Remont unijny - Świętochłowice - Bytomska (zad. 17)
Dzisiaj w gazetce Nasze Miasto wzmianka o tym remoncie.
Piszą że w połowie roku skończą się prace nad torem wschodnim. Potem rozpocznie się przebudowa skrzyżowania równocześnie z remontem tymczasowej mijanki "Na Wzgórzu". W tym celu zostanie zawieszony ruch na około 3,4 tygodni. Ma być też remont ulicy Chorzowskiej do wysokościu z ulicą Korfantego. Ciekawi mnie jak będą się krzyżowały tory 7 z 11. Czy na 11 powstanie drugi tor pod przyszły plan przebudowy tego odcinka na dwutotowy??
Piszą że w połowie roku skończą się prace nad torem wschodnim. Potem rozpocznie się przebudowa skrzyżowania równocześnie z remontem tymczasowej mijanki "Na Wzgórzu". W tym celu zostanie zawieszony ruch na około 3,4 tygodni. Ma być też remont ulicy Chorzowskiej do wysokościu z ulicą Korfantego. Ciekawi mnie jak będą się krzyżowały tory 7 z 11. Czy na 11 powstanie drugi tor pod przyszły plan przebudowy tego odcinka na dwutotowy??
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
Pewne jest to że od skrzyżowania w Piaśnikach do Wodociągów będzie dobudowany drugi tor? Nie było chyba jeszcze pewnych informacji na to wskazujących, jedynie takie z których można tylko przypuszczać. Oczywiście byłoby to logicznym ruchem z racji planowanej rozbudowy infry 11 o drugi tor w Świętochłowicach.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Cały odcinek gdzie jest jeden tor od Pętli do Pawła jest wąskim gardłem w kontekście prowadzenia płynnego ruchu tramwajowego. Dla 11 i 17 większego znaczenia on nie ma, ale dla 9 już tak. Szkoda że nie dobudowano drugiego toru za wiaduktem, tylko zakonserwowano obecny układ. Zyskano może by tym niewiele, ale zawsze to byłaby jakaś zmiana in plus.
Od około tygodnia tor wschodni jest już gotowy. Na mój gust wszystko jest gotowe do przejścia do ostatniego etapu, a więc wstrzymania ruchu i przebudowy skrzyżowania z tymczasową mijanką Na Wzgórzu. Nie wiadomo jednak czy nie wstrzymują prac do momentu zakończenia prac na Brackiej. Nie trzeba dużej wyobraźni żeby stwierdzić że rozpoczęcie tego etapu zamroziłby ruch na całym odcinku z Łagiewnik do Katowic. No cóż, to już zależy od priorytetów. Albo czas realizacji, albo utrzymanie w miarę płynnego ruchu.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
Brakuje jeszcze sieci górnej na tym odcinku (przynajmniej dwa dni temu jeszcze jej nie było).888 pisze:Od około tygodnia tor wschodni jest już gotowy. Na mój gust wszystko jest gotowe do przejścia do ostatniego etapu, a więc wstrzymania ruchu i przebudowy skrzyżowania z tymczasową mijanką Na Wzgórzu.
Źródło: UMŚwiętochłowiceRemont skrzyżowania w czerwcu
Modernizacja torowiska linii nr 7 biegnącego wzdłuż ul. Bytomskiej postępuje zgodnie z planem. Prace na torze wschodnim powinny zakończyć się do 31 maja.
Trwają prace na torze wschodnim wzdłuż ul. Bytomskiej (tor zachodni jest wykonany i kursują po nim tramwaje). Zakończyły się prace na skrzyżowaniu ul. Bytomskiej i Stawowej, gdzie wykonano przejazd w technologii płyt prefabrykowanych.
W czerwcu drogowcy rozpoczną przebudowę skrzyżowania ul. Bytomskiej z Chorzowską. Kierowcy i osoby podróżujące komunikacją miejską będą musiały liczyć się z utrudnieniami. Roboty potrwają ok. miesiąca.
W tym czasie wykonana zostanie płyta skrzyżowania wraz z torowiskiem, przebudowane zostaną także oba tory na wysokości przystanku Chropaczów os. Na Wzgórzu (obecna mijanka). Nowe torowisko zostanie połączone z już istniejącym na wysokości ul. św. Piotra.
EDIT: 27.05.2015:
Źródło: Tramwaje ŚląskieOd czerwca w Świętochłowicach rozpoczniemy kolejny etap prac budowlanych realizowanych w ramach zadania pn. "Modernizacja torowiska tramwajowego linii nr 7 na odcinku od Piaśnik do Bytomia Łagiewnik". W związku z tym na początku miesiąca wstrzymany zostanie ruch linii nr 11 a na kolejnym etapie robót zamknięte zostanie skrzyżowanie ulic: Bytomskiej, Chorzowskiej i 3 Maja. Zapewniona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oraz zorganizowane objazdy. Utrudnienia związane z pracami
budowlanymi potrwają około miesiąca. W wyniku realizacji zadania wybudowane zostanie torowisko w najnowszej technologii z zastosowaniem płyt prefabrykowanych i elastycznym mocowaniem szyn
Polecam przeczytać:
http://swietochlowice.naszemiasto.pl/ar ... id,tm.html
EDIT: 03.06.2015:
Będą 3 etapy remontu skrzyżowania:
http://swietochlowice.naszemiasto.pl/ar ... id,tm.html
EDIT: 03.06.2015:
Będą 3 etapy remontu skrzyżowania:
info: UMŚwiętochłowiceEtap I – ( 5-20 czerwca) modernizacja torowiska linii nr 11 z dobudową drugiego toru po obu stronach skrzyżowania – przy czym zwężenie ul. Chorzowskiej po obu stronach ul. Bytomskiej bez wstrzymania ruchu samochodów będzie się odbywało w dniach od 5 do 9 czerwca.
Etap II – (10-17 czerwca) modernizacja torowiska linii nr 11 od strony Chorzowa do torów linii nr 7 – zamknięcie ul. Bytomskiej na wysokości stacji paliw.
Etap III – (22 czerwca – 6 lipca) modernizacja torowiska linii nr 7 na całym fragmencie biegnącym w jezdni skrzyżowania – zamknięcie ul. Chorzowskiej w kierunku dzielnicy Lipiny. Zamknięcie ul. Chorzowskiej nastąpi wyłącznie po otwarciu ul. Bytomskiej na kierunku DTŚ – Bytom.
Powyższe terminy są uzależnione od prac w Bytomiu na ul. Katowickiej - jeśli prace zostaną zrealizowane terminowo, roboty w Świętochłowicach powinny przebiegać zgodnie z przedstawionym harmonogramem.
SKANSKA ODWALA KASZANĘ W ŚWIĘTOCHŁOWICACH
To zdjęcie zrobiłem 21 marca. Dzień później na to torowisko wyruszyły tramwaje. To nowy tor (zachodni) w kierunku Łagiewnik. Powiem Wam tak, ostatnio jak szedłem obok ulicą w procesji Bożego Ciała to wagon 105N jadąc dość szybko tak się chwiał, że bałem się, że wyskoczy z tych bezrowkowych szyn.
A tu dla porównania odcinek przy Parku Śląskim wykonany również przez firmę Skanska. Rewelacji nie ma, ale jest dużo prościej niż w Świętochłowicach.
Dodam, że oba zdjęcia robiłem tym samym aparatem na tym samym zoomie, żeby były porównywalne.
To zdjęcie zrobiłem 21 marca. Dzień później na to torowisko wyruszyły tramwaje. To nowy tor (zachodni) w kierunku Łagiewnik. Powiem Wam tak, ostatnio jak szedłem obok ulicą w procesji Bożego Ciała to wagon 105N jadąc dość szybko tak się chwiał, że bałem się, że wyskoczy z tych bezrowkowych szyn.
A tu dla porównania odcinek przy Parku Śląskim wykonany również przez firmę Skanska. Rewelacji nie ma, ale jest dużo prościej niż w Świętochłowicach.
Dodam, że oba zdjęcia robiłem tym samym aparatem na tym samym zoomie, żeby były porównywalne.
Penny, sto razy podbijają, ale efekty są jakoś wciąż mizerne.
Tak jak mówię, w czwartek w Boże Ciało (3 dni temu) szybko jadącym tramwajem z Piaśnik tak kolebało, że prawie wyleciał z torów. Szyny są krzywe i tyle. Normalnie widać "góry i doliny"
A nowy przejazd na skrzyżowaniu Bytomskiej z Sudecką to też małe nieporozumienie. Dlaczego między płytami betonowymi obu torów walnęli asfalt, zamiast wypełnić to również mniejszymi płytami betonowymi tak jak to robią na innych przejazdach?
Asfalt po zimie będzie po prostu dziurawy. Mam nadzieję, że na skrzyżowaniu Bytomskiej z Chorzowską w Piaśnikach takiego badziewia nie zrobią :chytry:
Tak jak mówię, w czwartek w Boże Ciało (3 dni temu) szybko jadącym tramwajem z Piaśnik tak kolebało, że prawie wyleciał z torów. Szyny są krzywe i tyle. Normalnie widać "góry i doliny"
A nowy przejazd na skrzyżowaniu Bytomskiej z Sudecką to też małe nieporozumienie. Dlaczego między płytami betonowymi obu torów walnęli asfalt, zamiast wypełnić to również mniejszymi płytami betonowymi tak jak to robią na innych przejazdach?
Asfalt po zimie będzie po prostu dziurawy. Mam nadzieję, że na skrzyżowaniu Bytomskiej z Chorzowską w Piaśnikach takiego badziewia nie zrobią :chytry:
Tor linii 11 został zdjęty po obu stronach Bytomskiej - od strony wschodniej do wjazdu na stację paliw Shell, od strony zachodniej do wjazdu do cantrum handlowego Echo. Na odcinku os strony zachodniej usunięto równiez podsypkę.menx pisze:Będą 3 etapy remontu skrzyżowania:info: UMŚwiętochłowiceEtap I – ( 5-20 czerwca) modernizacja torowiska linii nr 11 z dobudową drugiego toru po obu stronach skrzyżowania – przy czym zwężenie ul. Chorzowskiej po obu stronach ul. Bytomskiej bez wstrzymania ruchu samochodów będzie się odbywało w dniach od 5 do 9 czerwca.
Przecie nie jest podbite "na gotowo", roboty w toku.barus pisze:SKANSKA ODWALA KASZANĘ W ŚWIĘTOCHŁOWICACH
To zdjęcie zrobiłem 21 marca. Dzień później na to torowisko wyruszyły tramwaje. To nowy tor (zachodni) w kierunku Łagiewnik. Powiem Wam tak, ostatnio jak szedłem obok ulicą w procesji Bożego Ciała to wagon 105N jadąc dość szybko tak się chwiał, że bałem się, że wyskoczy z tych bezrowkowych szyn.
Inna kwestia że jest opóżnienie, bo ZTCP pisano że do końca maja całość łącznie przebudową na Piaśnikach ma być zakończona.
Zapewne dało sie to skończyć w terminie tylko czakano na zakończenie prac na Brackiej/Gliwickiej w Katowicach i w okolicy pl. Gen. Sikorskiego.
Nawet na tych szerokokątnych fotkach widać, że nowe tory są beznadziejne.Peter pisze:Fotki robione z wagonu jadącego już po nowym torze Foto
A ten odcinek ok. 10-metrowych nie ściętych! nowych szyn rowkowych przed Łagiewnikami (na wiadukcie) woła o pomstę do nieba...
Boże! Normalnie tragedia. Spokojnie. Podbiją na gotowo i będzie działać. Ilu ma Cię jeszcze uspokajać malkontencie jeden?? Ja jeszcze dopiszę że wykonawcy na pewno udzielają gwarancji na wykonanie. A tak na marginesie, jak wyglądają prace w okolicy Pl. Sikorskiego. Długo to jeszcze potrwa??
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
Spoko auri. Z pewnością będę się temu przyglądał i sprawdzę :DD:auri23 pisze:No nie do końca. Podbicie zawsze robią po zakończeniu całości. Aktualnie jest wykonane podbicie wstępne czy jak tam to nazwać. Będą podbijać jak zrobią mijankę. Wtedy będą mieli na to czas i możliwości. Ja bym się nie martwił.
Jakiś maniak jesteś. Wzdłuż Parku Śląskiego też podbijali wieloetapowo. Ostatnie takie prace przeprowadzano po uruchomieniu wszystkich części (i tak po tym, jak pamiętacie doszło do wyboczenia) . Może to mieć związek z tym, że tory po ułożeniu muszą trochę się "popoddawać" w normalnym ruchu przed podbiciem "na gotowo". Tak samo jest bodajże z wiaduktami kolejowymi gdzie po oddaniu do użytku jest czasowe ograniczenie prędkości. Ale to tylko takie moje laickie spostrzeżenia. Tak czy inaczej nie trzeszczę, staram się zachować zdrowy rozsądek no i wspomniałem o gwarancji wykonania. Musi być takowa i jest pewno kilku może kilkunastoletnia. W Antyradiu wspomnieli ów remont mówiąć że zamknięcie przejazdu "jedenastki" potrwa tydzień. Dziś już układali segmenty typu "Edilon".
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
Po prostu realista, a nie od razu maniak. Wyluzuj.888 pisze:Jakiś maniak jesteś.
Mam już ponad 400 zdjęć z tego remontu i wklejam poniżej najświeższe z dzisiaj, czyli czwartku. Żelbetowe płyty toru północnego są już częściowo położone. To już ostatnie dni starej, totalnie zdezelowanej krzyżówki (pierwszy plan) :mryellow:
Swoją drogą czy jest ktoś w stanie określić jej wiek? Pan z ekipy nie był w stanie tego stwierdzić, gdyż, jak powiedział, jest za młody
Sporo pracy jeszcze ich czeka. Miałem nadzieję, że zrobią również nowy wyjazd ze stacji Shell, ale gość z koparki mi powiedział, że już dalej kopać nie będą, Szkoda, bo tramwaj tam też nieźle szumi. Miejsce na drugi tor na ulicy już jest. Zanim dobudują drugi tor 11-stki po obu stronach Bytomskiej, to też potrwa No i cała płyta skrzyżowania również będzie wymieniona
Teraz przy okazji robią częściowo nową nawierzchnię na ul. Bytomskiej od Skałki do miejsca tego remontu.
Ja się obawiam że pare lat to potrwa - ani po jednej ani po drugiej stronie Bytomskiej nie jest oczyszczony pas pod drugi tor, w tym miejscu jest chodnik, słupy sygnalizacji świetlnej itp. itd.barus pisze:Zanim dobudują drugi tor 11-stki po obu stronach Bytomskiej, to też potrwa
A na samym skrzyżowaniu wczoraj były juz przygotowane szyny do ułożenia, zagruntowane szarą farbą podkładową.
Toru drugiego na 100% nie będzie (jedynie w jezdni). Rozmawiałem wczoraj z podwykonawcą Skanski.jdubowski pisze:ani po jednej ani po drugiej stronie Bytomskiej nie jest oczyszczony pas pod drugi tor, w tym miejscu jest chodnik, słupy sygnalizacji świetlnej itp. itd.
Swoją drogą w dniu, w którym zaczęli demontować stary tor, jeden z pracowników na moje pytanie, czy tu powstanie mijanka, odpowiedział "skoro będzie drugi tor, to wiadomo, że będzie i mijanka". No i racji nie miał, bo mijanki żadnej nie będzie. Nie rozumiem, jak można zabierać się do pracy i nie znać takich szczegółów całego projektu?
Tak, w piątek je malowali, a w sobotę już ułożyli. Nawiasem mówiąc to to malowanie szarą farbą szyn jest chyba od niedawna, bo np. zachodniego toru nowego torowiska z Piaśnik do Łagiewnik nie malowali (jest brązowy, żeby nie powiedzieć, że po prostu rdzawy), natomiast ten drugi tor (wschodni), który robili później to już malowali i o wiele ładniej to wygląda.jdubowski pisze:A na samym skrzyżowaniu wczoraj były juz przygotowane szyny do ułożenia, zagruntowane szarą farbą podkładową.
A poniżej moje najnowsze zdjęcie ze skrzyżowania. Uwielbiam te płyty. Jedna podobno waży ok. 3 ton. Niestety między płytami będzie na 100% asfalt, a nie beton. Dodam, że sama krzyżówka (2 na 2) nie będzie wykonana z płyt prefabrykowanych, lecz po prostu zalana betonem. To wiadomości z pierwszej ręki Ciekawe, czy ta żółta pianka, to jest ta sama, którą stosuje się do uszczelniania okien? PS. Mieszkam w tym bloku z prawej
A tu jeszcze jedna fotka, jak na dwa fronty rozprawiali się z torem na przystanku 11-stki "Piaśniki Skrzyżowanie"
Wyrywali to na siłę z tych drewnianych podkładów, które wcześniej były przykryte płytami.
Ciekawe, jak teraz to rozwiążą, bo na razie wygląda to tak, jakby miały być położone podkłady. Moim zdaniem powinny być też raczej takie płyty jak w jezdni.
Wyrywali to na siłę z tych drewnianych podkładów, które wcześniej były przykryte płytami.
Ciekawe, jak teraz to rozwiążą, bo na razie wygląda to tak, jakby miały być położone podkłady. Moim zdaniem powinny być też raczej takie płyty jak w jezdni.
To wiadukt a nie most, zapewne z okazji przerwy w ruchu remont łącznie z położeniem nowej izolacji na przęśle, wymianą podsypki i mompletnej nawierzchni torowej.menx pisze:A wiecie może co robią na Lipinach z szynami 11-tki? z jednej strony usunęli szyny na całej długości mostu.
Można, wieści nie muszą spływać na sam dół hierarchii wykonawczejbarus pisze:Nie rozumiem, jak można zabierać się do pracy i nie znać takich szczegółów całego projektu?
Jesli mówimy o technologii holenderskiej (szyna pływająca) to gruntowanie na szaro jest od zawsze, choćby na Gliwickiej w Katowicach czy na Armii Krajowej szyny tez są malowane. Co do wariantów technologii to w zasadzie różnice odnosza sie jedynie do okładziny szyjki szyny - moga to być albo bloczki gumowe, albo betonowe (ewentualie rury z PE - ale takiego wariantu nie widziałem u nas).barus pisze:Nawiasem mówiąc to to malowanie szarą farbą szyn jest chyba od niedawna, bo np. zachodniego toru nowego torowiska z Piaśnik do Łagiewnik nie malowali (jest brązowy, żeby nie powiedzieć, że po prostu rdzawy), natomiast ten drugi tor (wschodni), który robili później to już malowali i o wiele ładniej to wygląda.
Tak, jej zasadniczym celem jest zabezpieczenie przed wyciekiem tej gumowatej chemoutwardzalnej masy.barus pisze:Ciekawe, czy ta żółta pianka, to jest ta sama, którą stosuje się do uszczelniania okien?
To jest poza jezdnią, płyty tam nie są potrzebne - zachęcają pieszych do spacerów po torze co im może nie wyjść na zdrowie...barus pisze:na dwa fronty rozprawiali się z torem na przystanku 11-stki "Piaśniki Skrzyżowanie"
Wyrywali to na siłę z tych drewnianych podkładów, które wcześniej były przykryte płytami.
Ciekawe, jak teraz to rozwiążą, bo na razie wygląda to tak, jakby miały być położone podkłady. Moim zdaniem powinny być też raczej takie płyty jak w jezdni.
Tak, dokładniePeter pisze:Z tego pierwszego zdjęcia wydaje się, że torowisko T11 w rejonie skrzyżowania zostanie lekko odsunięte od jezdni, przez co będzie więcej miejsca na przystanek w stronę Chebzia.
Ciekawi mnie to, że tor w kierunku Łagiewnik pomalowano, a tego drugiego w kierunku Piaśnik nie malowali. Trochę dziwne, wszak oba są wykonane taką samą technologią.Jesli mówimy o technologii holenderskiej (szyna pływająca) to gruntowanie na szaro jest od zawsze
Do tej pory były. Założę się, że większość ludzi chcących przejść na przystanek w kierunku Chebzia i tak przejdzie przez tor, a nie będzie chodzić dookołaTo jest poza jezdnią, płyty tam nie są potrzebne - zachęcają pieszych do spacerów po torze co im może nie wyjść na zdrowie...
Tak, technologia jest ta sama, tylko szyny mają różny kolor Pomyliłem się, one jednak nie były malowane, tylko zostały przywiezione w różnych kolorach (brązowy i ciemno szary). Podobnie jest na remontowanym właśnie przystanku 11-stki w Piaśnikach. Szyny są "kolorowe"jdubowski pisze:Na obu odcinkach toru poza jezdnią ul. Bytomskiej jest układany tor na podkładach strunobetonowych z przytwierdzeniami sprężystymi.
Przywiezione w takim samym rudym kolorze, tylko że część jesienią (czarne) a część już na wiosnę (są ciągle rude). Przyczyna jest w tym że rdza to mieszanina FeOH, FeO i Fe2O3, dwa pierwsze zwiazki są brązowe, trzeci jest czarny.barus pisze:szyny mają różny kolor Pomyliłem się, one jednak nie były malowane, tylko zostały przywiezione w różnych kolorach (brązowy i ciemno szary).
Łoo matko, takich bzdur to ja dawno nie czytałem. Hematyt nie jest czarny, a żelazo nie tworzy żadnego trwałego związku na pierwszym stopniu utlenienia.jdubowski pisze:Przywiezione w takim samym rudym kolorze, tylko że część jesienią (czarne) a część już na wiosnę (są ciągle rude). Przyczyna jest w tym że rdza to mieszanina FeOH, FeO i Fe2O3, dwa pierwsze zwiazki są brązowe, trzeci jest czarny.barus pisze:szyny mają różny kolor Pomyliłem się, one jednak nie były malowane, tylko zostały przywiezione w różnych kolorach (brązowy i ciemno szary).
KZKGOP 1779
Ale magnetyt już tak.adam86 pisze:Hematyt nie jest czarny,
Racja, tu problem polega na tym że ostatni wykład z chemii miałem zapewne zanim się urodziłeśadam86 pisze:a żelazo nie tworzy żadnego trwałego związku na pierwszym stopniu utlenienia
Wszakoż zapewne zgodzisz się że stal korodująca zmienia barwę z postępem procesu.
W Bytomiu na Katowickiej zaraz na zachód od Pl. Sikorskiego przed posesją nr 13 wyryta jest dziura głęboka na kilka metrów (na całą szerokość jezdni) w związku z pracami kanalizacyjnymi, co prawda wygląda że prace już zakończono.menx pisze:W związku z tym że w Bytomiu nie zdążyli z pracami remontowymi, Etap III został przesunięty. Ktoś wie jak w Bytomiu są daleko z pracami??
W związku z zastosowaną technologią (tor na wylewanej płycie betonowej) nie liczyłbym na otwarcie tam ruchu przed połową lipca.
Niestety do momentu przebudowy krzyżówki torowej na Piaśnikach tramwaj linii 11 nie pojedzie, bo jak widać w poście Barusa z 2015-06-11 23:01 osie torów nowego przejazdu i starej krzyżówki nie trafiają na siebie.
Po co na chama czekają z dokończeniem tego remontu na Piaśnikach!! Z powodu jakiś prac w niemal zlikwidowanym mieście jakim jest Bytom, uciążliwy remont tego skrzyżowania ma być wstrzymany?? Bzdura. Od razu mieli to zamknąć na te około dwa tygodnie i remont zakończyć. To w oczach mieszkańców powoli staje się żenujące.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
Czy na tym forum jest jakiś zjazd pajaców czy co? Idź se chłopie jakaś babę znajdź. Jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz.888 pisze:Po co na chama czekają z dokończeniem tego remontu na Piaśnikach!! Z powodu jakiś prac w niemal zlikwidowanym mieście jakim jest Bytom, uciążliwy remont tego skrzyżowania ma być wstrzymany?? Bzdura. Od razu mieli to zamknąć na te około dwa tygodnie i remont zakończyć. To w oczach mieszkańców powoli staje się żenujące.
KZKGOP 1779
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości