Wieści z Poznania

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Wieści z Poznania

#1 Post autor: Peter » 12 lip 2007, 20:46

Już wkrótce ruszy wreszcie tramwaj na Rataje :arrow: Link
Na uwagę zasługuje technologia budowy torowiska. :wink:
Bimba na Rataje w sierpniu

Potwierdziły się informacje portalu tuTej.pl. Nowa linia tramwajowa, biegnąca przez most św. Rocha na Rataje, zostanie uruchomiona w sierpniu, a nie jak wcześniej planowano 1 września. Przez most pojadą bimby nr 5, 13 i 16. Według obliczeń ekspertów podróż z Rataj do centrum miasta potrwa 10 minut.


Poznaniacy będą mogli skorzystać z nowej linii tramwajowej nie we wrześniu, ale już w sierpniu! Początkowo uruchomienie trasy na Rataje planowano na 1 września. Drogowcom i budowlańcom uda się jednak ukończyć budowę przed czasem. Pisaliśmy o tym dwa tygodnie temu w artykule Tramwaj miesiąc szybciej.

Informacje portalu tuTej.pl potwierdziły się. Długo oczekiwana przez mieszkańców Poznania inwestycja jest już właściwie na ukończeniu. Budowa ostatniego odcinka torowiska łączącego Rataje z centrum miasta zakńczy się jeszcze w lipcu. Przez pierwsze dwa tygodnie sierpnia nowa trasa tramwajowa będzie przechodziła testy.

14 sierpnia torowisko prowadzące z Rataj przez Most Rocha do centrum Poznania będzie oddane do użytku. - Uroczyste otwarcie trasy tramwajpwej na Rataje odbędzie się prawdopodobnie w sobotę 18 sierpnia. Połączymy je z paradą tramwajów. Chcemy, żeby nowa trasa w sposób pozytywny wpisała się w świadomość mieszkańców Poznania - mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK w Poznaniu.

Nową trasą na Rataje pojadą bimby nr 5, 13 i 16. Według szacunków ekspertów czas przejazdu z Rataj do centrum miasta zostanie skrócony o 25 proc. i zajmie około 10 minut. Nowa trasa tramwajowa będzie przebiegała ulicą Jana Pawła II, Kórnicką, przez Most Rocha, ul. Mostową, Dowbora-Muśnickiego, przez Plac Bernardyński do Podgórnej. W przyszłości tramwajem dojedziemy też na Franowo. Na razie pomysł wydłużenia linii tramwajowej na południe miasta jest tylko w fazie projektu. - Trwają pracę nad stworzeniem dokładnego projektu, który zakłada wydłużenie torowiska na Franowo i wybudowanie tam zajezdni - mówi Jan Firlik, dyrektor pionu przewozów tramwajowych poznańskiego MPK. Kiedy ta inwestycja zostanie zrealizowana? - Nie wiadomo.

Otwarcie nowej linii tramwajowej na Rataje wiąże się ze zmianą organizacji ruchu w centrum miasta. Zamknięta dla ruchu kołowego będzie ulica Podgórna (na odcinku od ulicy Szkolnej do Garbar) i Dowbora-Muśnickiego. Zamknięte zostaną także wyloty ulic Wrocławskiej oraz Zielonej w Podgórną. Na plac Kolegiacki dojedziemy od ulicy Długiej przez Plac Bernardyński i ulicę za Bramką. Ulica Długa na odcinku pomiędzy ul. Strzelecką i Garbarami będzie dwukierunkowa.

Tramwaje nr 5, 13 i 16 nadal będą dojeżdżały na swoje obecne pętle. Niewykluczone, że od września mostem Królowej Jadwigii pojedzie tramwaj linii nr 3. - Rozważamy taką możliwość, ponieważ po uruchomieniu trasy tramwajowej przez most Rocha mieszkańcy okolic ulicy Serafitek nie dojadą bezpośrednio do centrum - podreśla Firlik.

Nowe torowisko tramwajowe jest nie tylko szybkie, ale też nowoczesne. Na ostatnim odcinku trasy tramwajowej położono tzw. szyny szepczące, znajdujące się w gumowej otulinie i redukujące hałas. Budowa trasy tramwajowej na Rataje trwała trzy lata i pochłonęła blisko 56 mln złotych. Ponad 27 mln złotych pochodziło ze środków Unii Europejskiej.
Źródło : www.tutej.pl
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#2 Post autor: Boguś » 12 lip 2007, 22:34

Mam nadzieję, że i my doczekamy się podobnych inwestycji.
Budowa trasy tramwajowej na Rataje trwała trzy lata i pochłonęła blisko 56 mln złotych. Ponad 27 mln złotych pochodziło ze środków Unii Europejskiej.
Prawie połowę kosztów pokryła Unia Europejska. Brawo :brawa:.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: Peter » 07 sie 2007, 18:00

Szykują się wysokie kary dla gapowiczów w Poznaniu :arrow: Link
Od środy wielkie kary za jazdę na gapę
Adrianna Tonder, Lech Bojarski

Dotąd gapowicz nie ryzykował wiele. Kary za jazdę bez biletu były bowiem w Poznaniu stosunkowo niskie, a w każdym razie dużo niższe niż w innych miastach (wynosiły od 35 do 65 zł). Kontrolerzy MPK wyłapywali rocznie ponad 100 tys. osób, które wsiadały do tramwaju lub autobusu bez biletu. Jednak wielu ukaranych nie regulowało swoich należności, stąd też malały wpływy do kasy MPK. Aby temu zaradzić, przewoźnik zdecydował się nawet na podjęcie współpracy z Krajowym Rejestrem Długów, co zaczęło przynosić skutki. Groźba trafienia na czarną listę dłużników skruszyła wielu gapowiczów.

Kolejny krok w walce z pasażerami bez biletu to wyższe kary. Na wniosek przewoźnika radni zdecydowali w czerwcu, że tzw. opłaty dodatkowe wzrosną - i to aż trzykrotnie. Od środy za przejazd bez ważnego biletu lub bez dokumentu uprawniającego do zniżek zapłacimy - bagatela - 195 zł. Kara może być niższa pod warunkiem, że mandat uregulujemy w ciągu tygodnia (137 zł) lub gdy dokonamy opłaty na miejscu u kontrolera (wtedy zapłacimy "tylko" 100 zł).

Dla zapominalskich posiadaczy imiennych sieciówek pocieszeniem będzie utrzymanie tzw. opłaty manipulacyjnej, która wyniesie 10 zł. Warunek obniżenia kary do takiej właśnie kwoty stanowi jedynie okazanie aktualnego biletu imiennego bądź upoważnienia do przejazdu ulgowego w ciągu siedmiu dni od otrzymania mandatu.

Większe kary (od 35 do 65 zł) czekają także tych, którzy bez biletu bagażowego przewożą rzeczy i zwierzęta. Najwięcej, bo aż 390 zł, zapłacą śmiałkowie, którzy bez uzasadnionej przyczyny spowodują zatrzymanie pojazd lub zmianę jego trasy.

Czy te podwyżki zdyscyplinują pasażerów? MPK liczy, że tak. - Dotychczasowe kary, zwłaszcza 35 zł płatne u kontrolera, nie zdawały egzaminu. Nie były dość represyjne i nie zniechęcały do jazdy na gapę - mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK.

Nierozwiązanym problemem pozostaje w Poznaniu kwestia dostępności biletów. Podczas czerwcowej sesji, na której uchwalano podwyżki cen, radni zwracali uwagę, że niektórzy pasażerowie - chcąc, nie chcąc - stają się gapowiczami, bo po prostu nie mają gdzie kupić biletu. Takie sytuacje zdarzają się zwłaszcza w rejonach oddalonych od centrum miasta i w weekendy, gdy część punktów sprzedaży biletów (np. kioski) jest pozamykana. - Analizowaliśmy odwołania składane przez pasażerów ukaranych za jazdę bez biletu. Liczba osób, które jechały na gapę, bo nie mogły kupić biletu, stanowi zaledwie promil wśród wszystkich odwołujących się. A więc to chyba nie jest duży problem - mówi rzeczniczka MPK. - Niemniej cały czas rozpatrujemy różne możliwości zwiększenia dostępności biletów.

Jedną z rozważanych przez przewoźnika opcji jest montaż automatów biletowych we wszystkich pojazdach. MPK zastrzega jednak, że potrzeba na to 20 mln zł i bez unijnego wsparcia pomysłu zrealizować się nie da.
Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań
*SDIP (U.N.O.)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#4 Post autor: hanys76 » 20 sty 2008, 13:26

Link dotyczący piątkowego wypadku w Poznaniu
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/wiel ... 44471,3323

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#5 Post autor: rzelfix » 20 sty 2008, 16:25

http://pgk.webd.pl/details.php?image_id ... 44dca8d4d4

105Na/Moderus Alfa dla Poznania. Z tego co zauważyłem, na razie od naszych #535 i #788 różni się linią krawędzi dachu.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#6 Post autor: Peter » 20 sty 2008, 16:46

Pewnie będzie miał wklejane szyby w oknach i być może w płatach drzwi. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: Peter » 27 sty 2008, 20:45

rzelfix pisze:105Na/Moderus Alfa dla Poznania. Z tego co zauważyłem, na razie od naszych #535 i #788 różni się linią krawędzi dachu.
Tutaj jest artykuł na ten temat.

W ramach Systemu Informacji Miejskiej zostanie wprowadzone nowe oznakowanie przystanków.
Nowe oznakowanie przystanków w Poznaniu
leh
2008-01-24, ostatnia aktualizacja 2008-01-25 10:26

Obrazek

Jaki to przystanek? Jak się nazywa? Pod koniec roku pasażerowie MPK, zwłaszcza ci spoza Poznania, nie będą już musieli zadawać takich pytań


Obrazek

Każdy przystanek w mieście będzie bowiem wreszcie porządnie oznakowany. A to wszystko w ramach Systemu Informacji Miejskiej, który ma ułatwić poruszanie się po mieście.

Eleganckie nowe tabliczki z nazwą przystanku będą miały do czerwca wszystkie wiaty, a do końca roku - także wszystkie przystanki, na których stoi tylko słupek. MPK rozpoczęło montaż tabliczek od centrum miasta, oznakowano na razie 17 przystanków, w tym "Bałtyk".
Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#8 Post autor: rzelfix » 27 sty 2008, 23:13

No cóż pozazdrościć.

We fragmencie artykułu GW o nowych Moderusach zaciekawiły mnie plany budowy Moderusa a'la 111N. Zastanawiam się, jak to ma wyglądać... :mryellow:

Żałuję też, że nasze modernizacje Modertransu są tylko wersją przejściową pomiędzy klasyczną 105N/Na, a Moderusem. Skoro remontować, to dlaczego nie iść na całość? Mam nadzieję, że następne przetrgi TŚ na modernizacje będą nieco inaczej sformułowane, tzn. uwzględnione zostaną takie bajery jak wklejane szyby, nowe płaty drzwi, nie mówiąc już o zastosowaniu aparatury chopperowej i wyświetlaczach elektronicznych. W takim przypadku wygrana Modertransu to już pewność.
Jest to jednak moja skromna opinia, więc niekoniecznie wszyscy muszą się z nią zgadzać. :)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#9 Post autor: hanys76 » 04 lut 2008, 22:07

Rozbite Combino, wgnieciona dziesiątka.
Rano doszło w Poznaniu do poważnego wypadku.
http://www.epoznan.pl/?section=news&sub ... ws&id=5929
Szkoda nowego wagonu :(

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#10 Post autor: observator » 10 lut 2008, 22:40

hanys76 pisze:Rozbite Combino, wgnieciona dziesiątka.
Rano doszło w Poznaniu do poważnego wypadku.
http://www.epoznan.pl/?section=news&sub ... ws&id=5929
Szkoda nowego wagonu :(
A połamany plastyk o czymś (nie)świadczy ;)
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: Peter » 26 kwie 2008, 13:16

A tak prezentuje się najnowsza wersja Moderusa. Trudno coś powiedzieć o rodzaju napędu jaki zastosowano.
I jak oceniacie ? :-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12 Post autor: luki » 26 kwie 2008, 13:20

Peter pisze:A tak prezentuje się najnowsza wersja Moderusa. Trudno coś powiedzieć o rodzaju napędu jaki zastosowano.
I jak oceniacie ? :-)
Przede wszystkim szok drzwiowy :o: Jeszcze nie wiem czy to chwalić czy tępić.
Na pewno pochwalę osłonięcia wózków których mi brakuje w naszych moderusach.
Znacznie bardziej zmodyfikowany bok wagonu, co tutaj pochwalę i się ładnie komponuje z przodem. W przypadku naszych moderusów ten nowy przód nie pasuje mi do boku który nadal ma stary charakter. Tutaj problem ten usunięto.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#13 Post autor: ff » 26 kwie 2008, 13:38

Kurczę, okazało się, że Moderus to może być jednak ładny wagon :!:

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#14 Post autor: R_G » 26 kwie 2008, 13:50

A dodatkowo ma wyświetlacz i to jeszcze w którym miejscu
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#15 Post autor: ff » 26 kwie 2008, 13:51

Mika0005 pisze:A dodatkowo ma wyświetlacz i to jeszcze w którym miejscu
Typowym dla Poznania. I super :)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: R_G » 26 kwie 2008, 13:53

ff pisze:
Mika0005 pisze:A dodatkowo ma wyświetlacz i to jeszcze w którym miejscu
Typowym dla Poznania. I super :)
No mnie tam się nie podoba-za bardzo przypomina mi N-ki. Z resztą w ogóle wole wolę kasetki.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#17 Post autor: rafalurbino18 » 26 kwie 2008, 17:31

Mnie się podoba. Co do wersji jaka jeździ po Śląsku to ten ze zdjęcia jest całkiem ładniejszy, bo to nie tylko nowy przód i tył "doklejony" do całości .

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#18 Post autor: rzelfix » 26 kwie 2008, 18:49

Bez wątpienia jest to najładniejsza z dotychczasowych modernizacji 105N, jakie widziałem.

Nie mogę się doczekać, jak wagony będą się prezentować w składzie... :)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#19 Post autor: R_G » 26 kwie 2008, 19:08

Ja nie mówię że mnie się nie podoba. Jedyne co bym wymienił to tylko te wyświetlacze na dachu. Sama modernizacja jest o wiele ładniejsza niż na Śląsku, ale trzeba też wziąć pod uwagę że jest o wiele droższa.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#20 Post autor: Marcin » 26 kwie 2008, 19:17

Fakt jest to najładniejsza modernizacja 105-tki,tam przynajmniej to wszystko jakoś trzyma się kupy a nie to co u nas :?.Bardzo podobają mi się też drzwi które pasują do reszty wagonu,i dobrze że zostawili typowe dla MPK malowanie a nie to które było w wizualizacji czyli jakieś szlaczki :-P .

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#21 Post autor: ff » 19 cze 2008, 09:38

Wczoraj przez kilkanaście minut byłem w Poznaniu (jeśli chodzi o tramwaje to przejeżdzałem z Junikowa przez Śródkę na Rataje). Na tym krótkim odcinku przez maksymalnie 5 minut widziałem mnóstwo wagonów tramwajowych (głównie stopiątek i wszystkie w reklamach :arrow: Nivea - dwa albo nawet wszystkie trzy składy, Ardo, Ice Mastry, Carrefour i chyba jakąś Fundację, a także dwa bezreklamowe helmuty, Tatrę jeszcze ciągle ze starym Gorącym Kubkiem i, z czego się szczególnie cieszę, piękną stodwójkę nr 71 na linii 4). Zewnętrznie nasza 205 wcale za bardzo wyglądem nie odbiega :) Co do Nivei, to ta reklama pojawiła się także od tego tygodnia w Krakowie (również trzy wagony). Myślę, że nie powinna ominąć GOP-u.

Ps. Byłem także w Łodzi, ale wtedy głównie spałem, kątem oka widziałem tylko jeden skład w zakładowym ;)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#22 Post autor: Marcin » 19 cze 2008, 17:46

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,251648,14.html


Moderus wyjechał na jazdy próbne :)

Wydaje mi się że nie ma on jeszcze kompletnych siedzeń no i pantograf w doczepie 'pod włos'

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#23 Post autor: rafalurbino18 » 19 cze 2008, 17:57

W składzie prezentuje się według mnie bardzo ładnie. Ciekawe jakby taki skład wyglądał w barwach TŚ. Gdyby takie coś jeździło na T3 lub T27 byłoby odlotowo...

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#24 Post autor: Kuba » 19 cze 2008, 18:15

rafalurbino18 pisze:Ciekawe jakby taki skład wyglądał w barwach TŚ.
Napewno lepiej niż teraz :P
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#25 Post autor: Marcin » 19 cze 2008, 18:19

Dla mnie mógł by być szary jak 116Nd ;) ładnie by wyglądał.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#26 Post autor: R_G » 13 lip 2008, 01:29

Od 12.07, w co trzecią sobotę wakacji, będzie można wybrać się wieczorem na przejażdżkę zabytkową bimbą. Tramwaj pojedzie obok najładniej oświetlonych miejsc w Poznaniu.
Bimba wyruszy o godzinie 21 z zabytkowej zajezdni tramwajowej przy ulicy Gajowej.
- Zabytkowy skład N ND zabierze pasażerów w niezwykłą podróż - zapewnia Krzysztof Dostatni, prezes poznańskiego Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych. - Z okna pojazdu będzie można zobaczyć oświetloną katedrę, zamek, Teatr Wielki, Collegium Minus, a także most Świętego Rocha.
Kolejne nocne wycieczki zabytkowym tramwajem po Poznaniu zaplanowano na 2 i 23 sierpnia oraz 6 września.
Z kolei w niedzielę, w godzinach od 13 do 17, poznaniacy będą mogli wybrać się na przejażdżkę nie tylko bimbą, ale i 'ogórkiem'. Pojazdy wyjeżdżają z zajezdni przy ulicy Gajowej (autobusy co godzinę, tramwaje - co 30 minut).
Bilety na wszystkie wycieczki kosztują 3 złote (normalny) i 2 złote (ulgowy). Można je kupić u konduktora, tradycyjnie ubranego w mundur, stylizowany na lata siedemdziesiąte.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#27 Post autor: Kuba » 05 sie 2008, 16:57

Pasażerka pogryzła kontrolera

PAP, 2008-08-05 12:43:15

Nawet dwa lata więzienia grożą 26-letniej mieszkance Poznania za pogryzienie kontrolera w tramwaju. Kobieta podróżowała bez biletu. Jak poinformowała PAP Anna Furmanowska z biura prasowego poznańskiej policji, do zdarzenia doszło w poniedziałek w jednym z tramwajów.

"Do wagonu wsiadła trójka kontrolerów. Kiedy jeden z nich zapytał o bilet jadącą z małym dzieckiem 26-latkę, ta zaczęła gorączkowo szukać go w torebce twierdząc, że z pewnością ma odbity bilet" - powiedziała PAP Furmanowska.

Kiedy poszukiwania nie przyniosły rezultatu, kontroler chciał wypisać pasażerce mandat. Ta nie chciała podać swoich danych osobowych i próbowała wysiąść z pojazdu. Kiedy drogę zagrodził jej drugi z kontrolerów, kobieta uderzyła go w głowę i silnie ugryzła w ramię.

Agresywna pasażerka została przewieziona na komisariat gdzie ją przesłuchano. Za atak na kontrolera grożą jej dwa lata więzienia. Sprawę bada prokuratura. J

ak twierdzi policja, rana kąsana kontrolera nie jest groźna.

Kara za przejazd bez ważnego biletu poznańskimi środkami komunikacji wynosi 200 złotych.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2008, 12:11 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#28 Post autor: R_G » 19 sie 2008, 02:08

Bartosz Kaj pisze:W dniu 10 sierpnia br. minęło równo 160 lat od czasów wjazdu pierwszego oficjalnego pociągu do Poznania. Kolejne atrakcje czekały jednak na zajezdni MPK Gajowa, w miejscu gdzie przez 160 laty znajdował się pierwszy poznański dworzec kolejowy. Na terenie zajezdni zorganizowane zostały tzw. „drzwi otwarte”, a także przejazdy po torach tramwajowych ... drezyną. Tramwaj GT8 nr 685 (w oryginalnych bawarach niemieckich) posłużył za wystawę na torach, gdyż na jego oknach pojawiły się zdjęcia kolejowe z Poznania. Niewątpliwą atrakcję stanowił też tramwaj konny oraz szynowe pojazdy techniczne. Uruchomia została także tramwajowa linia specjalna numer 160 obsługiwana taborem historycznym. Linie turystyczne 0 i 100 (kursujące w każdą niedzielę sezonu letniego) wykonały natomiast więcej kursów niż zwykle.
Organizatorami tej niecodziennej imprezy było PKP Cargo (właściciel wolsztyńskich parowozów), Klub Miłośników Pojazdów Szynowych, MPK Poznań oraz Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#29 Post autor: rafalurbino18 » 08 wrz 2008, 07:15

Miejsce: Poznań, Polska

Początek: 2008-09-11

Koniec: 2008-09-12

Strona www: www.mpk.poznan.pl


Uprzejmie informujemy, że Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej wspólnie z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Poznaniu Sp. z o.o. zamierzają wspólnie zorganizować w roku 2008 pierwszy ogólnopolski konkurs na najlepszego motorniczego tramwaju. Podstawowym celem konkursu ma być możliwość porównania umiejętności zawodowych, doświadczenia, kultury pracy, a także sprawdzenie znajomości przepisów wśród motorniczych przedsiębiorstw tramwajowych. Organizacja konkursu ma na celu również promocję komunikacji tramwajowej oraz podniesienie rangi zawodu motorniczego poprzez pokazanie jego codziennej pracy pasażerom. Dodatkowym celem konkursu jest integracja środowiska oraz wymiana doświadczeń prowadząca do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i lepszej obsługi pasażerów. Konkurs zorganizowany będzie w Poznaniu, a wstępny termin jego przeprowadzenia to 11-12 września 2008roku.
Źródło - www.mpk.poznan.pl

Jeśli do konkursu zgłosił się jakiś motorniczy ze Śląska to może mieć duże szanse patrząc na warunki jakie u nas ma (oczywiście ekstremalne). :mryellow:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#30 Post autor: Marcin » 08 wrz 2008, 10:10

rafalurbino18 pisze:kultury pracy
No tu to by niewielu z GOPu miało pole do popisu :lol:.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#31 Post autor: rafalurbino18 » 08 wrz 2008, 14:26

Marcin pisze:
rafalurbino18 pisze:kultury pracy
No tu to by niewielu z GOPu miało pole do popisu :lol:.
Tutaj : "...sprawdzenie znajomości przepisów wśród motorniczych..." też kilku motorniczych by poległo. Jednak tak na serio to jeśliby mieli brać udział to tylko "u nas", bo Poznań, a Śląsk to 2 różne bajki.

Edycja 12 września:
Z powodu małej ilości zgłoszeń Pierwszy Ogólnopolski Konkurs na Najlepszego Motorniczego Tramwaju, który miał odbyć się w dniach 11-12 września 2008 r. w Poznaniu został odwołany.
Źródło: Infotram

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#32 Post autor: Peter » 14 paź 2008, 16:10

Dodatkowe tramwaje na ratunek Pestce

Lech Bojarski
2008-10-13, ostatnia aktualizacja 2008-10-13 20:45

Obrazek

Tramwaje na trasie PST pękają w szwach, dlatego MPK wprowadza bezprecedensowe rozwiązanie. We wtorek rano z pętli na os. Jana III Sobieskiego dwa tramwaje wystartują puste, a pasażerów zabiorą dopiero od przystanku na Słowiańskiej.

Obrazek
Fot. Łukasz Cynalewski / AG

Na trasie PST wsiąść rano do tramwaju jadącego w kierunku centrum to nie lada wyczyn. - Ja mam szczęście, bo wsiadam na Szymanowskiego, czyli na pierwszym przystanku od pętli, ale to co potem obserwuję, to jakiś horror - opowiada pan Łukasz z Piątkowa. - Już na Kurpińskiego tramwaj jest pełny, a na Słowiańskiej nie da się już wetknąć szpilki. Ludzie zostają na przystanku - dodaje.

Pestka była oblężona zawsze, ale tej jesieni sytuacja pasażerów jest wyjątkowo trudna. Powód? Z początkiem roku akademickiego i powrotem do Poznania studentów zbiegło się rozpoczęcie remontu ul. Winogrady. Setki pasażerów z tamtej części miasta, pozbawionych komunikacji tramwajowej przesiadło się do wagonów na PST, którymi najszybciej można dojechać do centrum.

MPK przyznaje, że takiego tłoku na Pestce jeszcze nie było. I to mimo że na trasie kursują tramwaje aż sześciu linii - do 12, 14, 15, i 16 dołączyła po zamknięciu dla tramwajów Winograd "dziesiątka", a także uruchomiona niedawno linia 26 (kursy w godzinach porannego i popołudniowego szczytu).

Siedem tramwajów w dziesięć minut

Co jeszcze można zrobić? MPK wpadło na zupełnie nowatorski pomysł - dodatkowe pociągi, które część trasy będą pokonywały puste i zabierały pasażerów dopiero od przystanku na Słowiańskiej. - Bo tam mamy największy problem, na wcześniejszych przystankach pasażerowie jeszcze się mieszczą w tramwajach - wyjaśnia Zbigniew Rusak, wicedyrektor MPK ds. organizacji przewozów. W grę wchodzi kilka takich kursów w godzinach porannych, gdy na PST pasażerów jest najwięcej.

Premiera już dziś - o godz. 7.21 i 7.24 z pętli na os. Jana III Sobieskiego wyjadą puste składy, których drzwi otworzą się dopiero na Słowiańskiej. - O tej porze mamy największe problemy - tłumaczy Jan Firlik, dyrektor przewozów tramwajowych w MPK. - Tramwaje oznaczone numerami linii 26 i 14 pojadą tuż przed normalnymi tramwajami linii 26 i 14, żeby przed nimi zebrać pasażerów ze Słowiańskiej - dodaje.

MPK pobije tym samym rekord liczby tramwajów na Pestce w interwale 10 min (standardowa częstotliwość komunikacji szynowej) - z Piątkowa do centrum pojedzie w tak krótkim czasie aż siedem tramwajów. - Z przepustowością PST na szczęście nie ma problemu, ciągle pozostaje nam ok. 1,5 min pomiędzy tramwajami. Gorzej sytuacja wygląda na węźle na moście Teatralnym, ale akurat teraz, w czasie remontu Winograd, zniknęły stamtąd linie 3 i 4 - mówi Firlik.

A może by tak trójskłady?

Jak długo na części trasy PST będzie można oglądać puste tramwaje? Nie wiadomo. Być może tylko w październiku. - Zawsze pierwszy miesiąc roku akademickiego jest dla nas najgorszy. Później studenci już tak obowiązkowo nie jeżdżą na wszystkie zajęcia. Sytuacja powinna się poprawić - przewiduje Wojciech Tulibacki, szef MPK.

Na stałe problem zatłoczenia na Pestce mogłyby rozwiązać pociągi z trzema wagonami. Takie trójskłady można było zobaczyć na ulicach Poznania jeszcze na początku lat 90. - Bardzo długo dyskutowaliśmy na ten temat, ostatecznie nie widzimy takiej możliwości. Opinia działu technicznego była negatywna - mówi wicedyrektor Rusak. Według MPK problemem są przede wszystkim zbyt krótkie przystanki na skrzyżowaniu most Teatralny - Fredry. Tak naprawdę jednak konieczne byłoby jedynie przedłużenie o kilka metrów platformy przystankowej na samym moście.

Uznany przez MPK za największy problem przystanek na ul. Roosevelta w kierunku północnym jest bowiem oficjalnie pojedynczy i pomieściłby trójskład. - No tak, ale zwykle drugi skład i tak wjeżdża na niego i chowa się, żeby nie paraliżować ruchu na skrzyżowaniu. Cztery wagony jakoś się jeszcze mieszczą, ale pięć nie da rady - twierdzi Rusak.
Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań

Swoją drogą rzeczywiście niezłe potoki pasażerskie tam muszą być. Zresztą trudno się rozwiązuje problemy komunikacyjne w kraju, w którym jest zaledwie zalążek metra w jednym mieście...

A na jakie u nas pomysły wpadają ? Zlikwidować linię 23 a puste składy na 20 nadal hulają jeden za drugim, bo z niczym nie są zgrane i jest ich za dużo. Bajzel i bezmyślność to łagodne stwierdzenie.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#33 Post autor: Boguś » 14 paź 2008, 21:40

Peter pisze:A na jakie u nas pomysły wpadają ? Zlikwidować linię 23 a puste składy na 20 nadal hulają jeden za drugim, bo z niczym nie są zgrane i jest ich za dużo. Bajzel i bezmyślność to łagodne stwierdzenie.
W godziniach rannych, zarówno z Zawodzia jak i Centrum 20stki jeżdżą pełne, nawet gdy przed nimi pojedzie 15 i 14. Oczywiście naładowane po dach.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#34 Post autor: Peter » 14 paź 2008, 22:04

W godzinach wczesnopopołudniowych 20 jeździ praktycznie puste aż do wieczora z dobrą częstotliwością tylko nie wiadomo do końca w jakim celu a 6, 11 i 19 pękają w szwach. Nie wspominam już o awariach, w końcu 6, 11 i 19 są znacznie dłuższe niż 20.
Może czas zrobić jakieś "ruchome" rozkłady z liniami szczytowymi ?
W Poznaniu przynajmniej starają się sytuację poprawiać różnymi metodami. U nas uwala się całe linie.
Nie wiem czy przyglądałeś się jak 15 jeździło do Stadionu Śl. ilu ludzi jeździło w tej relacji, czyli w relacji 23. Wnioski można wyciągnąć, ale niech to czynią ludzie którym się za to płaci.
U nas w ogóle się z niczego wniosków nie wyciąga, stąd jesteśmy na szarym końcu.

Żeby nie było nie mam nic przeciwko 20. To tylko w celach porównawczych. :-)

Dobranoc ;)
*SDIP (U.N.O.)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#35 Post autor: adam86 » 15 paź 2008, 17:44

Peter pisze: Może czas zrobić jakieś "ruchome" rozkłady z liniami szczytowymi ?
Ależ proszę bardzo, tylko jest w TŚ coś takiego co się nazywa związki zawodowe. I owa banda darmozjadów nie godzi się na łamane służby.
KZKGOP 1779

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#36 Post autor: hanys76 » 18 lis 2008, 17:51

Starcie żuka, z tramwajem w Poznaniu.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... 60475.html

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#37 Post autor: rafalurbino18 » 21 lis 2008, 14:50

Prawdopodobnie w tym miesiącu zostanie ogłoszony przetarg na dostawę 40 trzydziesto-metrowych tramwajów do MPK Poznań.
Więcej ->

poznańczyk
Posty: 11
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:57
Lokalizacja: Poznań

#38 Post autor: poznańczyk » 12 gru 2008, 18:09

hanys76 pisze:Starcie żuka, z tramwajem w Poznaniu.
Nie było to jedyne starcie żuka z tramwajem, kilka tygodni wcześniej podobne zdarzenie miało miejsce nieco bardziej na południe, przy skrzyżowaniu Hetmańska/Arciszewskiego. Wagon z kolizji, którą prezentujecie wrócił po 2-3 dniach na linię, z wcześniejszej kolizji jeszcze nie. Tutaj materiał z poprzedniej kolizji: http://pl.youtube.com/watch?v=f-UgFAWOfrY

poznańczyk
Posty: 11
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:57
Lokalizacja: Poznań

#39 Post autor: poznańczyk » 14 gru 2008, 20:27

Wieści z Poznania: 15 grudnia liniowa premiera wagonu 118N wyprodukowanego przez FPS (pomijam występ "Pumy", bo tak potocznie nazywa się ten wagon, na WOŚP w styczniu).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#40 Post autor: Peter » 16 gru 2008, 18:11

Pojawiły się zdjęcia :arrow: 1 2 3
*SDIP (U.N.O.)

poznańczyk
Posty: 11
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:57
Lokalizacja: Poznań

#41 Post autor: poznańczyk » 17 gru 2008, 16:06

Premierowy dzień był jak do tej pory jedynym, w którym "puma" wyjechała na miasto. Do czasu naprawienia usterki postoi w zajezdni.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: R_G » 28 gru 2008, 01:42

Wróćmy do poznańskiego składu Moderusa. Zestaw o numerach #150+151 jest pierwszym zmodernizowanym dla Poznania składem o kryptonimie HF04AC. Pojawił się 29.08.2008 na linii 14. Trzykrotnie jednak zjeżdżał do zajezdni (m.in. z powodu przeciekanie sufitu w #151 oraz nieszczelność w drzwiach skośnych szafek z aparaturą elektryczną). Kolejnego dnia skład jeździł do godziny 6:30 po czym w karcie motorniczy wpisał : oba wagony nie luzują. Początek kursowania więc szczęśliwy nie był. W Modertransie na opuszczenie hal czeka (okazyjnie przytrafiające się przeróbki 105Na oraz GT8) sześć składów Moderus-Alfa w różnych wersjach napędu, combino 513 po wypadku, muzealna doczepa ND 436, częściowo niskopodłogowy wagon 105N/2 400 oraz dortmundzki N8C 113 dla Gdańska.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#43 Post autor: Peter » 28 gru 2008, 13:47

Te poznańskie Moderusy niestety rewelacyjne nie są, tym bardziej że coraz więcej zdaje się oszczędzają i te ostatnie nie mają rozruchu impulsowego, czyli są zwykłymi starymi stopiątkami na oporach. U nas o tyle lepiej robią, że przynajmniej wydają kasę na rozruch impulsowy w żelazkach, chociaż ciekawy jestem jak by się zachowywał taki wagon na linii 27 na Kazimierzu, gdzie spadki napięcia są potworne, ale to taka dygresja. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#44 Post autor: R_G » 28 gru 2008, 15:57

Peter pisze:Te poznańskie Moderusy niestety rewelacyjne nie są
No porównując te poznańskie z naszymi KZK GOP-owskimi to różnica jednak jest spora.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#45 Post autor: Peter » 28 gru 2008, 18:29

Ja nawet nie porównuję naszych Moderusów, bo to raczej kasa wyrzucona w błoto jest. Trzeba je traktować jako eksperyment. :)
*SDIP (U.N.O.)

Kamil
Posty: 299
Rejestracja: 16 cze 2008, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

#46 Post autor: Kamil » 30 gru 2008, 12:20


Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#47 Post autor: Kuba » 30 gru 2008, 14:03

No no. Malowanie mi się podoba. Ciekawe czy u nas by takie się przyjęło. Nie widać, że to chorzowska stopiątka.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

poznańczyk
Posty: 11
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:57
Lokalizacja: Poznań

#48 Post autor: poznańczyk » 30 gru 2008, 22:58

Kuba pisze:No no. Malowanie mi się podoba. Ciekawe czy u nas by takie się przyjęło. Nie widać, że to chorzowska stopiątka.
Nie szukałem jeszcze po necie, czy są zdjęcia, ale na jazdach mamy już kolejny skład. Ten, który pokazują zdjęcia, już jest po testach, ale liniowo jeszcze nie jeździ - z niewiadomych przyczyn wagonu nie odebrano. Co zaś do malowania - to ma być jedyny skład w takim pokazowym malowaniu.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#49 Post autor: ff » 30 gru 2008, 23:09

A czy masz jakieś informacje, że zataszczyli do hali nasze 535 i 788 i jeden z takich składów to nasze stopiątki? W końcu nasze moderusy to poznańskie wagony :!:

poznańczyk
Posty: 11
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:57
Lokalizacja: Poznań

#50 Post autor: poznańczyk » 10 sty 2009, 19:28

Sorry, ze dopiero teraz odpowiadam. Nie mam takich informacji, szczerze mówiąc, nawet nie wiem, czy sam Modertrans takowe posiada.

Przy okazji pytanie: ilu z kolegów tutaj obecnych byłoby zainteresowanych przejazdem autobusem Ikarus 260 po Poznaniu i okolicach? Przejazd odbyłby się w weekend 14-15 lutego. Wymogiem będzie mała partycypacja w kosztach imprezy (im więcej osób, tym mniejsza). Przy okazji informuję, że jest możliwość załatwienia noclegu w przystępnej cenie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości