Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

Dyskusje o dwukierunkowych wagonach Pt8.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

#1 Post autor: Peter » 07 lis 2010, 15:43

Na początek proponuję temat o wszystkim co związane jest z eksploatacją wagonów Pt, tzn. różnych zauważonych uszkodzeń i zmian w wyposażeniu oraz stanu technicznego.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Peter, łącznie zmieniany 38 razy.
*SDIP (U.N.O.)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#2 Post autor: hanys76 » 16 lis 2010, 22:24

felieton w dzienniku zachodnim na temat helmutów Nie wiem czy to się tu nadaje :) .

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#3 Post autor: rafalurbino18 » 26 lis 2010, 06:54

Wagon #901 dzisiaj po 2 dotarł do gliwickiej zajezdni :!:
Źródło - foto TWB

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#4 Post autor: Marcin » 26 lis 2010, 09:33

rafalurbino18 pisze:Wagon #901 dzisiaj po 2 dotarł do gliwickiej zajezdni :!:
Teraz rodzi się pytanie czego on tam szuka, przecież wszystkie miały na Zawodzie iść.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: DW » 26 lis 2010, 10:21

Marcin pisze:
rafalurbino18 pisze:Wagon #901 dzisiaj po 2 dotarł do gliwickiej zajezdni :!:
Teraz rodzi się pytanie czego on tam szuka, przecież wszystkie miały na Zawodzie iść.
Testy. Na Zawodziu mają być na stanie, ale gdy rozpoczną się remonty będą wypożyczane do różnych zajezdni, stąd pewnie już teraz chcą przetestować gdzie helmuty będą mogły dojechać.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#6 Post autor: hanys76 » 30 lis 2010, 18:02

Kolejny wagon dotarł dzisiaj popołudniu, na lawecie do Chorzowa.

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 573
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

#7 Post autor: Big0s93 » 30 lis 2010, 18:13

A są już jakiekolwiek informacje o Helmutach na Zagłębie?
Testy czy choćby hehe, marzenie. Żeby poszedł do Będzina...
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: luki » 30 lis 2010, 22:26

Big0s93 pisze:A są już jakiekolwiek informacje o Helmutach na Zagłębie?
Testy czy choćby hehe, marzenie. Żeby poszedł do Będzina...
Marzyć to sobie zawsze możesz :P
Helmuty na Zagłębiu mogą być na dwa sposoby:
1. Linia 15 (o ile da się przenieść jakieś pociągi na Zawodzie)
2. W przypadku potrzeby taboru dwukierunkowego. (o ile warunki techniczne danych linii będą sprzyjać)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 573
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: Big0s93 » 01 gru 2010, 16:43

No właśnie.
I jeżeli na Żeromskiego zmieści się pod most, z resztą problemu nie będzie :)
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#10 Post autor: Marcin » 01 gru 2010, 16:58

Big0s93 pisze:I jeżeli na Żeromskiego zmieści się pod most
Jeśli zmieścił się na Piłsudskiego, to na Żeromskiego zmieści się tym bardziej.
Big0s93 pisze:z resztą problemu nie będzie
Tu bym nie był taki pewien, podstacja na trasie 27 wiadomo jak działa, kolejnym problemem są wzniesienia na tej linii.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#11 Post autor: Kamil105Na » 03 gru 2010, 15:14

Co jest nie tak z tą podstacją ?
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#12 Post autor: Slim » 03 gru 2010, 16:34

Spadki napięcia szczególnie odczuwalne przy ruszaniu z przystanku, ostatnio zastanawiałem się nawet czy od pętli do Klonowej włączają ogrzewanie bo na tym odcinku można w tramwaju zamarznąć.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#13 Post autor: Kamil105Na » 03 gru 2010, 18:55

Slim pisze:Spadki napięcia szczególnie odczuwalne przy ruszaniu z przystanku, ostatnio zastanawiałem się nawet czy od pętli do Klonowej włączają ogrzewanie bo na tym odcinku można w tramwaju zamarznąć.
Pewnie dlatego się tak często tam wagony psują...
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 573
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

#14 Post autor: Big0s93 » 03 gru 2010, 23:26

@Marcin: jeżeli chodzi o wzniesienia, to pierwsze od strony Klimontowa będzie zlikwidowane przy najbliższej modernizacji linii. Linia będzie szła dołem.
Co prawda miało to być z pieniędzy pozyskanych od Unii, ale Pan Berkowski sprawę zmaścił i nie wiadomo kiedy będzie następna okazja.

Swoją drogą ciekawe co wtedy będzie jeździć na 27.
Czy 111N czy Pt?
Jeżeli ktoś dobrze pomyśli, to zajmie się budową toru/ów na dole i później w krótkim odstępie czasu połączy nowo powstały tor ze starym, tym samym wykluczając stromą górę, czy będą robić tak, że tramwaj nie będzie jeździł na cały czas trwania prac.
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#15 Post autor: Marcin » 04 gru 2010, 08:58

Big0s93 pisze:Swoją drogą ciekawe co wtedy będzie jeździć na 27.
Czy 111N czy Pt?
Zatramwaje będą jeździć, ot co.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: DW » 04 gru 2010, 10:21

Big0s93 pisze:(...) przy najbliższej modernizacji linii [27].
Czyli najwcześniej za kilkanaście lat :-P
Big0s93 pisze:@Marcin: jeżeli chodzi o wzniesienia, to pierwsze od strony Klimontowa będzie zlikwidowane przy najbliższej modernizacji linii. Linia będzie szła dołem.
Co prawda miało to być z pieniędzy pozyskanych od Unii, ale Pan Berkowski sprawę zmaścił i nie wiadomo kiedy będzie następna okazja.
Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...
Marcin pisze:
Big0s93 pisze:Swoją drogą ciekawe co wtedy będzie jeździć na 27.
Czy 111N czy Pt?
Zatramwaje będą jeździć, ot co.
Pewnie byłoby właśnie tak. Pasażerowie są już tam raczej przyzwyczajeni do jeżdżenia zatramwajami, więc z tym nie powinno być problemu ;)

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#17 Post autor: Kamil105Na » 04 gru 2010, 10:45

DW pisze:Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...
Co ma wiadukt do częstotliwości kursowania ?
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#18 Post autor: DW » 04 gru 2010, 11:02

Kamil105Na pisze:
DW pisze:Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...
Co ma wiadukt do częstotliwości kursowania ?
Do częstotliwości nic, ale do czasów przelotów owszem ;) (bo zamiast jechać ok. 20km/h po wiadukcie i to dłuższą trasą, jechałoby się dołem ok. 50km/h; ponadto owy wiadukt był przyczyną niejednej awarii - zerwania sieci, połamania pantografów, awarie wozów itp.)

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#19 Post autor: Kamil105Na » 04 gru 2010, 11:06

DW pisze:
Kamil105Na pisze:
DW pisze:Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...
Co ma wiadukt do częstotliwości kursowania ?
Do częstotliwości nic, ale do czasów przelotów owszem ;) (bo zamiast jechać ok. 20km/h po wiadukcie i to dłuższą trasą, jechałoby się dołem ok. 50km/h; ponadto owy wiadukt był przyczyną niejednej awarii - zerwania sieci, połamania pantografów, awarie wozów itp.)
No tak zresztą podjazdy na wiadukt są bardzo strome jak na tramwaj.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#20 Post autor: Kuba » 04 gru 2010, 23:33

są 'zakarliki' to będa 'zahelmuty' ? albo... 'zafranki'? haha
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#21 Post autor: 37 » 05 gru 2010, 10:02

Kuba pisze: 'zafranki'?
Te juz są... w Gliwicach :-P

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#22 Post autor: adam86 » 05 gru 2010, 11:49

DW pisze: No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia).
Tylko nie wiadomo czyja jest ziemia pod tym wiaduktem. To torowisko kolejowe należało do PKP czy do jakiegoś zakałdu?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 573
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: Big0s93 » 06 gru 2010, 00:28

Ciężko powiedzieć, ale raczej ziemia jest miasta.
Tak mi się wydaje po obiektach znajdujących się w promieniu wiaduktu.
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#24 Post autor: Boguś » 06 gru 2010, 21:43

Big0s93 pisze:Ciężko powiedzieć, ale raczej ziemia jest miasta.
Tak mi się wydaje po obiektach znajdujących się w promieniu wiaduktu.
To nie ma nic do rzeczy.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#25 Post autor: DW » 08 gru 2010, 20:16

Na Zawodzie przyjechał dziś kolejny Helmut - #906. Otrzymał on jednak malowanie zakładowe. Jeszcze pachniał świeżą farbą :)
Skończony jest też #904, który możliwe, że przybył na Zawodzie dziś wieczorem lub przybędzie tam w najbliższych dniach. Nie wiem jakie malowanie otrzymał.
Za to pewnie na razie nie będzie kursował (nawet jako szkolenie) #901, który dziś się wykoleił.

Jak już wspomniał hanys76, 30. listopada do Chorzowa dotarł kolejny Helmut. Niestety nie miał widocznych numerów taborowych, więc nie wiadomo jaki to wóz. Charakteryzuje się za to całopojazdową reklamą piłkarską (fotka poniżej).
Załączniki
Kolejny Helmut.
Kolejny Helmut.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#26 Post autor: Kamil105Na » 09 gru 2010, 19:52

Jeździ w ogóle jakiś Duewag w soboty ?
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#27 Post autor: Boguś » 09 gru 2010, 20:17

Kamil105Na pisze:Jeździ w ogóle jakiś Duewag w soboty ?
Nie jeździ.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#28 Post autor: mark40 » 14 gru 2010, 21:17

A temu co się stało?
Obrazek

:-|

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#29 Post autor: Peter » 14 gru 2010, 21:20

Uderzył w #713+714. Polecam lekturę dzisiejszego DPD.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#30 Post autor: Kamil105Na » 15 gru 2010, 15:37

mark40 pisze:A temu co się stało?
Obrazek

:-|
Tramwaje powinny mieć wystające zderzaki jak eNka...
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#31 Post autor: Boguś » 20 gru 2010, 21:09

Kamil105Na pisze:Tramwaje powinny mieć wystające zderzaki jak eNka...
Obecnie nikt Ci takiego wagonu nie dopuści do ruchu.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#32 Post autor: Kamil105Na » 21 gru 2010, 20:41

Boguś pisze:
Kamil105Na pisze:Tramwaje powinny mieć wystające zderzaki jak eNka...
Obecnie nikt Ci takiego wagonu nie dopuści do ruchu.
No właśnie a zderzak chroniłby czoło przed rozwaleniem, tak jak to miało miejsce w przypadku tego frankfurta...
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#33 Post autor: adam86 » 21 gru 2010, 21:53

A zdajesz sobie sprawę jakby wyglądał ten co oberwał?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#34 Post autor: Kamil105Na » 21 gru 2010, 21:59

adam86 pisze:A zdajesz sobie sprawę jakby wyglądał ten co oberwał?
Drugi też miałby zderzak, więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił :-P
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#35 Post autor: Boguś » 21 gru 2010, 23:11

Kamil105Na pisze:
adam86 pisze:A zdajesz sobie sprawę jakby wyglądał ten co oberwał?
Drugi też miałby zderzak, więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił :-P
A jak tramwaj uderzy w inną przeszkodę :?: . Taki wystający element stanowi poważne zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
Kamil105Na pisze:(...)więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił
Wtedy wagon nadaje tylko do kasacji.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#36 Post autor: Kamil105Na » 22 gru 2010, 08:24

Boguś pisze:
Kamil105Na pisze:
adam86 pisze:A zdajesz sobie sprawę jakby wyglądał ten co oberwał?
Drugi też miałby zderzak, więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił :-P
A jak tramwaj uderzy w inną przeszkodę :?: . Taki wystający element stanowi poważne zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
Kamil105Na pisze:(...)więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił
Wtedy wagon nadaje tylko do kasacji.
Najlepszy byłby zderzak z amortyzacją - nic w tramwaju nie uszkodziło by się. A czy tramwaj uderzy w "coś" zderzakiem, czy czołem bez niego, to starty i tak będą.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#37 Post autor: adam86 » 22 gru 2010, 17:49

Kamil105Na pisze: Najlepszy byłby zderzak z amortyzacją - nic w tramwaju nie uszkodziło by się.
Teraz już fizyki w szkole nie uczą?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#38 Post autor: Kamil105Na » 22 gru 2010, 20:29

adam86 pisze:
Kamil105Na pisze: Najlepszy byłby zderzak z amortyzacją - nic w tramwaju nie uszkodziło by się.
Teraz już fizyki w szkole nie uczą?
A tak trudno jest się domyśleć o co chodzi ? Choć być może nie opisałem tego dokładniej.
Czy się coś stanie, czy nie, to zależy od v i m tramwaju. Ja się odniosłem do sytuacji, w której tramwaj jedzie niezbyt szybko (może 10 km/h), a nie 30 km/h albo więcej. A zderzak o jakim pisałem na pewno chroniłby motorniczego, a czoło byłoby całe. Zresztą taki tramwaj zniszczyłby samochód tak samo, jak duża ciężarówka, czyż nie ?
A tak w ogóle to wesołych świąt życzę :-P
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#39 Post autor: adam86 » 22 gru 2010, 22:20

Kamil105Na pisze:A tak trudno jest się domyśleć o co chodzi ? Choć być może nie opisałem tego dokładniej.
Czy się coś stanie, czy nie, to zależy od v i m tramwaju. Ja się odniosłem do sytuacji, w której tramwaj jedzie niezbyt szybko (może 10 km/h), a nie 30 km/h albo więcej.
To się nie odnoś do takich prędkości, bo zderzenia mają miejsce przy znacznie wiekszych predkościach.
A zderzak o jakim pisałem na pewno chroniłby motorniczego, a czoło byłoby całe. Zresztą taki tramwaj zniszczyłby samochód tak samo, jak duża ciężarówka, czyż nie ?
Ale nie chodzi o to, czy zniszczony zostanie tramwaj czy nie. Ba, on nawet pownien zostac zniszczony, tak samo jak i samochód, ale ci co w nich jadą mają być nie zniszczeni. Po to wymyslono strefy zgniotu chociazby.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#40 Post autor: Peter » 05 sty 2011, 18:40

Dzisiaj jechałem sobie #907 i trzeba przyznać, że jest ciepło przy obecnym dużym mrozie. W ściankach z boku są otwory i ciepłe powietrze ogrzewa też nogi. Moim zdaniem ogrzewanie na plus dla tych wagonów. :)
Teraz w zimie niestety występują problemy z drzwiami. Lubią się zawieszać. Wynika to prawdopodobnie stąd, że zalegający na schodkach śnieg zanieczyszcza otworki fotokomórek.

EDIT 10.01.2010

Dzisiaj w #900 były zepsute trzecie drzwi.
*SDIP (U.N.O.)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#41 Post autor: hanys76 » 25 sty 2011, 07:28

W wagonie 908 nie działają wyświetlacze z obu stron wagonu.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: DW » 06 lut 2011, 19:06

W czwartek (3.02) w #900 i #909 nie działały tylne wyświetlacze (przednie normalnie). Ciekawe co to się z nimi dzieje, że tak padają...

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#43 Post autor: hanys76 » 06 lut 2011, 21:15

Zniknął wagon 901, ostatnio był widziany na trasie 27 stycznia, potem już nie kursował.Musi miec coś poważniejszego uszkodzone, skoro nie wyjeżdza.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#44 Post autor: Boguś » 13 lut 2011, 18:01

hanys76 pisze:Zniknął wagon 901, ostatnio był widziany na trasie 27 stycznia, potem już nie kursował.Musi miec coś poważniejszego uszkodzone, skoro nie wyjeżdza.
Niedawno pojawił się na linii, ale w ciągu dnia zjechał awaryjnie.

W pierwszym poście stworzyłem listę odstawionych wagonów.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#45 Post autor: DW » 26 lut 2011, 11:04

Ponownie odstawiony jest #901. Miał mieć wymieniane koła, więc pewnie z tego powodu nie jeździ.
Ostatni raz na trasie 15.02.
Boguś pisze:W pierwszym poście stworzyłem listę odstawionych wagonów.
Tak sobie myślę, że można by tą listę wydzielić do odrębnego tematu "Odstawione Helmuty".

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#46 Post autor: hanys76 » 07 mar 2011, 10:03

Wyjechał wagon 902 po naprawie, wykreslam z listy.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#47 Post autor: Marcin » 07 mar 2011, 10:28

Po naprawie jedyna rzucająca się w oczy różnica to numerek taborowy który przyklejony jest węższą czcionką (coś jak wozy po RK w ZUR)

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#48 Post autor: Łukasz » 08 mar 2011, 20:05

#901 dzis jechał jako jazda próbna w stronę Rynku o 12:47 z Łącznej.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#49 Post autor: DW » 11 mar 2011, 21:14

- #901 (15.02.2011)
Ponoć dziś po południu kursował już na 23.

Zauważyłem natomiast, że już długo nie widzieliśmy Helmuta #907. Ostatnia wzmianka w DPD pochodzi z 21.02, kiedy to stał na placu, wcześniej 26.01 przechodził jazdy próbne, a ostatni raz na trasie dopiero 12. stycznia :!:
Czyżby dolegało mu coś poważnego, czy tylko go po prostu nie widujemy?

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#50 Post autor: Przemek » 23 kwie 2011, 23:33

907 ma awarię Simatica, czeka na części z Frankfurtu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości