4 (interwał 10) zakłada: 21 linii tramwajowych kursujących co 10 minut, 68 linii autobusowych, w tym 18 linii głównych kursujących co 10 minut i 22 linie wspomagające kursujące co 15 minut. Pozostałe linie mają kursować w różnych odstępach czasu.

Każdy z przyjętych wariantów zakłada wycofanie autobusów z rejonu I obwodnicy, oparcie szkieletu komunikacji (tam, gdzie to możliwe) o tramwaje oraz zminimalizowanie odcinków, na których autobus dubluje tramwaj. Z obliczeń ekspertów wynika, że każdy z wariantów pozwala oszczędzić pasażerom średnio minutę w trakcie podróży.
źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#88 Post autor: KZKGaPowicz » 03 lis 2011, 09:29

GAZETA Krakowska pisze:Kraków: MPK testuje tablice już prawie rok

Arkadiusz Maciejowski
2011-11-02 11:02:49, aktualizacja: 2011-11-02 11:13:39

Pierwszy tramwaj do Małego Płaszowa ruszył niemal rok temu. Mimo wielu obietnic MPK do dziś na trasie nowego torowiska od ul. Nowohuckiej do pętli przy ul. Golikówka nie działa jednak żadna z 12 tablic elektronicznych wyświetlających rozkłady jazdy. Pasażerowie nie kryją zdenerwowania, że miasto wydało pieniądze (prawie 500 tys. zł) na buble, które przez tyle czasu są bezużyteczne.

Podróżni jeżdżący liniami tramwajowymi nr 11 i 20 muszą więc nadal cały czas korzystać z tradycyjnego, papierowego rozkładu, wywieszonego w gablotach na przystankach. Na nowoczesnych tablicach, zamiast rozkładu, prezentowany jest bowiem tylko napis "test serwisu".

Dlaczego do dziś nie udało się uruchomić tablic? - Bo niestety okazało się, że zakupione - zgodnie ze specyfikacją przetargu - tablice firmy Solari Udine bardzo trudno podpiąć do działającego już w Krakowie obszarowego systemu sterowania ruchem, który stworzyła inna firma, konkretnie Simens - tłumaczy Marek Gancarczyk, rzecznik MPK.

Przewoźnik musiał więc za kilkadziesiąt tysięcy złotych pozyskać dodatkowe oprogramowanie, które potrzebne jest do włączenia urządzeń. - Teraz cały czas trwają testy tego programu - wyjaśnia Gancarczyk.

Sęk jednak w tym, że jeszcze w sierpniu tego roku Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK, obiecywał, że najpóźniej we wrześniu nowe oprogramowanie będzie gotowe.

Jak zapewniają jednak w MPK, prace przy uruchamianiu tablic tym razem rzeczywiście dobiegają końca. - Jest to kwestia najwyżej kilku tygodni, więc na pewno do końca 2011 roku podróżni będą mogli korzystać już z elektronicznego rozkładu - obiecuje Gancarczyk.
Źródło
Załączniki
Zamiast rozkładu tablice pokazują pasażerom test systemu.jpg
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#89 Post autor: hanys76 » 07 lis 2011, 13:50

Krakowskie mpk testuje, nowy pantograf otk2 na wagonie 105na
Ciekawie ten trójskład, wygląda z tym patykiem.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2007, 17:39
Lokalizacja: Kraków

#90 Post autor: Coffee » 08 lis 2011, 10:35

Już wcześniej był podobny pantograf testowany. Ten posiada również możliwość automatycznego podnoszenia/opuszczania się.
Obrazek

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#91 Post autor: Adams » 12 lis 2011, 15:45

KZKGaPowicz pisze:
GAZETA Krakowska pisze:Kraków: MPK testuje tablice już prawie rok

Arkadiusz Maciejowski
2011-11-02 11:02:49, aktualizacja: 2011-11-02 11:13:39

Pierwszy tramwaj do Małego Płaszowa ruszył niemal rok temu. Mimo wielu obietnic MPK do dziś na trasie nowego torowiska od ul. Nowohuckiej do pętli przy ul. Golikówka nie działa jednak żadna z 12 tablic elektronicznych wyświetlających rozkłady jazdy. Pasażerowie nie kryją zdenerwowania, że miasto wydało pieniądze (prawie 500 tys. zł) na buble, które przez tyle czasu są bezużyteczne.
W czwartek na całym odcinku od Ronda Grzegórzeckiego do pętli Mały Płaszów tablice świetlne zostały zdemontowane.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2007, 17:39
Lokalizacja: Kraków

#92 Post autor: Coffee » 15 lis 2011, 22:17

W czwartek na całym odcinku od Ronda Grzegórzeckiego do pętli Mały Płaszów tablice świetlne zostały zdemontowane.
A ja pamiętam, jak ZIKiT obiecywał, że w pół roku się uwinie :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#93 Post autor: Adams » 16 lis 2011, 09:13

Coffee, to jest cała "gospodarność" krakowskiego ZIKiTu. Tną linie z powodu braku kasy, a stawiają tablice świetlne które przez ponad pół roku były bezużyteczne, po to żeby je zdemontować. Niestety, ale na temat bezsensownych działań ZIKiT można by było książkę napisać. Możecie się ze mną zgodzić lub nie, ale z czystym sumieniem mogę stwierdzić że w organizacji komunikacji KZK GOP sobie o wiele lepiej radzi niż ZIKiT, mimo że ma do obsługi dużą aglomeracje.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2007, 17:39
Lokalizacja: Kraków

#94 Post autor: Coffee » 16 lis 2011, 10:16

Ale pewnie, że się zgadzam... Ba! Dodam, iż KZK potrafiło sobie poradzić z integracją taryfową, czego ZIKiT nie może "udźwignąć".
Obrazek

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#95 Post autor: Adams » 16 lis 2011, 21:08

Krakowski ZIKiT dobrze potrafi tylko ciąć rozkłady, likwidować linie i skracać trasy MPK.
Na stronie KMK pojawił się projekt remarszutyzacji krakowskich linii tramwajowych i autobusowych.

Szczegóły: http://www.kmk.krakow.pl/

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#96 Post autor: martin » 17 lis 2011, 20:23

Krakow daje zbudowac mega 105 a la Protram = 405Na-Kr, z trzech wagonow ma powstac jeden, 40 metrowy i czesciowo niskopodlogowy, ciekawy pomysl :-D
Slyszal ktos cos o tym?

http://nielubianytv.cba.pl/index.php?op ... 1&Itemid=2
Załączniki
Tak ma to wygladac.
Tak ma to wygladac.
krakow__tram405.jpg (9.34 KiB) Przejrzano 6839 razy
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#97 Post autor: KZKGaPowicz » 17 lis 2011, 21:15

martin2601 pisze:Krakow daje zbudowac mega 105 a la Protram = 405Na-Kr, z trzech wagonow ma powstac jeden, 40 metrowy i czesciowo niskopodlogowy, ciekawy pomysl :-D
Slyszal ktos cos o tym?

http://nielubianytv.cba.pl/index.php?op ... 1&Itemid=2
Było już o tym pisane, nawet przetarg MPK ogłosiło.

Edycja, dnia 18.11.2011:
InfoTram pisze:Kraków: Fala wykolejeń na placu Centralnym

Trzy razy doszło wczoraj rano do wykolejenia tramwajów w rejonie placu Centralnego. Być może wiąże się to z wcześniejszymi pracami na torowisku w rejonie rozjazdu - pisze Dziennik Polski.
Problem zaczął się w miniony wtorek. O godz. 5.20 wykoleił się wtedy tramwaj linii 20 jadący (z zajezdni) od strony al. Solidarności, przez pl. Centralny, w kierunku al. Jana Pawła II. Doszło do tego u zbiegu z al. Andersa, gdy wagon skręcał w lewo. Wczoraj rano doszło już do fali wykolejeń i to w tym samym miejscu. O godz. 5.40 z szyn znów wypadł tramwaj nr 20, a przerwa w ruchu trwała 35 minut. Do następnego wykolejenia doszło o godz. 7.35, dotyczyło ono tramwaju linii 22. Ruch w tym miejscu przywrócono około godz. 8. Niestety, o godz. 10.25 nastąpiło kolejne takie zdarzenie. Stawianie na tory tramwaju nr 22 trwało pół godziny. - W żadnym z tych przypadków nikt nie doznał obrażeń, natomiast za każdym razem inne tramwaje musiały być kierowane na trasy objazdowe - powiedział Marek Gancarczyk, rzecznik MPK.
Z wstępnych informacji wynika, że to nie wina pojazdów, gdyż z torów wypadały różne typy wagonów. Wszystko wskazuje na torowisko, w tym na krzyżaki. - To jest rozjazd, przez który nie można jechać szybciej niż 10 kilometrów na godzinę i motorniczy tego się trzymali. Było to już mocno wyjeżdżone, więc zniszczone miejsce kilka dni temu napawano, czyli pogrubiano tam szyny - przed tym, nim doszło do pierwszego wykolejenia - mówi przedstawiciel MPK. Wszystkie zdarzenia zostały zgłoszone do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
- Nasi inspektorzy, wraz z przedstawicielami firmy zajmującej się utrzymaniem torowisk, pojechali na miejsce, by ustalić, co mogło być przyczyną tych wykolejeń. Chcemy jak najszybciej wyeliminować możliwość takich zdarzeń - powiedział Piotr Hamarnik z ZIKiT.
Od początku roku na krakowskich torowiskach odnotowano 37 przypadków wykolejeń tramwajów - w samym listopadzie sześć, w tym cztery właśnie na placu Centralnym. Duża część torowisk w Krakowie jest w złym stanie i nawet na prostych odcinkach (np. na ulicy Podwale i Straszewskiego) zalecane są minimalne prędkości. Do 10 km trzeba zwalniać na rozjazdach, zwrotnicach itp.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2007, 17:39
Lokalizacja: Kraków

#98 Post autor: Coffee » 23 lis 2011, 11:14

KZKGaPowicz pisze:Było już o tym pisane, nawet przetarg MPK ogłosiło.
Wagon ma za niecałe 37 dni dotrzeć go do Krakowa. :P
InfoTram pisze:Kraków: Fala wykolejeń na placu Centralnym
Ta zwrotnica (wraz z krzyżakami) dawno o sobie znać nie dawała. Ale to jest właśnie efekt dłubania ZUE w torowisku, które powinno być już dawno wymienione...
Ostatnio zmieniony 23 lis 2011, 11:46 przez Coffee, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#99 Post autor: KZKGaPowicz » 27 lis 2011, 14:03

Będąc w sierpniu w Krakowie miałem niewątpliwą przyjemność skorzystania z usług MPK, a dokładniej z komunikacji tramwajowej. Tramwaje kursowały często ("8" co 15 min. wtedy jeszcze, ale razem z innymi liniami częstotliwość bardzo dobra) i punktualnie. Nie wiem czy we wszystkich starszych tramwajach też, ale w Bombardierach I i II generacji (takim jechałem do Łagiewnik) przy odjeździe z przystanku zapowiadany był następny przystanek, a przed dojazdem do niego nazwa przystanku i w niektórych przypadkach "możliwość przesiadki na inne linie tramwajowe" lub "możliwość przesiadki na inne linie autobusowe" albo "możliwość przesiadki na inne linie tramwajowe i autobusowe". Gdzie tam u nas coś takiego :cry:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2007, 17:39
Lokalizacja: Kraków

#100 Post autor: Coffee » 28 lis 2011, 01:12

KZKGaPowicz pisze: Nie wiem czy we wszystkich starszych tramwajach też
W wiedeńczykach, GT8S, EU8N i N8S też masz zapowiadanie głosowe.
KZKGaPowicz pisze:Tramwaje kursowały często ("8" co 15 min. wtedy jeszcze, ale razem z innymi liniami częstotliwość bardzo dobra) i punktualnie.
Jeżeli już, to co 20 minut. W weekendy jest cacy. W tygodniu jest masakra...
Ostatnio zmieniony 28 lis 2011, 05:49 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości