Likwidacja linii 12 (i nie tylko)

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#251 Post autor: Peter » 30 sty 2009, 15:12

Chociaż już wycięto kawałki torowiska pod "przyszłościowy" parking echa likwidacji linii 12 nie milkną. :mruga:
Bez tramwaju z Chorzowa do Katowic ani rusz
Jacek Madeja
2009-01-29, ostatnia aktualizacja 2009-01-29 21:56

Obrazek

- Autobus zastępczy będzie jeździł dwa razy rzadziej i nie zatrzyma się na najważniejszych przystankach - denerwują się chorzowianie, którzy wcześniej podróżowali zlikwidowaną "dwunastką".

Tramwaj łączący Chorzów z Siemianowicami Śląskim przestał kursować wraz z początkiem roku. Pokonał go rachunek ekonomiczny. Połączenie było za drogie, a pasażerów za mało. - Zamiast tego będą jeździły dodatkowe autobusy. Mieszkańcy nie odczują straty tramwaju - przekonywali chorzowscy urzędnicy i przedstawiciele Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP.

Najpierw pasażerowie "dwunastki" mieli się przesiąść do autobusu 663. Na trasę wyjechało ich więcej, a częstotliwość kursowania została zwiększona do 15 minut. Co z tego, kiedy trasa obydwu linii tylko częściowo się pokrywała? Pasażerowie, żeby dojechać z Chorzowa do centrum Siemianowic, tracili dwa razy więcej czasu. - Kto to wymyślił? Żeby przejechać z jednego miasta do drugiego, trzeba najpierw objechać wszystkie okoliczne osiedla - denerwowali się pasażerowie.

Telefony rozgoryczonych podróżnych w końcu przekonały KZK GOP, że rozwiązanie nie było trafione. Od początku lutego 663 będzie jeździł według starego rozkładu, a lukę po "dwunastce" ma wypełnić nowy autobus nr 190. Ale pasażerowie już narzekają, że to wcale im nie ułatwi podróży.

- Tramwaj jeździł co 15 minut, a autobus ma kursować tylko dwa razy na godzinę. Wszyscy zapewniali nas, że brak tramwaju to nie będzie żaden problem, ale widać skończyło się na obietnicach - skarży się Tomasz Melka.

Mieszkańcy Chorzowa Starego podkreślają, że do tej pory to "dwunastka" była dla nich najlepszym sposobem, żeby dostać się do centrum Katowic. - Dojeżdżało się do pl. Alfreda i tu od razu można było złapać tramwaj albo autobus do centrum Katowic. W rozkładzie 190 nie ma takiego przystanku. Oczywiście, można wysiąść wcześniej w Bytkowie, ale potem trzeba iść 15 minut na piechotę. Teraz do Katowic jeździmy przez centrum Chorzowa, przez co cała podróż jest o 20 minut dłuższa. Nowy autobus to żadne rozwiązanie - denerwuje się Izabela Konieczko, która pracuje w jednej z katowickich drukarni. Dodaje, że próbowała interweniować w chorzowskim magistracie i KZK GOP, ale bez skutku. - Jak w ping-pongu każdy odbijał piłeczkę na drugą stronę - mówi.

W sprawie autobusu w Chorzowie od razu odsyłają do KZK GOP. - To KZK zaproponował nam rozkład i przebieg trasy. Tam proszę pytać - ucina Gabriela Kardas, rzeczniczka chorzowskiego magistratu.

- Na razie autobus będzie jeździł co pół godziny, bo takie są nasze możliwości - odpowiada Alodia Ostroch z KZK GOP. - Jeśli chodzi o przystanki, to rzeczywiście mamy problem z dwoma - obok telewizji i przy pl. Alfreda. Trzeba je dopiero przystosować do tego, by autobusy mogły się tam bezpiecznie zatrzymywać. Na razie wyjaśniane są sprawy własnościowe gruntów, na których mogłyby powstać zatoki. Trudno na razie powiedzieć, kiedy cała sprawa zostanie sfinalizowana - wyjaśnia Ostroch.
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
*SDIP (U.N.O.)

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#252 Post autor: Mbas94 » 30 sty 2009, 16:53

Peter pisze:- Na razie autobus będzie jeździł co pół godziny, bo takie są nasze możliwości - odpowiada Alodia
Mają niskie mniemanie o sobie :twisted:
Rozkład dla 190 już na przystankach, rozkład dla 663 już bez dodatkowych kursów.
Dodatkowym 663 na pewnym odcinku jechałem dziś sam.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#253 Post autor: 37 » 30 sty 2009, 17:43

Trzeba je dopiero przystosować do tego, by autobusy mogły się tam bezpiecznie zatrzymywać.
Głupia baba sama siebie kompromituje i nic jej to nie rusza. Co za głupia strzała z niej. Jak ona zachowuje się w domu na codzień. Takiej głupiej baby bym nie chciał.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#254 Post autor: luki » 30 sty 2009, 18:23

37 pisze:Głupia baba sama siebie kompromituje i nic jej to nie rusza. Co za głupia strzała z niej. Jak ona zachowuje się w domu na codzień. Takiej głupiej baby bym nie chciał.
To nie jest objaw głupoty tylko pracy w Komunikacyjnym Związku Kompromitującym Górnośląski Okręg Przemysłowy.
- Na razie autobus będzie jeździł co pół godziny, bo takie są nasze możliwości - odpowiada Alodia
Jak tramwaj miał możliwość szybko śmigać co 14 minut, na odcinku prawie bez spowalniaczy, jednotorze który bardzo płynnie i bez problemów był obsługiwany to postanowili go wyciąć.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#255 Post autor: Marcin » 01 lut 2009, 14:24

Dziś PKM Katowice rozpoczął obsługę linii 190, na linii pojawiły się prawdopodobnie dwa autobusy Jelcz M125 #185 i MAN NL222 #264.Frekwencja oczywiście jak to pierwszego dnia mizerna.

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#256 Post autor: Mbas94 » 02 lut 2009, 09:36

Marcin pisze:Frekwencja oczywiście jak to pierwszego dnia mizerna.
To nie wina pierwszego dnia ale tego że linia nie zatrzymuje się na dwóch najważniejszych przystankach... Kzk Gop znowu się kompromituje...
190 nie zatrzymuje się wcale na Bytkowie i na placu alfreda w stronę Siemianowic - ale to drugie było wiadomo dawno.
EDIT 13:45
A jednak zatrzymuje się na Placu Alfreda przed światłami *(mimo zielonego światła, blokując ruch)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#257 Post autor: Kuba » 03 lut 2009, 10:54

[img]http://bi.gazeta.pl/im/1/4089/m4089801.gif[/img] pisze:Zwijają tory, po których jeździła "dwunastka"
Jacek Madeja
2009-02-02


Wiadomo już, że "dwunastka" nigdy nie wróci na trasę. Właśnie zdemontowano pierwszy odcinek torowiska.

Obrazek
To zdementowany fragment przy ul. Siemianowickiej. Wkrótce znikną kolejne, bo Tramwaje Śląskie chcą być szybsze od złomiarzy

Około 50-metrowy odcinek torów zniknął z ul. Siemianowickiej, tuż obok szybu Elżbieta. Szyny usunęła prywatna firma, żeby ułatwić dojazd do powstającego parkingu. - Oczywiście wszystkie prace zostały przeprowadzone za naszą zgodą - wyjaśnia Dariusz Kuźba, zastępca dyrektora rejonu komunikacyjnego nr 2 w Tramwajach Śląskich, i dodaje, że tramwajowa spółka ściągnęła już miedziane przewody trakcyjne wzdłuż ul. Siemianowickiej aż do placu Alfreda.

To dopiero początek prac przy demontażu linii tramwajowej, która ma siedem kilometrów torów i około 160 słupów. Większość jest w nie najlepszym stanie, ale nawet w skupie złomu to pokaźny majątek. - Musimy zdążyć przed złomiarzami. Prace ruszą wiosną, jak poprawi się pogoda - mówi Janusz Berkowski, prezes Tramwajów Śląskich.

"Dwunastka" przestała jeździć na początku roku. Władze Chorzowa wraz z Komunalnym Związkiem Komunikacyjnym GOP argumentowały, że pasażerów na tej trasie jest coraz mniej, a koszty utrzymania linii coraz wyższe. Na nic się zdały protesty mieszkańców. - Liczyliśmy, że może za kilka lat, jak przyjdą lepsze czasy, tramwaj wróci na tory. Teraz widać, że jego los został przypieczętowany. Okazuje się, że nasz głos nie ma żadnego znaczenia - skarży się Teresa Maintok, mieszkanka Chorzowa Starego, która w obronie tramwaju zbierała podpisy wśród chorzowian.

Ludzie mówią, że bez "dwunastki" trudno wydostać im się z Chorzowa Starego. - Teraz do pacjentów jadę nawet o kilkadziesiąt minut dłużej - mówi Anna Kozak, która pracuje jako pielęgniarka w Bogucicach.

Decyzja o zdemontowaniu całej infrastruktury dziwi prof. Andrzeja Barczaka z Akademii Ekonomicznej w Katowicach. - To wielka niegospodarność. Tramwaje Śląskie powinny się dwa razy zastanowić, zanim zaczną demontować tory. Bardzo łatwo coś rozebrać, ale z odtworzeniem będzie już duży problem. Przecież za jakiś czas może się okazać, że tramwaj na tej trasie znowu będzie potrzebny. Wtedy nie będzie nas stać, żeby go przywrócić - przekonuje prof. Barczak.

Prezes Berkowski w tej sprawie odsyła do KZK GOP. - Związek zawiesił kursowanie linii, a my po prostu zabezpieczamy swój majątek - mówi.

- Według naszych szacunków w najbliższych latach nie ma co liczyć, że liczba pasażerów na tej trasie wzrośnie - odpowiada Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.
żródło: http://miasta.gazeta.pl/katowice/0,0.html

Kretynizm, debilizm, skandal. Liczą się tylko pieniądze... A Alodia jest frajerką.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#258 Post autor: R_G » 03 lut 2009, 13:46

Kuba pisze:Liczą się tylko pieniądze... A Alodia jest frajerką.
Takie życie ale obrażanie mogłeś darować, ona mówi tylko to co jej każą.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#259 Post autor: Mbas94 » 03 lut 2009, 16:35

Dziś pasażerowie wymusili siłą na kierowcy 190 aby ten zatrzymał się na przystanku Bytków Telewizja w stronę Siemianowic.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#260 Post autor: luki » 03 lut 2009, 17:00

R_G pisze:ona mówi tylko to co jej każą.
Kurcze, a ja myślałem, że ona się za nich tłumaczy po prostu, by się chłopaki nie wstydziły przed kamerą, a Alodia zawsze dumnie wystąpi i opowie bajeczkę na dobranoc ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#261 Post autor: R_G » 03 lut 2009, 20:43

No to się kolega pomylił :P
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#262 Post autor: 37 » 04 lut 2009, 22:36

R_G pisze: Takie życie ale obrażanie mogłeś darować, ona mówi tylko to co jej każą.
Za pieniądze to i z buzi d*** można zrobić.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#263 Post autor: ff » 07 lut 2009, 00:24

[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img] pisze:Dwa należące do PKM Katowice autobusy mają zastąpić tramwajową linię 12

2008-02-06

W niedzielę około godziny 5 rano na trasę z Chorzowa (dworzec PKP) do Placu Skargi w Siemianowicach Śląskich wyjechał pierwszy autobus nowej linii 190. Korzystają z niego przede wszystkim pasażerowie zlikwidowanej z końcem zeszłego roku linii tramwajowej numer 12.

Uruchomienie linii 190 to efekt protestów pasażerów "dwunastki". - Linię tramwajową musieliśmy zlikwidować szukając oszczędności, zwłaszcza że oszczędności szukał też Chorzów - mówi Alodia Ostroch, naczelnik wydziału prasowego Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP. - Otrzymaliśmy jednak tak wiele sygnałów od pasażerów, że trzeba było coś z tym zrobić - dodaje.

Dla KZK GOP zastąpienie tramwajów autobusami to duże oszczędności - około 160 tys. zł miesięcznie. Jak się jednak okazuje nie jest to wcale takie proste. Pomysł wprowadzenia dodatkowych autobusów linii 663, kursujących na osiedle Węzłowiec okazał się niewypałem. Dlatego teraz sytuację ratować ma linia 190, która jeździ trasą "dwunastki". Na razie jednak autobusy nie do końca potrafią zastąpić tramwaje. - Mamy dwa problemy - przyznaje Alodia Ostroch. - Autobus nie ma przystanków przy wieży telewizyjnej i przy Placu Alfreda. Jesteśmy jednak w trakcie rozmów, które mają zmienić ten stan rzeczy. Przy Placu Alfreda przystanek jest tylko w jednym kierunku, bo po drugiej stronie ulicy znajduje się skarpa. Prawdopodobnie jednak będzie można coś z tą skarpą zrobić, jakoś ją zaadaptować. Z kolei przy wieży telewizyjnej nie ma przystanków w obie strony. Tu sprawa jest jeszcze trudniejsza, ponieważ granica miast biegnie środkiem ulicy i o ewentualnych przystankach musimy rozmawiać z władzami Katowic i Siemianowic. Sytuacja rzeczywiście nie jest łatwa, bo wcześniej zainteresowane sprawą wykazywały tylko Chorzów i Siemianowice. Teraz włączone do tego zostały także Katowice - zaznacza.

Obrazek
Podpis pod zdjęciem: Dwa należące do PKM Katowice autobusy niskopodłogowe i jeden zwykły mają zastąpić tramwajową linię 12. Dla KZK GOP to spore oszczędności. Fot. Marzena Bugała

Siemianowiccy urzędnicy, którzy byli przeciwni likwidacji "dwunastki" teraz wysłali pismo do władz Katowic w sprawie dodatkowych przystanków autobusowej linii 190. - Zdajemy sobie sprawę z tego, że przystanki przy skrzyżowaniu obok wieży telewizyjnej mogłyby spowodować duże korki. Mamy jednak nadzieję, że uda się znaleźć jakieś rozwiązanie - mówi Michał Tabaka, rzecznik siemianowickiego magistratu.

Pasażerowie liczą na to, że sytuacja zostanie rozwiązana, ponieważ na przywrócenie jednej z najstarszych linii tramwajowych w regionie nie ma szans. - Utrzymanie tej linii było zbyt drogie, ponadto infrastruktura wymagała bardzo poważnych remontów - kontynuuje naczelnik wydziału prasowego KZK GOP. - Inwestycje dotyczące linii numer 12 miały być jednak tak kosztowne, że nie zostały uwzględnione w programach na Euro 2012, ani w następnych. Nie było więc żadnych szans , aby w najbliższych latach zmodernizować linię - zaznacza.

Tramwaje Śląskie S.A. rozpoczęły już prace związane z demontażem tramwajowej infrastruktury (elementy miedziane trakcji mogłyby zostać wkrótce rozkradzione), a pasażerowie przyzwyczajają się do linii 190.- Szkoda zlikwidowanej "dwunastki", ale przynajmniej autobus jeździ teraz tą samą trasą - mówi Zofia Wójtowicz.

POLSKA Dziennik Zachodni

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#264 Post autor: luki » 07 lut 2009, 14:50

Mamy dwa problemy - przyznaje Alodia Ostroch.
O... gratuluję, zatem pozwolę sobie podać te dwa problemy:
Problem numer 1: likwidacja tramwaju 12 :!:
Problem numer 2: urzędowanie nadal nieodpowiedzialnych ludzi na nieodpowiednich stanowiskach
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#265 Post autor: puschel » 08 lut 2009, 01:44

Aja mam pomysł, jak ten problem zażegnać:
- po pierwsze - wywalić nieodpowiednich ludzi z urzędu
- po drugie - przywrócić linię 12!!!!
Puschel

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#266 Post autor: puschel » 08 lut 2009, 03:56

Jeżeli mowa o likwidacjach - z dniem pierwszym marca przestaje funkcjonować punkt regulatorski w Zabrzu na placu Wolności (54-21 ), powód - zbyt wysoki czynsz. :cry:
Puschel

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#267 Post autor: R_G » 10 lut 2009, 23:26

Na stronie głównej WPK pojawił się sondaż dotyczący likwidacji linii 12, może da w końcu do myślenia pracownikom KZK GOP.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#268 Post autor: Kuba » 03 mar 2009, 20:49

Ten film to historia - linii 12 już nie ma. Z dniem 01 04 2009 likwidują linię 18. Za FILMIK 5*
http://www.youtube.com/watch?v=dAMf-sAoxWg 2gi komentarz ... Prawda czy wielka plota?
puschel pisze:O mój koment z YT.
Ano Twój. Potwierdzasz to?
Ostatnio zmieniony 03 mar 2009, 20:55 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#269 Post autor: puschel » 03 mar 2009, 20:55

O mój koment z YT.
Puschel

NadzórRuchu
Posty: 15
Rejestracja: 01 mar 2009, 10:22
Lokalizacja: Zabrze

#270 Post autor: NadzórRuchu » 03 mar 2009, 20:59

puschel nie siej paniki z ta 18ką to napewno jakaś głupia plota.

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#271 Post autor: 105N-#338 » 03 mar 2009, 21:03

No ja słyszałęm że to też prawda... Że Rudzianie (tak to sie odmienia?) jej nie chcą..

Tak się odmienia, ale nazwy mieszkańców miast piszemy mała literą. ff
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez 105N-#338, łącznie zmieniany 1 raz.
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#272 Post autor: puschel » 03 mar 2009, 21:16

Właśnie ja też słyszałem od samych Rudzian, że jej nie chcą.
Puschel

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#273 Post autor: 105N-#338 » 03 mar 2009, 21:24

Zresztą głośno było o tym swego czasu. Zresztą kolega (jak masz na imie? :P) puschel wie chyba najlepiej...
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#274 Post autor: puschel » 03 mar 2009, 21:27

Kuba nie potwierdzam tego na 100 procent, ale na początku roku rozmawiałem z kilkoma osobami między innymi z jednym z radnych Rudy Śląskiej i on mi właśnie powiedział, że decyzja zapadła. Do dnia dzisiejszego stanowisko władz Rudy w sprawie 18 mogło się zmienić...
Puschel

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#275 Post autor: Penny » 03 mar 2009, 22:53

Sądzę, że informacje byłyby już dostępne oficjalnie, jeżeli faktycznie od 1-04-2009 T18 miałaby iść do piachu.

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#276 Post autor: 105N-#338 » 04 mar 2009, 10:59

Jednak, myślę że mogą zrobić to "po cichu". Byćmoże nie spodobał im się protest przy okazji likwidacji dwunastki. Pewnie nie na ręke im protesty, więc uśpią ją bez rozgłosu.
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#277 Post autor: KZKGaPowicz » 04 mar 2009, 15:46

Wcześniej napisałem to na portalu WPK. Wydaje mi się jednak, że wyrok w sprawie linii tramwajowej nr 18 już zapadł, ponieważ krążą plotki o wyłączeniu z eksploatacji tejże linii od dnia 1.04.2009. r. Potwierdzają to ogłoszenia na przystankowych rozkładach jazdy: "UWAGA! Linia 18 nie kursuje w dniach 25.12.2008 (Boże Narodzenie) oraz 1.01.2009 (Nowy Rok)". Przypomnę, że wg rozkładów KZK GOP jest zapis, że linia 18 nie kursuje tak, jak już wcześniej wspomniałem 25. grudnia (Boże Narodzenie), 1. stycznia (Nowy Rok) oraz w Niedzielę Wielkanocną. Jak wiemy Święta Wielkanocne są w tym roku w dniach 12. i 13. kwietnia, i jeśli plotki te się potwierdzą (mam nadzieję, że nie) linia 18 nie będzie już wtedy kursować, więc nie trzeba dodawać na przystankowym rozkładzie jazdy ogłoszenia, że "18" nie kursuje w Niedzielę Wielkanocną.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#278 Post autor: memphis » 04 mar 2009, 17:10

KZKGaPowicz pisze:Wcześniej napisałem to na portalu WPK. Wydaje mi się jednak, że wyrok w sprawie linii tramwajowej nr 18 już zapadł, ponieważ krążą plotki o wyłączeniu z eksploatacji tejże linii od dnia 1.04.2009. r. Potwierdzają to ogłoszenia na przystankowych rozkładach jazdy: (...)
A już Ci odpowiadałem, żebyś nie pisał głupot i wysnuwał spiskowych teorii dziejów z krzywej kartki na przystanku.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#279 Post autor: luki » 06 cze 2009, 00:06

Co zostało po "dwunastce"?
Prócz żalu, na pewno torowisko do rozebrania i zagospodarowania. Są też głosy niezadowolenia z tego, jak zorganizowano komunikację pomiędzy Chorzowem a Siemianowicami Śląskimi.

(...)
źródło: http://www.blizejchorzowa.pl/Co-zostalo ... ce%22,4594
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#280 Post autor: rafalurbino18 » 06 cze 2009, 07:40

luki pisze:Co zostało po "dwunastce"?
...Kopel na stanowisku. Niestety :/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#281 Post autor: KZKGaPowicz » 15 cze 2009, 08:36

Szczęśliwie prawie wszystkie istniejące obecnie linie tramwajowe na terenie miasta przejdą przebudowę. Niestety nie przejdzie jej zagrożony likwidacją odcinek linii numer 18, o którego likwidację wystąpiła Policja po serii wypadków w dzielnicy Ruda. Występuje tam odcinek miejski, gdzie po wąskiej dwujezdniowej ulicy tramwaj jedzie jej bokiem. W przypadku jazdy z Bytomia do Chebzia tramwaj jedzie pod prąd powodując duże zagrożenia w ruchu, ponieważ samochody muszą zjechać na przeciwległy pas ruchu. Rozwiązanie to wymaga dużej dozy zdrowego rozsądku wśród kierowców pojazdów drogowych, której niestety brakuje. Po serii wypadków spowodowanych z winy kierowców pojazdów drogowych Policja nie bacząc na ich przyczyny równie genialnie wystąpiła ... o likwidację linii tramwajowej! Paradoksalnie przeciw likwidacji wystąpił nowy właściciel Tramwajów Śląskich, czyli KZK GOP. Dlatego wydawać by się mogło, że przebudowa odcinka ulicznego na dwutorowy będzie priorytetem. Niestety nic takiego nie zaplanowano.
Aż mi się wierzyć nie chce, że KZK GOP było przeciwko likwidacji linii nr 18. Ale ten artykuł jest z lutego 2008. r., a znając KZK GOP w kwestii ograniczenia oferty przewozowej linii tramwajowych, jego nastawienie do tejże sprawy mogło się zmienić.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#282 Post autor: ff » 30 cze 2009, 23:04

W dzisiejszych "Aktualnościach" było o torowisku na linii 12, które przeszkadza kierowcom. Za ich usunięcie są odpowiedzialne Tramwaje Śląskie, jednakże spółka nie ma pieniędzy na takie działania, bo wiąże się to nie tylko z usunięciem torów, ale także z przywróceniem obowiązującego wyglądu jezdni. Do końca roku na pewno nic się w tej kwestii nie zmieni. Wypowiadał się pan Kosmala.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#283 Post autor: hanys76 » 30 cze 2009, 23:12

Na wyciętym kawałku torowiska 12 za kauflandem w Chorzowie, budowana jest zatoka dla autobusów, oraz kawałek dalej wjazd do placu. Na torach stoją palety ,z kostką brukową. W ubiegłym tygodniu jeszcze tego niebyło, musieli dopiero co połozyc krawężniki.

Dokładnie chodzi o ten przystanek
http://www.phototrans.eu/14,333973,0.html

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#284 Post autor: Boguś » 04 lip 2009, 19:02

Na całym odcinku jednotorowym zniknęły prawie wszystkie słupy trakcyjne. Prawie, bo zachowały się tylko dwa przy telewizji.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#285 Post autor: Peter » 21 sie 2009, 16:49

Kierowcy jeżdżą po torach i boją się o auta
2009-08-21, ostatnia aktualizacja 2009-08-21 10:23

Obrazek

Powyginane tory po zlikwidowanej "12" są zmorą kierowców. Ale na szybką poprawę nie ma co liczyć, bo szyny całkowicie znikną dopiero za kilka lat.
Obrazek
Fot. Bartłomiej Barczyk / AG
Powyginane szyny po zlikwidowanej ?12? stały się zmorą kierowców w Chorzowie

Przejazd ulicą Kościuszki to prawdziwa próba dla samochodowego zawieszenia. Kierowcom najbardziej daje się we znaki odcinek od ul. Siemianowickiej aż do szybu Prezydent. Tutaj szyny ułożone są między betonowymi kostkami. Wybrukowana nawierzchnia momentami przypomina taflę wzburzonego morza. Wraz z kostkami wznoszą się i opadają tory, miejscami wystając kilkanaście centymetrów ponad beton.

- Staram się tu zwolnić do 20-30 km na godzinę, a i tak muszę bardzo uważać, żeby czegoś nie urwać. Z miesiąca na miesiąc jest coraz gorzej, a od kiedy przestał jeździć tramwaj, nikt nawet nie próbuje wyrównać torów - mówi Leszek Pańkowski, który pokonuje tę trasę codziennie w drodze do pracy.

Tory to pozostałość po tramwaju nr 12. Linia łącząca Chorzów i Siemianowice Śląskie przestała kursować z początkiem roku. Tramwajarze zdjęli już przewody i wycięli słupy trakcyjne od placu Alfreda aż do ulicy Kościuszki w Chorzowie.

- To odcinek, który w dużej części przebiega wzdłuż chorzowskiego parku. Prace przeprowadziliśmy jak najszybciej, bo inaczej ubiegliby nas złomiarze. Teraz weźmiemy się za likwidację torowiska, które biegnie na wydzielonym pasie obok jezdni - mówi Dariusz Kuźba, zastępca dyrektora zajezdni tramwajowej Katowice-Zawodzie.

Jak wyjaśniają tramwajarze, tory, kable i słupy to pokaźny majątek, nawet gdyby miały trafić na złom. Gorzej z torami, które biegną w jezdni. - Wyjęcie takich szyn to dla nas ogromne koszty. Nie wystarczy tylko usunąć szyn, trzeba potem jeszcze jakoś załatać dziury. Cała operacja wiąże się z remontem nawierzchni, a na to nas nie stać - dodaje Kuźba.

Po tramwajach zgodził się "posprzątać" chorzowski Miejski Zarząd Dróg i Mostów. Choć - jak zastrzega Piotr Wojtala, dyrektor MZDiM - stan nawierzchni na ulicy Kościuszki nieprędko się poprawi. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo szyny będą usuwane etapami. - Właściwie naprawę nawierzchni jezdni pół metra od toru powinna przeprowadzić spółka tramwajowa, ale tramwaj i tak już nie jeździ, a my dostajemy coraz więcej skarg od kierowców. Jesteśmy już po słowie z Tramwajami Śląski: oni zdemontują tory, a my zajmiemy się nawierzchnią - mówi Wojtala.

MZDiM jeszcze tym roku chce wyremontować pierwsze 150 metrów ulicy od szybu Prezydent do placu Piastowskiego. - W kolejnych latach zajmiemy się następnymi odcinkami. Wszystko będzie zależało od pieniędzy, ale powinniśmy się z tym uporać w trzy lata - zapewnia Tomala.
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#286 Post autor: Penny » 09 lis 2009, 09:54


hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#287 Post autor: hanys76 » 02 sty 2010, 22:31


hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#288 Post autor: hanys76 » 20 lut 2010, 19:14

Była "dwunastka", teraz są dwunastocentymetrowe i większe nierówności. Na Siemianowickiej w Chorzowie Starym stare są także tory. Zniszczone torowiska to właściwie nic nowego, tyle że po tych tramwaj nie jeździ już od ponad roku. Mimo to nikt za remont się nie bierze. I nie weźmie się jeszcze długo. Bo choć miasto gotowe jest do remontu, musi czekać. Materiał filmowy tvs

102n@
Posty: 65
Rejestracja: 05 paź 2009, 19:34
Lokalizacja: Chorzów

#289 Post autor: 102n@ » 20 lut 2010, 21:25

12-ka powinna zostać odtworzona póki jest to jeszcze możliwe. A w Chorzowie Starym na ulicy o której mowa wystarczyłoby na nowo tą kostkę po prostu ułożyć, lepiej jednak używać argumentu że tory są be, i to one są winne a panaceum na nierówności ma być ich wyrwanie;/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#290 Post autor: Boguś » 25 lut 2010, 12:22

102n@ pisze: A w Chorzowie Starym na ulicy o której mowa wystarczyłoby na nowo tą kostkę po prostu ułożyć, lepiej jednak używać argumentu że tory są be, i to one są winne a panaceum na nierówności ma być ich wyrwanie;/
Właśnie, winna jest zła nawierzchnia, a nie torowisko.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2010, 23:34 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

102n@
Posty: 65
Rejestracja: 05 paź 2009, 19:34
Lokalizacja: Chorzów

#291 Post autor: 102n@ » 25 lut 2010, 21:37

Boguś pisze:
102n@ pisze: A w Chorzowie Starym na ulicy o której mowa wystarczyłoby na nowo tą kostkę po prostu ułożyć, lepiej jednak używać argumentu że tory są be, i to one są winne a panaceum na nierówności ma być ich wyrwanie;/
Właśnie, winą jest zła nawierzchnia, a nie torowisko.
Pamiętam jeszcze, jakoś w 2007 chyba to było. Przy starochorzowskim MDK-u: miasto ułożyło na nowo i wyrównało kostkę ale tylko na pasie do Chorzowa i tylko od krawężnika do prawej szyny. Reszty "nie dało się" oczywiście poprawić.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#292 Post autor: Penny » 27 kwie 2010, 01:43

Gazeta Wyborcza dnia 24 kwietnia 2010 pisze:Bez tramwajów tory się wypiętrzają i powodują wypadki

Tory po zlikwidowanej linii nr 12 nie tylko niszczą zawieszenie aut, ale i są przyczyną wypadków. Będzie lepiej, bo drogowcy właśnie zaczęli podnosić nawierzchnię z kostki. Później wezmą się za usuwanie szyn.

Przejazd przez ulicę Siemianowicką i Kościuszki w Chorzowie to test samochodowego zawieszenia i umiejętności kierowców. Wszystko przez tory, którymi kiedyś kursowała "12". Mimo że linia została zlikwidowana z początkiem zeszłego roku, powyginane szyny wciąż zatopione są w jezdni. - Kiedy tramwaje kursowały, wciskały szyny w podłoże. Teraz zaczynają wychodzić - wyjaśnia Kazimierz Kosmala, dyrektor rejonu komunikacyjnego nr 2 Tramwajów Śląskich.

W niektórych miejscach szyny wystają nawet na kilkanaście centymetrów ponad nawierzchnię drogi. Taka przeszkoda nie tylko niszczy resory, ale powoduje wypadki. - Odnotowaliśmy kilka przypadków, kiedy kierowcy chcieli skręcić, ale wystająca szyna odbiła koło i wjechali w drzewo albo w inny samochód. Na drodze jest coraz bardziej niebezpiecznie, dlatego przekazaliśmy sprawę prokuraturze, która bada, czy ulice nie powinny być wyłączone z ruchu - mówi Andrzej Zbierański, naczelnik wydziału ruchu drogowego w chorzowskiej komendzie policji.

O remonty nawierzchni wzdłuż torów tramwajowa spółka od dawna spiera się z zarządcami dróg. Coraz poważniejsza sytuacja zmobilizowała wreszcie chorzowskich drogowców i tramwajarzy. Od poniedziałku ekipy remontowe wyrywają kamienne kostki, którymi wybrukowany jest odcinek ulicy Siemianowickiej aż do skrzyżowania z Kościuszki. - Potem układamy je wyżej, żeby tory tak nie wystawały. To prowizoryczne rozwiązanie, ale ze względów bezpieczeństwa nie można było dłużej zwlekać - podkreśla Piotr Wojtala, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Chorzowie.

Następnie ekipy remontowe przeniosą się na ulicę Kościuszki. Tramwajarze usuną tory, a drogowcy ułożą nową nawierzchnię na wysokości od placu Piastowskiego aż do szybu Prezydent. - Czekamy na pieniądze, które miasto zaoszczędziło na innych przetargach - mówi Wojtala. Dodaje też, że miasto zagwarantowało już 2 mln zł na przyszłoroczny generalny remont Siemianowickiej - w miejscu, gdzie teraz robotnicy przekładają kostki. Wtedy tory zostaną usunięte, a kostkę zastąpi asfalt.

W tym roku na poprawę mogą też liczyć kierowcy w Katowicach. Tutaj wystające tory po "12" utrudniały ruch na skrzyżowaniu ulic Telewizyjnej i Bytkowskiej. - Remont nawierzchni na ulicy Telewizyjnej i przebudowę całego skrzyżowania rozpoczniemy za dwa miesiące - informuje Henryk Bula, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#293 Post autor: KZKGaPowicz » 15 maja 2010, 20:29

Może zdecydujemy się spróbować wpisać naszą sieć tramwajową do UNESCO? Wtedy trudniej byłoby zlikwidować jakąś linię tramwajową. Poniżej przedstawiam jedną z dwóch części kryteriów wpisania do UNESCO (pomijam część przyrodniczą):
wikipedia pisze:Kryteria kulturowe
I. "reprezentować arcydzieło ludzkiego geniuszu twórczego"
II. "przedstawiać ważną wymianę ludzkich wartości, na przestrzeni dziejów lub w obszarze danego regionu świata, w zakresie rozwoju architektury lub technologii, w sztukach monumentalnych, urbanistyce lub projektowaniu krajobrazu"
III. "przedstawiać unikatowe albo przynajmniej wyjątkowe świadectwo tradycji kulturowej lub istniejącej albo minionej cywilizacji"
IV. "przedstawiać szczególny przykład typu budowli, zespołu architektonicznego lub technologicznego albo krajobrazu ilustrującego ważny etap (lub etapy) w historii ludzkości"
V. "przedstawiać szczególny przykład tradycyjnego ludzkiego osadnictwa, zagospodarowania ziemi lub morza, reprezentatywny dla danej kultury (lub kultur), albo ludzkiej interakcji ze środowiskiem, szczególnie jeśli stało się ono zagrożone wskutek nieodwracalnej zmiany"
VI. "pozostawać w bezpośrednim lub namacalnym związku z wydarzeniami lub żywą tradycją, pomysłowością lub wierzeniami albo z dziełami artystycznymi lub literackimi o wyjątkowym uniwersalnym znaczeniu (Komitet uznaje, że to kryterium powinno być stosowane w połączeniu z innymi kryteriami)"
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#294 Post autor: Penny » 18 maja 2010, 12:14

Z tym to będzie bardzo, bardzo ciężko :-| Za to niektórych naszych włodarzy udałoby się wpisać bez problemu - takiego betonu już nigdzie na świecie nie ma :-)

Trwa rozbiórka linii 12. Wycięto wszystkie słupy trakcyjne i zakończono poprawianie torowiska na Krajcoku. Szkoda tylko, że skoro rozwalali całą drogę, to mogli wyjąć torowisko, a tylko rozebrali i poukładali bruk na nowo :o: Za pół roku pewnie znów będzie trzeba to samo robić...
Edit: Wczoraj zauważyłem, że jednak wyciągnęli kawałek torowiska na Krajcoku
Nasze Miasto, 2010-07-26 pisze:Wreszcie demontują torowisko "12"

Już pojutrze na ulicy Kościuszki zobaczymy robotników demontujących torowisko dawnej "dwunastki". Takie zapewnienia składa Piotr Wojtala, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Chorzowie.

Wczoraj plac robót przekazano firmie, która za trochę ponad 400 tysięcy złotych zdemontuje torowisko. Te pieniądze miasto "zaoszczędziło" w poprzednich przetargach, w których udało się ustalić cenę prac niższą niż ta wynikająca z kosztorysu. Gdyby nie te "oszczędności", auta na nieużywanym torowisku skakałyby jeszcze do przyszłego roku.

Tramwaj linii nr 12 nie kursuje z Chorzowa do Siemianowic już od ponad półtora roku. O tym, że torowisko niszczeje i utrudnia życie kierowcom pisaliśmy wielokrotnie. Jednak jak do tej pory udawało się likwidować tylko jego fragmenty. Na przykład w jednym miejscu powstał przystanek autobusowy, w kolejnym jest przygotowywany parking...

Brakuje nie tylko pieniędzy na demontaż, ale także kompleksowego planu zagospodarowania miejsca po torach. I decyzja o rozbiórce 450 metrów, największego fragmentu jak do tej pory, tej sytuacji nie zmienia.

Wojtala wyjaśnia, że teraz będzie uporządkowana ul. Kościuszki od ul. Mazurskiej do okolic szybu Prezydent (poprawa stanu tego odcinka jest tym bardziej potrzebna, że budowany jest tam market). Prace mają się zakończyć 26 sierpnia. Jest pewna szansa, choć jeszcze dyrektor MZUiM nie chce tego potwierdzić, że na odnowionym fragmencie powstanie fragment ścieżki rowerowej.

Oczywiście 450 metrów to nie jest cała trasa "dwunastki". Na ulicy Siemianowickiej skończyło się przekładanie kostki przy torach, tak, by poprawić bezpieczeństwo przejazdu autem - na rozbiórkę torowiska nie było pieniędzy. Czeka także początek Kościuszki (od wjazdu z Rynku na tę ulicę). Wojtala pociesza, że ten ostatni odcinek był remontowany i wciąż jest w dobrym stanie.
źródło
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#295 Post autor: Penny » 19 wrz 2011, 10:29

Dziennik Zachodni, 2011-09-19 pisze:Nieodżałowana linia tramwajowa nr 12

Mieszkańcy Siemianowic Śląskich i Chorzowa nie mogą zapomnieć tramwajowej linii numer 12, która kiedyś łączyła te dwa miasta. Wiem, bo temat wciąż powraca na przystankach, gdy czekamy na opóźnione autobusy, które miały zastąpić nam tramwaj nr 12. Ale to się nie udało!


Autobusów jest mało, jadą wolno, psują się, tarasują jezdnie i smrodzą. Trudno nam zrozumieć, dlaczego podjęto taką nieprzyjazną pasażerom decyzję. Listy i protesty, które pasażerowie pisali do władz, nie pomogły. Władze Chorzowa chyba uznały, że tramwaj to przestarzały środek miejskiego transportu, ale to nieprawda. Tramwaj porusza się szybko po szynach i nie stoi w korkach. Linię nr 12 pamięta moja babcia, która mówi, że tramwaj jeździł tędy od ponad stu lat. Korzystały z niego całe pokolenia, więc chyba miał rację bytu. Apeluję, żeby linia 12 wróciła.
źródło

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#296 Post autor: hanys76 » 21 wrz 2011, 22:46

Pętla na Placu Hutników po linii 12 ,ma szansę zostac wykorzystana.
Link
Chociaż to byc może tylko taka zagrywka przed wyborami.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#297 Post autor: Boguś » 21 wrz 2011, 22:52

hanys76 pisze:Chociaż to byc może tylko taka zagrywka przed wyborami.
Wybory Ci się pomyliły :) . 9 października wybieramy posłów i senatorów.
Władze miasta zastanawiają się nad wyglądem śródmieścia w przyszłości. Prezydent Chorzowa prowadzi rozmowy z Tramwajami Śląskimi na temat przeniesienia ruchu tramwajowego z ulicy Wolności na ulicę Powstańców Śląskich. - Spółka chce, abyśmy dobudowali drugie torowisko za około 20 milionów złotych. Na takie rozwiązanie nas nie stać - przyznaje Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa. - Naszym zdaniem ruch na tym odcinku mógłby się odbywać wahadłowo - dodaje. Kotala nie chce podawać jednak terminu, kiedy takie rozwiązanie będzie możliwe. - Potrzeba na to około 5 milionów złotych. Jeśli znajdą się dodatkowe pieniądze w przyszłorocznym budżecie, zastanowimy się nad realizacją tych planów.
Spadłem z krzesła. Wyrywać torowisko, które jest równe jak stół. Ciekawe komu tramwaj na "Wolce" przeszkadza.

Niestety znając "szpeców" z TŚ, mogą się na to zgodzić.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#298 Post autor: hanys76 » 21 wrz 2011, 23:05

Już to widzę jak tramwajarze ochoczo, wezmą się za wyrywanie toru na Wolce. Przecież to kosztuje sporo , poroniony pomysł.Tak samo wprowadzenie ruchu wahadłowego na Powstańców,to nie zdało by egzaminu.Ciekawe gdzie by się ten jednotor miał kończyc. Pogratulowac dobrego humoru, panu prezydentowi Chorzowa.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#299 Post autor: Penny » 22 wrz 2011, 10:10

Władze miasta zastanawiają się nad wyglądem śródmieścia w przyszłości.
Za chwilę co drugi lokal to będzie bank, to nad czym się tu zastanawiać :twisted:
Naszym zdaniem ruch na tym odcinku mógłby się odbywać wahadłowo - dodaje.
Niestety kolejnych nierozumnych w kwestii komunikacji tramwajowej nie brakuje. Ciekawe, jak na ten jednotor miałoby się wjeżdżać. Objeżdżając Rynek i czekając na zwolnienie jednotoru pod wiaduktem... czy może łącznik przez ul. Jagiellońską? :mryellow:
hanys76 pisze:Już to widzę jak tramwajarze ochoczo wezmą się za wyrywanie toru na Wolce. Przecież to kosztuje sporo, poroniony pomysł.
Samo wyrwanie i robienie nowej nawierzchni faktycznie kosztuje. Pora sobie też zadać pytanie, ile kosztował remont tego torowiska, które miało miejsce chyba nie dawniej jak 15 lat temu... Za remont Armii Krajowej albo 3-go Maja niech się zabiorą...

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#300 Post autor: Kuba » 22 wrz 2011, 12:59

Nie mogło by być czegoś takiego jak zamieszczam w załączniku? Rynek uwolniłby się od tramwajów a powstała by nowa pętla z połączeniem T6, T11 i T19.
Załączniki
chorzow2.jpg
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2011, 13:50 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości