Nie ogarniam tego, czyli T37 to niedawne T7 a T7 to dawne T37? Kocham ich.Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z przedłużeniem terminu dopuszczenia do ruchu tramwajowego skrzyżowania ul. Świętochłowickiej, Ostatniej i św. Piotra w Bytomiu Łagiewnikach od poniedziałku 11 stycznia 2010 r. nastąpią zmiany rozkładu jazdy linii tramwajowej nr 17. Jednocześnie, w celu umożliwienia bezpośredniego połączenia z Katowicami, uruchomiona zostanie linia tramwajowa nr T37. Autobusowa komunikacja zastępcza linii nr -7 zostaje zawieszona.
Od poniedziałku 11.01.2010 r. wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej w ww. rejonie, tj.:
* uruchomienie linii tramwajowej nr T37: kursującej w relacji „Ruda Śląska Chebzie Pętla” – „Katowice Zawodzie Pętla”,
* zawieszenie autobusowej komunikacji zastępczej linii nr T-7
* linia tramwajowa nr 17 kursować będzie z częstotliwością co 30 minut.
37 welcome tu...
37 welcome tu...
Na to wygląda. Będzie tak jak przed ostatnimi zmianami, tylko to "7" będzie jako "37" i kursować będzie na Zawodzie co 30 minut. Ciekawe czy w tej sytuacji 7 zostanie też pocięta...
A zamiast wprowadzić jakieś sensowne rozwiązanie od razu to robią co chwile jakieś kosmiczne zmiany. Teraz zaś powraca 37 i to aż przez Świętochłowice do Chebzia, a 7 kończy na Chorzowie Batorym. Nie da się chyba zrobić większego zamieszania, jakby nie mogło być jak po staremu, a a trasie Chorzów Batory - Szopienice uruchomić 37.
A zamiast wprowadzić jakieś sensowne rozwiązanie od razu to robią co chwile jakieś kosmiczne zmiany. Teraz zaś powraca 37 i to aż przez Świętochłowice do Chebzia, a 7 kończy na Chorzowie Batorym. Nie da się chyba zrobić większego zamieszania, jakby nie mogło być jak po staremu, a a trasie Chorzów Batory - Szopienice uruchomić 37.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
To jest właśnie przesada. Podobnie było z 20tką i 36/37 oraz z 19/31/41. Osoba, która to wymyśliła chyba nie ma pojęcia w czym rzecz, a na pewno ma krótką pamięć. Bo kto o zdrowych rozumach tworzy jakieś 37 na Chebzie. Widać mieszkańcom Lipin i Chropaczowa postanowiono jeszcze bardziej namieszać w głowach, bo kiedyś była 17tka co 28minut na solówkach, a teraz to tam się takie cuda dzieją, że hej !luki pisze:Na to wygląda. Będzie tak jak przed ostatnimi zmianami, tylko to "7" będzie jako "37" i kursować będzie na Zawodzie co 30 minut. Ciekawe czy w tej sytuacji 7 zostanie też pocięta...
A zamiast wprowadzić jakieś sensowne rozwiązanie od razu to robią co chwile jakieś kosmiczne zmiany. Teraz zaś powraca 37 i to aż przez Świętochłowice do Chebzia, a 7 kończy na Chorzowie Batorym. Nie da się chyba zrobić większego zamieszania, jakby nie mogło być jak po staremu, a a trasie Chorzów Batory - Szopienice uruchomić 37.
Gdybym miał sam coś z tym zrobić to oczywiście 7-kę wydłużyłbym do Chebzia na składach, zaś w Katowicach skrócił do Zawodzia. Żadnego tworzenia 7bis kursującego na trasie do Chorzowa Batorego bym nie tworzył, bo po co. Oczywiście 37 może jeździć, ale z Szopienic posłałbym to do samego Chorzowa, a jeśli nie to do zajezdni jednak wtedy trzeba coś zrobić z 13tką, bo po co ma jeździć pusta zaraz za 7/20/37.
W przypadku 7 co 30 minut, to jakaś biska jednak mogła by być właśnie w postaci tego 37.rafalurbino18 pisze:Gdybym miał sam coś z tym zrobić to oczywiście 7-kę wydłużyłbym do Chebzia na składach, zaś w Katowicach skrócił do Zawodzia. Żadnego tworzenia 7bis kursującego na trasie do Chorzowa Batorego bym nie tworzył, bo po co.
Ale po co, lepiej robić zamęt ludziom w głowach i posyłać linie gdzie popadnie.
Takie coś jak 19 w Katowicach, 37 na Chebziu, i inne dziwne twory, 10 lat temu były nie do pomyślenia.
Linię 13 do Chorzowa Rynku co 15 minut, tak samo można by z 37 zrobić, z tym, że na przemian z 20-tką.rafalurbino18 pisze:Oczywiście 37 może jeździć, ale z Szopienic posłałbym to do samego Chorzowa, a jeśli nie to do zajezdni jednak wtedy trzeba coś zrobić z 13tką, bo po co ma jeździć pusta zaraz za 7/20/37.
Tak jak było to w układzie 13/36/37 - i wydaje mi się, że to było jedyne słuszne wyjście.
Mogło by to przez Załęże jechać tak: 20,7,13,37,13,20,7,13,37,13 itd.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Chodzi Ci o 37? Bo jeśli tak to jak sobie tego nie wyobrażam. Skoro 37 będzie kursował tam, gdzie 17 to myślałem, że będą to składy, ale żeby jeździły co godzinę potem. Chyba, że ktoś wymyśli jakieś przejścia pociągów z tej 7-ki na 37 wieczorne. Oczywiście zakładam, że obie linie przejmie Stroszek, bo Zawodzie dodatkowych składów na 37 i solówek na wszystkie pociągi 7 też raczej nie będzie wysyłać.37 pisze:Rozkład jazdy jest oszałamiający. Wieczorem co godzinę
Wygląda to tak:
17 - 4 pociągi z Gliwic co 30 minut w ciągu dnia, oraz wieczorem
37 - co 30 minut w ciągu dnia, co godzinę wieczorem
Z tego wynika, że 17 ulży o 4 pociagi, więc wypożyczone składy wrócą na Stroszek i będą jeździć na 37.
W Lipinach wychodzi, że w ciągu dnia tramwaj będzie co 15 minut, wieczorem co 15/30 minut
17 - 4 pociągi z Gliwic co 30 minut w ciągu dnia, oraz wieczorem
37 - co 30 minut w ciągu dnia, co godzinę wieczorem
Z tego wynika, że 17 ulży o 4 pociagi, więc wypożyczone składy wrócą na Stroszek i będą jeździć na 37.
W Lipinach wychodzi, że w ciągu dnia tramwaj będzie co 15 minut, wieczorem co 15/30 minut
Chyba, że będą jeszcze korekty na 7...37 pisze:Tak o 37 mi chodzi. Dodatkowo w dni wolne jeździ razem ze 7 w stadzie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Puszczanie 37 ze Stroszka jest chorym pomysłem TŚ. Równie dobrze mogli by przenieść kilka wagonów na Będzin i stamtąd puszczać bo nawet bliżej jest.
http://maps.google.pl/maps/ms?hl=pl&ie= ... 54324&z=13
Pobieżnie zrobiłem schemat odległości Stroszka od Zawodzia i Będzina od Zawodzia. Wyszło, że ze Stroszka jest ok. 24 km a z Będzina 14,5 km.
http://maps.google.pl/maps/ms?hl=pl&ie= ... 54324&z=13
Pobieżnie zrobiłem schemat odległości Stroszka od Zawodzia i Będzina od Zawodzia. Wyszło, że ze Stroszka jest ok. 24 km a z Będzina 14,5 km.
I w dodatku te kursy wyjazdowe z Będzina na 37 oznaczyć jako 15 przez Zagórze do Placu Wolności i dalej jako 37, a z Zawodzia wypuścić te poranne 15 od razu do Zagórza z możliwą przesiadką pasażerów jadących z Placu Wolności np. linią 7. :santa: Mniej więcej podobnie ze zjazdami
Pozdrawiam R1 :santa:
Jak już coś to rozsądniej byłoby przenieść parę 15-stek z Zawodzia do Będzina, a z 37 parę ze Stroszka na Zawodzie.Kuba pisze:Puszczanie 37 ze Stroszka jest chorym pomysłem TŚ. Równie dobrze mogli by przenieść kilka wagonów na Będzin i stamtąd puszczać bo nawet bliżej jest.
http://maps.google.pl/maps/ms?hl=pl&ie= ... 54324&z=13
Pobieżnie zrobiłem schemat odległości Stroszka od Zawodzia i Będzina od Zawodzia. Wyszło, że ze Stroszka jest ok. 24 km a z Będzina 14,5 km.
Jednak chodzi o to, że po ostatnich cięciach (zmniejszenie liczby poc. i pojemności na 7-mce oraz przeniesienie '17' ze Stroszka do Gliwic) na Stroszku pełno motorowych siedzi w pogotowiu, a np. w Zawodziu ponoć czasem kursy wypadają przez to, że ich brakuje.
W obecnej sytuacji najlepiej by było jakby i 37 i cała 7-mka należały do Zawodzia, ale wtedy już by się chyba nawet wozy na zajezdni nie pomieściły, bo od zamknięcia Batorego i tak mają tam trochę tłoczno (nie wiem jak teraz, ale kiedyś wieczorami czekały w stadach na wjazd do wozowni, bo nie było dla nich miejsca ).dombia pisze:A jeszcze łatwiej byłoby ulokować tramwaje w Zawodziu. Prosty przejrzysty rozkład i układ linii - to niestety obecnie fikcja.
Ale zruzumcie, że tramwajarzy to nic nie obchodzi. To im ma byc wygodnie, a nie pasażerom.Kuba pisze:Nie wydaje mi się, żeby wszyscy motormani mieszkali jedynie w Bytomiu. Np. tych z Chorzowa można by przenieść na Zawodzie i już git majonez. Wiele jest rozwiązań no ale pooo cooo? Lepiej jeździć, jak napisał hanys, przez pół Śląska żeby na trasę się włączyć. Chore chore chore, na łysienie.
KZKGOP 1779
Tak będzie - parę 15-tek bierze Będzin (1501-1505, 1508-1509 w R i 1503, 1505, 1509 w SN), a poc. 374 OIDP będzie z Zawodzia.DW pisze:Jak już coś to rozsądniej byłoby przenieść parę 15-stek z Zawodzia do Będzina, a z 37 parę ze Stroszka na Zawodzie.
EDIT
Okazuje się jednak, że jest zmiana i całe 37 będzie ze Stroszka (a ten 374 będzie w Chorzowie Batorym zawracał żeby więcej wariantów trasy było).
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Za to na stronie TŚ pojawił się komunikat z pewną egzotyczną datą ( ), ale jeszcze nie ma rozkładów:Kuba pisze:Linia 37 znikła z KZK-Go!
Zmiana rozkładów jazdy od 11 stycznia 2010 r.
Od dnia 11 stycznia 2011 r. wprowadzone zostają następujące zmiany rozkładów jazdy na liniach tramwajowych:
- uruchomiona zostaje linia 37 w relacji Chebzie Pętla - Łagiewniki - Świętochłowice - Katowice - Zawodzie Pętla i jednocześnie zawieszone zostaje funkcjonowanie komunikacji zastępczej na linii T-7,
- zmniejszona zostaje częstotliwość kursowania linii 17,
- na linii 15 wprowadzone zostają korekty godzin odjazdów i trasy w kursach dojazdowych.
Z rozkładów KZK-Go! wynika, że w dni robocze Będzin ma dostać 6 poc., a Zawodzie pozostałe 3. W wolne tak jak napisałeś.memphis pisze:Tak będzie - parę 15-tek bierze Będzin (1501-1505, 1508-1509 w R i 1503, 1505, 1509 w SN)...DW pisze:Jak już coś to rozsądniej byłoby przenieść parę 15-stek z Zawodzia do Będzina, a z 37 parę ze Stroszka na Zawodzie.
A jak ma wyglądać obsada? Nadal 2 składy z Zawodzia, czy może będzie ich więcej/mniej/wcale? (bo wszystkiego się można spodziewać ).
Może jakieś składy do obsługi dostanie wreszcie Będzin, gdzie uruchamianych jest ich coraz mniej...
Dopóki 7 będzie kursować do Szopienic, raczej więcej składów na 15 nie będzie. Podejrzewam, że #424, #501 i #566 wrócą do Będzina.DW pisze:A jak ma wyglądać obsada? Nadal 2 składy z Zawodzia, czy może będzie ich więcej/mniej/wcale? (bo wszystkiego się można spodziewać ).
Może jakieś składy do obsługi dostanie wreszcie Będzin, gdzie uruchamianych jest ich coraz mniej...
Rozkładów TŚ nadal nie ma, jednak na podstawie dzisiejszych obserwacji najprawdop. "rozgryzłem" już rozkład 15-stki.
Obsada taborowa przedstawia się następując (w dni robocze):
Będzin - poc. 1502*, 1503, 1504, 1505, 1508*, 1509
Zawodzie - poc. 1501, 1506, 1507*
* - do sprawdzenia
Składy są, jak wcześniej, na poc. 1502 i 1506.
Poc. 1501 nadal wyjeżdża z zaj. [Zawodzie] dopiero po 7-mej (pozostałe 4-ta, 5-ta).
Odjazdy poc. 1502 przedstawiają się następująco:
Zagórze: 4:39, 6:35, 8:50, 11:05, 13:20, 15:35, 17:35, 19:27Z
Plac Wolności: 5:28, 7:28, 9:43, 11:58, 14:13, 16:28, 18:28
Do zaj. Będzin poc. zjeżdżają w kolejności: 1508, 1509, 1502, 1504, 1503, 1505.
Po 20-stej na trasie pozostają poc. 1501, 1503, 1505 i 1507, które zjeżdżają koło północy (katowickie kursują jeszcze po północy).
Obsada taborowa przedstawia się następując (w dni robocze):
Będzin - poc. 1502*, 1503, 1504, 1505, 1508*, 1509
Zawodzie - poc. 1501, 1506, 1507*
* - do sprawdzenia
Składy są, jak wcześniej, na poc. 1502 i 1506.
Poc. 1501 nadal wyjeżdża z zaj. [Zawodzie] dopiero po 7-mej (pozostałe 4-ta, 5-ta).
Odjazdy poc. 1502 przedstawiają się następująco:
Zagórze: 4:39, 6:35, 8:50, 11:05, 13:20, 15:35, 17:35, 19:27Z
Plac Wolności: 5:28, 7:28, 9:43, 11:58, 14:13, 16:28, 18:28
Do zaj. Będzin poc. zjeżdżają w kolejności: 1508, 1509, 1502, 1504, 1503, 1505.
Po 20-stej na trasie pozostają poc. 1501, 1503, 1505 i 1507, które zjeżdżają koło północy (katowickie kursują jeszcze po północy).
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
W linii '37' podoba mi się taktowanie gdyż mimo wszystko jestem zwolennikiem taktów typu 12, 15, 20 i 30 minut oraz ich wielokrotności. Natomiast nie podoba mi się że ostatni 'pełnowartościowy' kurs z Chebzia zaczyna się już o godz. 20.27. Skoro ostatnie zjazdowe '6' i '11' mogą na trasie siedzieć do godz. 01.30 a nawet do godziny 4tej to czemu nie wypuścić z Chebzia na Zawodzie '37' ok. godz. 01.20-01.40.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ktoś w KZK zadecydował, że lepiej jest namieszać w głowach pasażerów i w nocy puścić 7 z Chorzowa Batorego do Chebzia. Z powrotem można dojechać do Zawodzia, ale z przesiadką do 20.observator pisze:Skoro ostatnie zjazdowe '6' i '11' mogą na trasie siedzieć do godz. 01.30 a nawet do godziny 4tej to czemu nie wypuścić z Chebzia na Zawodzie '37' ok. godz. 01.20-01.40.
Od 15 lutego kolejne zmiany na linii 37. Teraz linia będzie, kursowac tylko w dni robocze
Ostatni kurs z Zawodzia po 16.00, a z chebzia przed 18.00.
Od 15.00 wszystkie kursy z Chebzia, skrócone do zajezdni Batory .
Linia 7 w dni robocze po 16.00 będzie kursowac do Chebzia, a w dni wolne wszystkie kursy będą do Chebzia.
Ostatni kurs z Zawodzia po 16.00, a z chebzia przed 18.00.
Od 15.00 wszystkie kursy z Chebzia, skrócone do zajezdni Batory .
Linia 7 w dni robocze po 16.00 będzie kursowac do Chebzia, a w dni wolne wszystkie kursy będą do Chebzia.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Widać, że tej osobie, która układa rozkłady jazdy się nudzi.hanys76 pisze:Od 15 lutego kolejne zmiany na linii 37. Teraz linia będzie, kursowac tylko w dni robocze
Ostatni kurs z Zawodzia po 16.00, a z chebzia przed 18.00.
Od 15.00 wszystkie kursy z Chebzia, skrócone do zajezdni Batory .
Linia 7 w dni robocze po 16.00 będzie kursowac do Chebzia, a w dni wolne wszystkie kursy będą do Chebzia.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Niema to jak mieszac pasażerom w głowach. Ludzie sie przyzwyczaili że 37 dojadą do Katowic, a tu popołudniu spotka ich niespodzianka.
Zostaną wysadzeni na Batorym i będzie awantura że trzeba się przesiadac. Zwykły pasażer nie połapie się tym burdelu, jaki mu funduje kzk . To już mogli samą 7 zrobic , a 37 zawiesic byłoby prościej. Do południa w kursach z Szopienic oraz z Batorego na 7 są dziury, w rozkładzie i 7 kursuje zamiast co 15 minut to co 30 minut.
Zostaną wysadzeni na Batorym i będzie awantura że trzeba się przesiadac. Zwykły pasażer nie połapie się tym burdelu, jaki mu funduje kzk . To już mogli samą 7 zrobic , a 37 zawiesic byłoby prościej. Do południa w kursach z Szopienic oraz z Batorego na 7 są dziury, w rozkładzie i 7 kursuje zamiast co 15 minut to co 30 minut.
Myślałem, że już bardziej namieszać się nie da - myliłem sięhanys76 pisze:Od 15 lutego kolejne zmiany na linii 37. Teraz linia będzie, kursowac tylko w dni robocze
Ostatni kurs z Zawodzia po 16.00, a z chebzia przed 18.00.
Od 15.00 wszystkie kursy z Chebzia, skrócone do zajezdni Batory .
Linia 7 w dni robocze po 16.00 będzie kursowac do Chebzia, a w dni wolne wszystkie kursy będą do Chebzia.
Niebawem pewnie połowa linii będzie do którejś godziny skrócona, a druga wydłużona - hardcore to już jest. Pasażerowie podróżujący o różnych porach dosłownie ogłupieją. KZK GOP lubi ludzi w balona chyba robić, a ci i tak będą drzeć się na motorniczych i przeklinać tramwaje.
Sama 7 co 30 minut myślisz, że by w Katowicach starczyła ? Musi być coś na załatanie dziur, a 7 stadem by do Chebzia nie jechała z 17-tką.hanys76 pisze:To już mogli samą 7 zrobic , a 37 zawiesic byłoby prościej.
Po prostu układ jak teraz tylko odwrotnie, 7 do Chebzia, 37 do Szopienic.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Takie mieszanie w głowach pasażerów to tylko i wyłącznie działanie powodujące odpływ pasażerów. KZK widać próbuje zrujnować tramwaje i od jakiegoś czasu im to wychodzi. Jestem pewny, że znalazłyby się osoby, które z powodu tych częstych zmieniają tramwaje na autobusy lub własne samochody.Penny pisze:I o to tej fenomenalnej organizacji marnowania publicznej kasy chodzi, aby te tramwaje przeklinać... niestetyluki pisze:KZK GOP lubi ludzi w balona chyba robić, a ci i tak będą drzeć się na motorniczych i przeklinać tramwaje.
Poza tym co to za różnica co będzie jeździło na te Chebzie? Może to być 7, 37 albo jeszcze coś innego, tylko żeby to jeździło cały czas i na trasie do Zawodzia. Od początku można było wprowadzić jakiś stały numer i się go trzymać. Widocznie w dzień kiedyś jeździła 7, później 37 to teraz KZK sobie zdecydowało, że będzie jeździć to i to, ale oczywiście "w określonych godzinach".
Dokładnie tak. Po otwarciu trasy na Zawodzie wystarczyło było zmienić relację linii 7 z Wełnowiec - Batory / Chebzie na Zawodzie - Chebzie. Do Chebzia w obsłudze RK3 Bytom: w dzień składy co 30 minut, wieczorem solówki również co 30 minut.rafalurbino18 pisze:Poza tym co to za różnica co będzie jeździło na te Chebzie? Może to być 7, 37 albo jeszcze coś innego, tylko żeby to jeździło cały czas i na trasie do Zawodzia. Od początku można było wprowadzić jakiś stały numer i się go trzymać.
Skróciłbym 13 od Siemianowic do Placu Wolności i zaoszczędzone kilometry wykorzystał i utworzył trasę Szopienice - Chorzów Ratusz i oznaczył jako 37. Moim zdaniem zawsze to lepsze, niż prowadzenie dwóch linii do nikąd na sam brzeg miasta, tj. do Batory Zajezdnia.
Osoby jeżdżące niegdyś 7-ką na odcinku Katowice/Załęże -> Świętochłowice już dawno porezygnowały z tego wynalazku kończącego na Batorym. Gdy jeździło nie tak dawno t-7 a między Batorym a Świętochłowicami nic nie jeździło dało się słyszeć pod Batorym mnóstwo słów na k.... od wkurzonych pasażerów. Dużo ludzi przesiadło się na autobusy: 7 i 870, pierwszym można dojechać w okolicę Mijanki, a drugim w okolicę Polnej.Takie mieszanie w głowach pasażerów to tylko i wyłącznie działanie powodujące odpływ pasażerów. KZK widać próbuje zrujnować tramwaje i od jakiegoś czasu im to wychodzi. Jestem pewny, że znalazłyby się osoby, które z powodu tych częstych zmieniają tramwaje na autobusy lub własne samochody.
Jestem jak najbardziej za;) Te kursy do Batorego są całkowicie bez sensu. Kursuje stadko wożące powietrze z Załęża do zaj. Batory, a połączenie Batory>Rynek powoli umiera;/ Nie można by na trasie Batory>Załęże> K-ce wprowadzić takiej koordynacji jaka jest na 6/11/19? Wtedy przy użyciu 3 linii mamy piękną częstotliwość co 5 minut. Robimy 7-kę co 15 minut, 13-kę co 15 do Siemianowic i 20-kę do Zawodzia. Jechałyby kolejno: 20 (sklad),13 (solo),7(solo), oczywiście na odcinku Batory > Rynek byłby takt 10/5 ale byłoby to akceptowalne.Skróciłbym 13 od Siemianowic do Placu Wolności i zaoszczędzone kilometry wykorzystał i utworzył trasę Szopienice - Chorzów Ratusz i oznaczył jako 37. Moim zdaniem zawsze to lepsze, niż prowadzenie dwóch linii do nikąd na sam brzeg miasta, tj. do Batory Zajezdnia.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Takt 10/5 w tym wypadku nie byłby straszny, gdyby 20-tka jeździła o czasie. Mogłaby się powtarzać sytuacja sprzed likwidacji tramwajów w Gliwicach, kiedy to po składzie na 4 jeździła odrazu pusta jedynka. Jednak solówka na 13-tce 5 minut po składzie na 20 to na pewno coś lepszego niż gdyby było na odwrót. Jeśli ktoś nie widzi różnicy to proszę przyjechać do Zabrza i zobaczyć co się na trasie 1/4 z centrum Zabrza do Gliwic. Jedynka jest często opóźniona i zaraz za nią jedzie puściutki skład na 4 (z uwagi na małą różnicę rozkładową). W przeciwną stronę jest już poprawnie, bo pasażerowie rozkładają się w miarę po równo na każdy z wagonów.102n@ pisze:Jestem jak najbardziej za;) Te kursy do Batorego są całkowicie bez sensu. Kursuje stadko wożące powietrze z Załęża do zaj. Batory, a połączenie Batory>Rynek powoli umiera;/ Nie można by na trasie Batory>Załęże> K-ce wprowadzić takiej koordynacji jaka jest na 6/11/19? Wtedy przy użyciu 3 linii mamy piękną częstotliwość co 5 minut. Robimy 7-kę co 15 minut, 13-kę co 15 do Siemianowic i 20-kę do Zawodzia. Jechałyby kolejno: 20 (sklad),13 (solo),7(solo), oczywiście na odcinku Batory > Rynek byłby takt 10/5 ale byłoby to akceptowalne.Skróciłbym 13 od Siemianowic do Placu Wolności i zaoszczędzone kilometry wykorzystał i utworzył trasę Szopienice - Chorzów Ratusz i oznaczył jako 37. Moim zdaniem zawsze to lepsze, niż prowadzenie dwóch linii do nikąd na sam brzeg miasta, tj. do Batory Zajezdnia.
Wracając do Chorzowa, to nie sądzę, by jeden z likwidatorów 12tki (pan prezydent) chciał teraz dopłacać do dodatkowych kursów 13-tki.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Co z tego, że jeździły w takim takcie, jak bardzo często w szczycie (i poza nim również) czwórki jeździły poopóźniane. Oczywiście mogłem sprecyzować, że nie chodzi mi o stałą sytuację, ale o określone godziny. Godziny rozkładowe to nie godziny rzeczywiste, więc 8 minut różnicy wg rozkładu nie musi też odnosić się do rzeczywistości.adam86 pisze:Że co? Jakie zaś od razu, jak one jeździły w takcie 12/8.rafalurbino18 pisze:Takt 10/5 w tym wypadku nie byłby straszny, gdyby 20-tka jeździła o czasie. Mogłaby się powtarzać sytuacja sprzed likwidacji tramwajów w Gliwicach, kiedy to po składzie na 4 jeździła od razu pusta jedynka.
adam86 pisze: Że co? Jakie zaś od razu, jak one jeździły w takcie 12/8.
Ale skoro 4 jeździ opoźniona to ona jedzie przepelniona a nie solówka na 1 jadacą niedługo po opónionej 4.rafalurbino18 pisze: Co z tego, że jeździły w takim takcie, jak bardzo często w szczycie (i poza nim również) czwórki jeździły poopóźniane. Oczywiście mogłem sprecyzować, że nie chodzi mi o stałą sytuację, ale o określone godziny. Godziny rozkładowe to nie godziny rzeczywiste, więc 8 minut różnicy wg rozkładu nie musi też odnosić się do rzeczywistości.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez 37, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Właśnie takie rozwiązanie było lepsze. Było, bo od 1 września w kierunku Gliwic jest to zrobione fatalnie. Skład na czwórce jedzie 8 minut po jedynce, która i tak często jest opóźniona. Pasażerowie nie chcą więc poczekać jeszcze tych kilku minut i pakują się do tej jedynki. Poza tym w soboty, gdy z Zaborza do centrum Zabrza jeżdżą 4 linie w takcie 4/4/4/8 to właśnie jedynka, która ma na pokładzie już pasażerów z Chebzia/Rudy/Poremby jedzie 8 minut po innym tramwaju... W przeciwną stronę jest już trochę lepiej w jedynkach - zarówno w dni robocze, jak i soboty. Jednak wieczorem i w niedziele, gdy jeździ tylko 1 i 5, to takt do Zaborza jest fatalny - 4/16. Dobrze tylko, że piątka niekiedy jest przed czasem i różnica ta zamiast 4 wynosi więcej minut.37 pisze:Ale skoro 4 jeździ opoźniona to ona jedzie przepelniona a nie solówka na 1 jadacą niedługo po opónionej 4.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Rozmieszczenie mijanek na wspólnym odcinku pozwalałoby na taki takt.37 pisze:A jak to jest z odcinkiem wspólnym linii 1 i 18. Czy tam nie da się puścić tramwaju co 10 minut? Czy one muszą jechać w stadzie?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Na przystankowych rozkładach jazdy ("Piaśniki Skrzyżowanie" w kierunku Chebzia i "Chebzie Pawła" w obu kierunkach) jest błąd, gdyż rozkład jazdy przewiduje codzienne kursowanie linii nr 37. Podejrzewam, że na pozostałych przystankach jest tak samo.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości